BSOD en beveiligde opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

SabinaH

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Hallo,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en heb geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag.
Ik heb een compaq SR5340NL met Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU 2.20 GHz processor en 3 gb RAM geheugen.
Hij heeft een 32-bits Windows Vista Home Premium besturingssysteem.

Gisteren deed hij wat raar met afsluiten. Hij sloot ineens veel sneller af dan normaal. Ik klikte op afsluiten en het was bijna direct daarna al afgesloten ook. Normaal duurt dit iets langer. Aan het eind van de middag gaf hij ineens nadat hij vastliep en ik hem ook niet aan de praat kreeg via Ctrl+Ald+Del een schermpje waarop iets met beveiligde opties stond.
Normaal schrijf ik altijd alle codes op wat ik tegenkom en dan kom ik er via google wel uit. Maar er stond geen code bij?? Hij wou niets meer doen en moest het stroom na kwartier uiteindelijk eraf halen. Toen gewoon opgestart. Na ongeveer 10 minuten weer hetzelfde verhaal. Maar nu wou hij niet meer opstarten, hij heeft een half uur op een zwart scherm gestaan.

Het stroom er voor een minuut of 10 afgehaald en weer opgestart, toen maar opnieuw geinstalleerd.. Dit ging gewoon goed, ik helemaal blij. Totdat hij updates ging installeren, nu loopt de pc heel de tijd vast, maar dan springt hij nu wel los na een hele tijd. Hij is zeer traag en ik kreeg weer die beveiligde opties bericht waardoor hij iets niet wou doen. Wat hij niet kon doen, stond er niet bij en het scherm was ook zo weer weg. Heb hem uitgezet en vanochtend verder gegaan met updates. Maar hij doet nog steeds moeilijk en zonet kreeg ik zelfs een BSOD.. Hij startte automatisch opnieuw op en is nu weer een poging tot updates aan het doen.

Wat kan het zijn en wat is aan te raden om te doen? Normaal kom ik redelijk zelf uit dit soort problemen, maar als ik geen code's zie ofzo weet ik niet waar ik naar moet zoeken.

Als de comp wel doorstart kan je dan wel in de logboeken kijken of daar wat stat vermeld over de bsod?

Wijzig je opstartinstellingen, vink hier aan dat de pc niet moet worden herstart na een kritieke stop. Dan zie je meteen die bsod code.

Zal de mod vragen om je vraag te verplaatsen naar windows vista sectie.

Btw, welkom op helpmij:thumb:

Jackall

Welkom op Helpmij:thumb:

Je topic verplaatst van Hardware/overig naar sectie Windows Vista.

Succes met je vraag.

Hallo Jackall,
Ik weet misschien toch iets minder van computers dan ik dacht hihi. Ik kom er normaal best uit, maar wat jij hier omschrijft snap ik echt helemaal niets van..
Donderdag is hij opnieuw geïnstalleerd, maar hij doet SUPER traag. Vrijdag waren alle updates geïnstalleerd, maar als ik hem aanzet en hij is opgestart. Dan wil ik bijvoorbeeld MSN openen en dan hangt hij al. Na paar minuten springt hij los en dan denk je oh ik kan internet aanklikken, maar direct hangt hij weer voor een paar minuten.
Op deze pc kon ik normaal gesproken ALLES tegelijk doen en dan nog liep hij nauwelijks vast. (alles = msn gesprek of zelfs cam/mic, spelletjes op internet of pc, series kijken op internet, soms nog wel meer tegelijk)
Nu kan hij niets hebben of hij hangt, gaat zichzelf afsluiten en heb nu in totaal 2 keer BSOD gehad.
Heb het bijna opgegeven... Dit is zeer frustrerend dat ik er niet zelf uit kan komen.
Maar aangezien hij opnieuw geïnstalleerd is en dat goed is gegaan, lijkt het me niet dat het in de software zit?? Of zeg ik nu iets doms?

Ik krijg zonet weer dit scherm:
DSC02536.jpg

Heb zo snel mogelijk foto gemaakt.. Wist ff niet hoe ik het anders kon doen.

Daarna is hij opnieuw opgestart en krijg ik eindelijk eens iets anders in beeld: Probleemrapporten en oplossingen. Het stuurprogramma voor uw RAID controller ontbreekt.
Ik heb een Intel Matrix Storage Manager (iaStor.sys). (staat er..)
Hoe kan het dat dit ineens ontbreekt? Kan ik dit gewoon weer installeren en zo ja waar?

Hoi,
volgens mij is er iets fout gegaan met de installatie van je drivers of de installatie is niet gebeurd.
Download hier de originele update versies van je drivers van de website van HP. Installeren: eerst de Intel Matrix Sorage Manager en dan de rest. Met de Bios-update zou ik eens even wachten en vooraleerst niet installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik Zjegger,

Ik heb alles gedownload wat wou (dat betekend alles op de 5 firmware dingen na, want daarbij zegt hij dat mijn pc niet aan de minimum vereisten voldoet voor deze update... en ook de Bios-update niet gedaan.)
Helaas heeft het allemaal nog niet geholpen. Hij blijft bij elke handeling hangen en opnieuw opstarten duurt ook heel erg lang.
Nu wel de Bios-update doen? Of is er dan toch iets anders aan de hand?

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en helpen!

Ik zou eens een chkdsk /f /r doen, evt. moet je inloggen als administrator.
Ga naar Mijn Computer>klik rechts op de C: schijf waar je besturingssysteem op staat>eigenschappen>extra>nu controleren>vink allebei de opties aan>starten.
Je krijgt nu een bericht dat het station niet gelockt is o.i.d. en dat de acties worden uitgevoerd bij de volgende start.
Herstart de pc en de schijf wordt nu gecontroleerd en evt. hersteld buiten het OS om. Als je een grote schijf (aantal GB's) hebt kan dat wel even duren.
Als hij daarmee klaar is herstart de pc vanzelf.

Laatst bewerkt:
Hij is nu klaar met de chkdsk. De eerste keer dat ik dat deed zostraks, bleef hij hangen bij de eerste stap van de 5 stappen en vervolgens startte hij automatisch opnieuw op...
Dus ik dacht, nog maar keer proberen... Deze heeft hij afgerond, maar helaas, hij doet nog steeds niet normaal.

Persoonlijk denk ik dat je schijf het langzaam begeeft, kijk eens in de logboeken naar het log van chkdsk.
windowstoets + r >typ>eventvwr.msc>enter
Kijk onder Windows-logboeken>toepassingen om het log op te sporen.
Uitleg Bug_Check_Code (Eng).

Laatst bewerkt:
Uhhh ben er voor vandaag even klaar mee. Ik was zelf ook al bang dat m'n computer mij niet meer aardig vindt :rolleyes:..
Morgen zal ik even kijken naar wat je zonet zei, maar enig idee wat ik daar moet aantreffen (of juist niet??) dan weet ik waar ik precies naar moet kijken...
Hmm ik leer wel heel wat zo, alleen ik had gehoopt dat het een ander resultaat zou hebben. In ieder geval enorm bedankt en ik hoop dat ik morgen alsnog positief resultaat boek..

Je hebt het einde van chkdsk niet afgewacht? Daar komt, aan het eind zeg maar, een samenvatting v.d. check.
Dan had je evt. het resultaat kunnen lezen, iig een indicatie gekregen v.d. evt. fouten en bad sectors enz.
Om deze info achteraf te achterhalen moet je, zoals aangegeven in m'n vorige post, in de logboeken gaan kijken.
Omdat je de actie net gedaan hebt moet je de info daar gemakkelijk kunnen vinden.
De gebeurtenissen zijn gesorteerd op datum.

Ik was gisteren te laat bij de computer (deurbel ging) om te lezen wat er stond.. Daarna ging hij opnieuw opstarten en je raad het al, bleef hij hangen...
Heb zonet gekeken in logboek en er staat een enorme rij met FOUT en WAARSCHUWING! En elke keer de uitleg erbij dat het vast liep of dat het niet wou openen.
Heb het opgegeven.. Tenzij iemand hier nog een briljant idee heeft??
In ieder geval enorm bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan