BSOD door Avast Internet Security 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleeborstel

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
76
Hallo,

Ik gebruik sinds gisteren Avast Internet Security 6 op mijn laptop met Windows 7 Professional 64bit (legaal, ik heb msdn dus zou het meer moeite kosten het illegaal te krijgen :p).
Maar vandaag ging ik even bij mijn laptop weg, en toen ik terug kwam zag ik een BSOD! Dit heb ik nog helemaal nooit met deze laptop meegemaakt. De pc herstarte na ongeveer 15 seconden, en toen ik weer ingelogd was, was dit het bericht dat ik kreeg:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 50
BCP1: FFFFFA800905BD10
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF88004323FAF
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\062511-25303-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-59295-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Misschien dat dit logje helpt??

Voordat ik Avast gebruikte, had ik de internet security suite van Avira, en helemaal geen problemen mee gehad, alles werkte top! Dus dit MOET door Avast veroorzaakt zijn.

Wat zou ervoor zorgen dat Avast een BSOD veroorzaakt? En wat zou mogelijk de oplossing zijn? Of is Avast gewoon een trieste scanner?

Bedankt voor je reactie :thumb:
 
a. Je hebt nog geen enkel Service Pack geïnstalleerd. Dat moet je eerst maar gaan doen.
Ga naar deze link (NL-versie) of deze link (ENG-versie) en download het servicepack dat hoort bij jouw versie van Windows 7. windows6.1-KB976932-X64.exe voor de 64-bits Windows versie en windows6.1-KB976932-X86.exe voor de 32-bits Windows versie.
b. Als (na installatie SP1) dezelfde melding nog terugkomt, dan moet je het genoemde .dmp bestand eens inpakken als .rar of .zip bestand en uploaden als bijlage. Wellicht kunnen we er iets uithalen.
c. M.b.t. een 50 BCCode: Algemene informatie hier

Succes,

Tijs.
 
a. Je hebt nog geen enkel Service Pack geïnstalleerd. Dat moet je eerst maar gaan doen.
Ga naar deze link (NL-versie) of deze link (ENG-versie) en download het servicepack dat hoort bij jouw versie van Windows 7. windows6.1-KB976932-X64.exe voor de 64-bits Windows versie en windows6.1-KB976932-X86.exe voor de 32-bits Windows versie.
b. Als (na installatie SP1) dezelfde melding nog terugkomt, dan moet je het genoemde .dmp bestand eens inpakken als .rar of .zip bestand en uploaden als bijlage. Wellicht kunnen we er iets uithalen.
c. M.b.t. een 50 BCCode: Algemene informatie hier

Succes,

Tijs.

Heel erg bedankt! Ik heb geen BSOD meer gehad na de installatie van sp1 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan