BSOD iaStor.sys en ntfs.sys

• Onderwerp starter Onderwerp starter LarsL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik krijg (ook bij safe mode boot) steeds een van deze 2 bsods:
Code:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x000000D1 etc. etc.
iaStor.sys - Adress base at FFFFF88001299000, DateStamp 4a7c1c99

of deze:
Code:
STOP: 0x000000024 (0x00000001904FB, etc. etc.)
Ntfs.sys - FFFFF880014COE26
base at FFFFF88001421000, DateStamp 4a5bc14f

Elke keer na dat ik inlog op windows dus.

Mijn laptop is een Asus Notebook X77JQ-TY072V 17.3", 740QM, 500GB.
Hij is nog niet zo oud (vorig jaar november/december gekocht) en daarom vind ik het ook maar vreemd.

Het laatste programma wat ik installeerde voor de error was phpDesigner 7.2.1.

Het gekke is dat ik nu op Linux Ubuntu zit op mijn laptop en dit geen problemen geeft (tot nu toe), bij de opstart geeft hij echter steeds aan (ik start Linux nadat de error op windows weer voorbij komt) dat Windows filesystem 'unclean' is (0,0) en dat hij hem dan gaat fixen ('Fixing.') en dan start linux gewoon op, maar Windows doet het nog steeds niet. Het betreft Windows 7 Ultimate.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, meer informatie wil ik natuurlijk graag geven indien dit nodig is.

Met vriendelijke groet,
LarsL.

Laatst bewerkt:
Aan een directe filegerichte oplossing kan ik je niet helpen, wel een algemene oplossing die zonder veel inspanning en gedoe uitgevoerd kan worden:

pak de Windows DVD, boot ermee en kies voor het 'repareren van Windows'.

Laatst bewerkt:
Je bestanden, instellingen etc. etc. verdwijnen niet, slechts een corrupt Windows wordt hersteld (indien mogelijk).

Hoi,
of kijk even naar deze thread daar staat enige uitleg over iaStore.sys, dan weet je in welke richting je moet zoeken.
Helaas heeft TS toen nooit een terugmelding gedaan.
Probeer zeker eens uit wat in de veilige modus gebeurt.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ok dan, dat zal ik nu zeker gaan proberen. Zou een virus deze schade aan kunnen richten? Ik heb het ntfs.sys probleem opgelost denk ik, de windows startup repair deed zijn werk en zei dat er een corrupt filesystem was wat hij fixte en na het nog een keer draaien meldde de startup repair daar niks meer over. Echter kreeg ik nog steeds geen normale windows die niet heel traag opstartte, en kwam ik weer met de iaStor.sys bsod in aanraking. Linux draait nog steeds goed maar meld nu nog steeds dat hij het filesystem moet fixen al staat er nu niet meer (0, 0) maar (0, 1) achter.
Ik ga nu proberen via bovenstaande oplossing (kijken of ik nu wel in veilige modus kom) dit probleem ook op te lossen. Ik hou jullie op de hoogte, als er nog tips zijn verder zijn die uiteraard welkom.

- LarsL

Nu geeft linux weer bij het fixen van het 'unclean windows file system' (0,0) aan. Ik krijg in de laatst bekende juiste configuratie (geavanceerd) bereikt via F8 geen iaStor.sys error meer maar wel een STOP BSOD. Is er nergens een logboek wat ik kan vinden om die vervolgens te plaatsen. Bij het gewoon opstarten van windows kan ik trouwens inloggen maar krijg ik een zwart scherm en kan ik zelfs in taakbeheer komen en zie ik dat niet alle processen zijn opgestart en kan ook geen processen afsluiten maar na een tijdje komt de BSOD of weer te voorschijn of de computer moet handmatig afgesloten worden (aan/uitknop ingedrukt houden) om hem uit het vastlopen te halen.

Danku, maar kan ik het misschien via een bootcd doen ofzo? Want ik kan namelijk niet in windows 7.

Download
http://www.hirensbootcd.org/download.html
brandt de Iso op cd (brandsoftware ingesloten)
start op van cd/dvdrom station
kies voor Mini Xp
(Windowsachtige Interface)
en bekijk eens alle mogelijkheden (teveel om op te noemen)
en zet evt. een systeemherstelpunt terug (die mogelijkheid is aanwezig)
Alles draait vanaf de cd dus jouw besturingssysteem wordt niet gestart.
Er is ook verscheidene antivirussoftware aanwezig.
Succes.

Sorry, was dit topic helemaal vergeten. Windows herinstallatie was (helaas) de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan