BSOD en netwerkkaart problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik krijg opeens telkens een BSOD en het schijnt aan Realtek Netwerkkaart te liggen dit kan ik ook zien in apparaatbeheer ( zie screenshot) wat nu te doen?
Ik heb gezocht naar een nieuw stuurprogramma maar dat lukt maar niet.
Helpmij a.u.b.

Ik hoor graag,
Rayond Bos

Laatst bewerkt:
Dit is niet de netwerkadapter zelf
maar een driver die te maken heeft met vertaling van ip6 naar 4
voor win xp is daar deze driver voor:
voor vista zou volgens MS geen kwaad kunnen. lees meer
Misschien gewoon uitschakelen en kijken wat er gebeurt.
Welke foutmeldingen zie je bij de BSOD?
mvg leo

Hoi,
Kan bij mij dus wel kwaad want ik krijg een BSOD. Is er geen Vista driver voor want ik neem aan deze deze beschadigd is?
Blauwe scherm staat er tekort in ieder geval.
Kan nu wel internetten maar zodra ik bijvoorbeeld met Grabit ga downloaden gaat het fout.
Ik zal hem eens uitzetten.

Verwijderd en het schijnt goed te gaan.
Waar is hij voor dan in Jip en Janneke taal?
Hardware is niet mijn sterkste kant namelijk.
Dat artikel van MS zegt mij niks ook!

even met de hand een nieuw driver zoeken voor je kaart bij de fabriekant van de netwerkkaart
dan is het misschien ook wel weg ik had deze melding ook na driver update was het weg.

Laatst bewerkt:
Maar niets doen zolang het goed gaat.
Dit gaat over software niet over hardware.
Deze driver vertaalt ip6 naar ip4
Ip6 is de opvolger van het huidige ip adressen systeem (ip4) met 4 x 3 cijfers (4 bytes
ip6 heeft er zes en dat heeft weer te maken met een (dreigend) tekort aan ip adressen.
Als het zo werkt gewoon zo laten en mocht het weer fout gaan, dan de suggestie van virtuosa volgen.
mvg leo

Mooi en bedankt.
Maar ik heb mij gek gezocht naar een eventuele driver en kan die zelf niet vinden voor Vista.
Kunnen jullie helpen?

En mocht het fout gaan installeer ik deze dan gewoon want ik heb nu deze verwijderd!
Dus uit apparaatbeheer verwijderd.....

Het gebeurt toch weer helaas...wat te doen??

Ik ben naarstig op zoek!!!

Je bedoelt toch voor je gigabit netwerkkaart? Dan vind je de driver hier
(even naar beneden scrollen)
Overigens kom ik tegen dat mensen hetzelfde probleem als jij hebben na de installatie van nod32
Installeren van nieuwe drivers lost het dan op.
mvg leo

Laatst bewerkt:
En dan neem ik aan dat ik de vierde van boven moet hebben?

Installeert hij dan ook weer de drivers van dat IP6TO4 ?

Ja bij de tweede keer windows.(het 5e blokje)
Kan er jammer genoeg niet direct naar linken.
Ik weet niet zeker of 6t04 mee geinstalleerd wordt, maar denk eigenlijk van niet.

ik denk eigenlijk dat je het helemaal niet mist.
de link naar drivers voor xp vind je in mijn eerste post.

Ik heb een DUALBOOT en in XP heb ik geen probleem. Zal ik die XP drivers in Vista proberen? En jij zegt dat ik het niet zal missen maar ik krijg wel een BSOD vanwege die missende driver!

Tja eerlijk gezegd lijkt het me dat je de bsod eerder krijgt van een corrupte 6t04 dan van een afwezige.(nod32?)
Als er al niet een andere oorzaak voor is.
Vandaar mijn eerdere vraag naar de exacte foutmelding

Nee, ik krijg heel kort een blauw scherm en dan start hij opnieuw op waarna hij vervolgens naar een oplossing gaat zoeken. Dan krij ik een melding dat het aan de Realtek netwerkkaart ligt en dat er geen online oplossing is.

Heb nou de technische dienst van de PC zaak gebeld en deze gaan ook nog op zoek voor me. Het probleem is dat ik chronisch ziek ben en niet kan bukken en dergelijke anders had ik hem onder mijn arm genomen en naar de zaak gegaan. Maar dat gaat niet lukken helaas....:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan