Klaas Hielke
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mrt 2010
Dag mensen,
Sinds enkele weken heb ik een Asus laptop. De specs:
Processor
Processor Intel Core i5
Processornummer 3210M
Processorkernen Dual Core
Kloksnelheid 2500 MHz
Geheugen
Intern RAM-geheugen 6 GB
Type geheugen SO-DIMM DDR3-1600
RAM-geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 8 GB (8192 MB)
Geheugensloten totaal 2
Geheugen indeling 1x4 GB + 1x2 GB
Harde schijf
Opslagcapaciteit 500 GB
Type harde schijf SATA
Hardeschijfsnelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1
Videokaart
Videokaartfamilie NVIDIA GeForce
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 610M
Videogeheugen 2048 MB
Nu heb ik al meerdere keren een BSOD gekregen. Hier heb ik een foto van bijgevoegd. Deze verschenen tot nu toe twee keer bij het spelen van een spel (Most Wanted) en een keer bij het kijken van een film.

Overige informatie: ik heb in het begin veel problemen gehad (heb de laptop nog maar kort) met Asus Live Update. Hij beweerde drivers te hebben geupdate maar na opnieuw opstarten stonden de zojuist uitgevoerde updates weer in de lijst met nog uit te voeren updates. Op den duur deden mijn USB drivers het zelfs niet meer en moest ik met Windows-systeemherstel de boel weer corrigeren.
Ook heb ik problemen met de driver van Nvidia. Hij ziet zelf dat er een nieuwe versie is, hij download die netjes maar wanneer dat updateprogramma van Nvidia eenmaal start zegt hij "geen compatibele hardware gevonden".
Dat zijn dus enkele problemen. Allemaal hebben ze met drivers te maken.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat je gewoon Windows opnieuw moet installeren, dit ben ik dan ook van plan aangezien dat een relatief kleine moeite is. Omdat ik ddaar echter de spullen nog niet voor heb en deze dagen ook niet echt tijd voor heb hoop ik dus dat jullie wel de oplossing weten op dit probleem, zodat ik toch nog normaal dingen kan doen.
Bij voorbaat dank!
Groeten Klaas Hielke
Sinds enkele weken heb ik een Asus laptop. De specs:
Processor
Processor Intel Core i5
Processornummer 3210M
Processorkernen Dual Core
Kloksnelheid 2500 MHz
Geheugen
Intern RAM-geheugen 6 GB
Type geheugen SO-DIMM DDR3-1600
RAM-geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 8 GB (8192 MB)
Geheugensloten totaal 2
Geheugen indeling 1x4 GB + 1x2 GB
Harde schijf
Opslagcapaciteit 500 GB
Type harde schijf SATA
Hardeschijfsnelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1
Videokaart
Videokaartfamilie NVIDIA GeForce
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 610M
Videogeheugen 2048 MB
Nu heb ik al meerdere keren een BSOD gekregen. Hier heb ik een foto van bijgevoegd. Deze verschenen tot nu toe twee keer bij het spelen van een spel (Most Wanted) en een keer bij het kijken van een film.

Overige informatie: ik heb in het begin veel problemen gehad (heb de laptop nog maar kort) met Asus Live Update. Hij beweerde drivers te hebben geupdate maar na opnieuw opstarten stonden de zojuist uitgevoerde updates weer in de lijst met nog uit te voeren updates. Op den duur deden mijn USB drivers het zelfs niet meer en moest ik met Windows-systeemherstel de boel weer corrigeren.
Ook heb ik problemen met de driver van Nvidia. Hij ziet zelf dat er een nieuwe versie is, hij download die netjes maar wanneer dat updateprogramma van Nvidia eenmaal start zegt hij "geen compatibele hardware gevonden".
Dat zijn dus enkele problemen. Allemaal hebben ze met drivers te maken.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat je gewoon Windows opnieuw moet installeren, dit ben ik dan ook van plan aangezien dat een relatief kleine moeite is. Omdat ik ddaar echter de spullen nog niet voor heb en deze dagen ook niet echt tijd voor heb hoop ik dus dat jullie wel de oplossing weten op dit probleem, zodat ik toch nog normaal dingen kan doen.
Bij voorbaat dank!
Groeten Klaas Hielke