BSOD en meerdere problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luppie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Sinds een paar maand loopt mijn pc regelmatig vast. Ik heb Windows XP sp2 eergisteren opnieuw met veel moeite geïnstalleerd met als gevolg nog meer vastlopers.

Specs:
Mobo: MSI k8n neo
2 latjes geheugen 512mb
ati radeon 9600 pro 256mb
HD maxtor 6y120mo
AMD 64 3400+ 2.41 gHz
NEC dvd_rw
Philips combo cdrwdvd
TSSTcorp dvd rom

Dit zijn een paar van de vele BSOD vandaag vaak word een stop*** gegeven die begint met:
0x0000008e maar ook 0x0000004e
verder
pfn_list_corrupt
irql_not_less_or_equal
no_more_irp_stack_locations
page_fault_in_nonpaged_area
vaak vergezeld met de volgende .sys bestanden (oorzaak van de bsod)
sysaudio.sys
tcpip.sys
win32k.sys
ntfs.sys

enz enz

dit is een greep uit de bsod van vandaag.
Allemaal heb ik ze uitgeplozen en zo ik kon verholpen (niet dus)

Verdere symptomen:
-Bij elk veeleisend spel (cod2, fear,) een gemiddelde speeltijd van 2 sec voor freeze
-Beeld bevriest
-Start plotseling opnieuw op
-Bij plotselinge, reset of gewenste herstart van pc vaak een langdurige piep toon en hij start niet op alleen na meerdere reset pogingen.

Wat ik heb gedaan om error te vinden:

-Memtest86: 0 error na 200%
-Windows eigen systeemtesten voor hd
-Maxtor hd uitgebreide test (buiten windows om) 0 errors
-Video Card Stability Test: probleemloos

-OCCT in combinatie met speedfan:
Stability test:
CPU komt nooit boven 45 graden
Mobo komt nooit boven 50 graden
Nooit meer dan 0.015V spanningswisseling waar dan ook
Conclusie occt geen instabiel systeem.(ik denk het niet)
-Virus scan AVG free edition (ook hitmanpro zonder succes)
-Alle onnodige hardware afgekoppeld van mobo en de rest in apparaatbeheer uitgeschakeld maar wel vastlopers krijgen?
-Burn in CPU programma na 20 min geen error
-Update van stuurprogramma’s uitgevoerd
-laaste windows update aanwezig
-registerySmart vind 247 problemen die ik door betaling kan laten fixen (is dit nodig?)
-registeryBooster vind 174 problemen die ik door betaling kan laten fixen (is dit nodig?)

DIT ALLES ZONDER RESULTAAT.
Snik

Mijn beste gok is dat:
Mijn mobo gedeeltelijk is overleden
Mijn videokaart toch niet funcioneerd
Mijn voeding problemen geeft.
Hoewel dit niet blijkt uit het testen

Na alle tests weet ik het niet meer en hoop ik dat jullie nog wel suggesties hebben of beter de regelrechte boosdoener

BVD.

Dat is een heel boekwerk zeg.

Als je de mogelijkheid heb neem andere voeding,anders gewoon deze.
Installeren met Moederbord>Videokaart>1 Cd of DVD speler>1 geheugen latje>1 Hardeschijf>en de XP cd(neem aan orgineel en schoon)
Geen internet aansluiting.

Dus verder ook alle rand apparatuur er af,en van het Moederbord af.

Van Cdrom opstarten is je bekent neem ik aan.
En zet in de Bios de Default settings aan.

Probeer dit dan maar eens.

PS :Je hebt nu het geheugen toch wel allebij in dezelfde kleur van de banken ingestoken

Laatst bewerkt:
Op het gevaar af dat ik niets nieuws vertel:

Een error met ntfs.sys wordt hier besproken en van een oplossing voorzien, kan misschien ook gelden voor de andere sys-bestanden?
Heb je een test van je systeem laten doen op PC Pitstop? Baat het niet, schaadt het niet. Wel eerst registreren.

NB: Hitman Pro doet soms meer kwaad dan goed, zie deze mededeling.

Laatst bewerkt:
Op het gevaar af dat ik niets nieuws vertel:

Een error met ntfs.sys wordt hier besproken en van een oplossing voorzien, kan misschien ook gelden voor de andere sys-bestanden?
Heb je een test van je systeem laten doen op PC Pitstop? Baat het niet, schaadt het niet.

NB: Hitman Pro doet soms meer kwaad dan goed, zie deze mededeling.

Nee hoor dat geeft niet,maar denk niet dat TS daar wat mee opschiet.
Zijn geheugen is goed wordt er verteld,maar het probleem van de fouten die worden vermeld,worden 99 van de 100 gevallen veroorzaakt door het niet goed accepteren door XP.
Kan zelfs zo zijn dat het met 1latje wel gaat,als je dan er na het 2 de er bij plaats de kans op een BSOD er weer is,de latjes wisselen kan dan ook nog.
Eerst met de ene beginnen,gaat dat niet dan de andere proberen.

Weet je wel zeker dat je de juiste moederbord drivers hebt gedownload, of dat er geen biosupdate voor je beschikbaar is? :shocked:

sysaudio.sys
tcpip.sys
win32k.sys
ntfs.sys

Dit lijkt me toch echt een mobo-chipset probleem.

Bandit123:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met dat windows verhaal. Ik heb idd geen origineel maar een cracked met de beruchte fckgw-rhqq2 enz enz key.
Ik heb al geprobeerd om een origineel te krijgen maar zonder er 400,- eurie er voor neer te leggen. Helaas niet gelukt. (tip?)
Ik heb al andere geheugens hier liggen en geprobeerd maar helaas.

Wat je bedoeld met de zelfde kleur van de banken? Ze zitten zo dicht mogelijk bij cpu.

Boeing 737:
Ik heb idd al die ntfs oplossing geprobeerd zonder resultaat.
Wat ik jammer vind aan programma’s als PC pitstop maar ook registeryBooster en registerySmart is dat je even met wat $$$ aan moet komen zetten om de vermeende problemen te verhelpen.

Jippiejajee:
Ik heb de originele drivers van de fabrikant van cd, ik zal nog even tjekken voor update of een alternatief.
Wel heb ik gelezen over conflicten tussen maxtor HD en nvidia maar ruim een jaar geen problemen mee gehad.

Zelf denk ik toch aan een brakke windows xp copie of …….

Heeft toch niets te maken met een niet legale windows, maar zo te lezen met een geheugen incompatibiliteit met XP, door foutieve geheugeninstellingen in de bios, een te lage CAS, of een te hoge frequentie waarop ze draaien.

Met een geheugentest zijn er geen fouten gevonden, die draait dan ook in/onder een Linux kernel.

Misschien eens testen met 1 geheugenreepje, en eventueel deze omdraaien, na eerst de bios instellingen van het geheugen te hebben nagelopen.

Ook mis een aanwijzing voor dit probleem, zoals, wanneer is dit ontstaan?, na een hardwareupgrade, een install van software?

hoe kom ik er achter wat deze waarden dan zouden moeten zijn.

ik heb 2 elixir 512mb ddr 400mhz-cl3 enz
400mhz is uiteraard de snelheid
maar de cas ?

op dit moment draait hij met 1 reepje 256mb en....... veel stabieler
ik kijg gelijk even naar de bios

(mega honourable senior member?? lol)

Laatst bewerkt:
Aan@LangePier TS zegt geheugen zo dicht mogelijk aan de kant van Proccesor,dit bord heeft toch 2 kleuren banken?Moeten ze toch in dezelfde Keur zitten.
Of lees ik dat verkeerd in handleiding

Aan@LangePier TS zegt geheugen zo dicht mogelijk aan de kant van Proccesor,dit bord heeft toch 2 kleuren banken?Moeten ze toch in dezelfde Keur zitten.
Of lees ik dat verkeerd in handleiding

Voor dual channel mode, ja.
Maar voor het probleem maakt het niet uit, of ze nu of niet in dual channel werken, dat mag geen probleem geven in windows.

Aan de andere kant, er zijn zoveel type's k8n neo borden, en ook zoveel manuals.

beste mensen....

ik heb het probleem gevonden met dank aan lange pier en bandit123 en andere.

ik vroeg me al af wat de mage honourable senior member nu voorstelde maar nu weet ik het!

het probleem ligt idd aan één van de twee dimmetjes misschien wel allebij kapoet maar 1tje zeker.

na langdurig en uitvoerig bestuderen (niet) kwam ik tot de conclusie dat....... er een smd component ontbreekt op het stripje. het is een pruts dingetje van 1 bij 3 mm maar natuurlijk wel nodig.

mijn dank gaat uiteraard niet uit naar memtest86 die vond dat alles nog 100% oke was.
wel naar de boy's (of meisjes) hier op het forum.

>>>>>mage honourable senior<<<<

Nieuwe Titel????gooien we in de groep:D :D

en uiteraard MEGA SUPER DE LUXE UITERSTERST CAPABELE EXTRA HONOURABLE SENIOR MEMBERS.

mijn dank is groot. hiebij tot de volgende crasch

nou ik wil geen partij trekken of ondelinge ruzies aanwakkeren maar ik zou dit niet pikken bandit123

Grutte Pier is zijn zwaard al aan het slijpen.

images7.jpg

Kom maar op dan:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan