BSOD in dual channel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
AMD Atlhon 64 X2 3800+
MSI K9N NEO-F
2 x 1GB DDR2 corsair(ondersteund door MSI)
Sapphire ATI Radeon X1950 Pro
WD SATA II 250GB 16mb
400W(max) voeding van AOpen
Win XP pro

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc eens in elkaar gezet.Maar tijdens het installeren van winXP pro kreeg ik ineens een keuze menu waarin ik moest kiezen om wat voor type pc het ging, uniprocessor,uitgebreide pc met alle drivers en nog wat opties......ik had dit meu nog nooit eerder gezien.

Is dit omdat XP de dualcore niet herkende???


Na de installatie van xp liep het allemaal perfect....totadat ik er achter kwam dat het geheugen in singel channel stond.Dus heb ik het geheugen in dual channel gezet en opnieuw opgestart en meteen had ik een blauw scherm met een ATI2....dll error.Na het opnbieuw opstarten weer een blauw scherm met weer een andere code.
Ik heb toen weer de pc gereset en nu startte de pc wel goed op.Maar nu heb ik gele uitroeptekens staan bij de lan verbinding in apperaat beheer,en internet werkt dus niet.

Kan het zijn dat xp of de drivevers van de hardware moeilijk doen omdat alle software in single channel is geinstalleerd??.....of hoort dat niets uit te maken??

Of moet ik het in de 400W AOpen voeding zoeken(Ik heb ook nog en 550W Huntkey voeding liggen)??
 
Geheugen moet voor XP niets uitmaken. Heb je wel alle drivers geïstalleerd van je moederbord?
En SP2?
 
Geheugen moet voor XP niets uitmaken. Heb je wel alle drivers geïstalleerd van je moederbord?
En SP2?

Ik heb SP2 en de SATA drivers geslipstreamed in mijn XP versie normaal is ie ook gewoon unattended maar nu vroeg ie dus wat voor pc ik had.

De drivers voor de chipset en de graka heb ik vanaf de meegeleverde cd's geinstalleerd.
 
Ik ben nu al de hele middag bezig om xp geinstalleerd te krijgen.Steeds weer kreeg ik de volgende melding: stop: 0000221 unknown hard error \systemroot\system32\ntdll.dll

En steeds na het voor de eerste keer opstarten tijdens de installatie.Ik heb toen de geheugen reepjes verplaatst naar bank 3 en 4(nog steeds dual channel) en nu kan ik gewoon xp installeren.Maar tijdens het installeren van de drivers gaat er weer van alles mis.Zo ben ik bijvoorbeeld niet in staat om de netwerk adapter en de floppy controller te installeren omdat er volgens windows te weinig systeembronnen aanwezig zouden zijn en dat ik deze eerst moet verwijderen,wat dus niet lukt.Omdat windows ze na een reboot net zo hard weer installeerd.Het zijn vooral

Ik zit nu dus helemaal vast.Gisteren lukte het meteen in de eerste keer,en had ik alles geinstalleerd en geupdate via de live update van MSI,ook de BIOS.....nu denk ik dus dat de bios wel eens het grote aantal systeem apparaten zou kunnen veroorzaken,maar zonder floppy en internet kan ik de BIOS dus niet meer terug flashen.
Ik blijf het toch vreemd vinden dat alles crashed nadat het geheugen in dual channel wordt geplaatst,het is nota bene geheugen dat in de ondersteunende lijst van MSI staat.
 
Misschien heeft het niets "om de hakken", maar het slipstreamen van de windows cd is wel goed gegaan? Deze bevat geen fouten?
 
Ik gebruik deze cd al net zo lang sp2 uit is zonder problemen.Het is erg vreemd maar ik heb nu nog een paar keer een install gedaan maar heb daarbij wel opgemerkt dat een standaard pc installatie steeds weer problemen geeft.Ik heb nu een uitgebreide gedaan en heb nu voor het eerst vandaag een stabiele xp installatie met alle drivers en apparaten werkend(ook netwerk):eek:

Ik ga nu eens verder met updaten en programma's installeren en eens zien wat het uithaald.Zoveel ellende heb ik nog nooit meegemaakt met een nieuwe pc:( :shocked:
 
Misschien een overbodige vraag, maar was het een dual memory setje?
 
De xp cd ondersteunde geen multi processor configuraties,ik heb daarom een nieuwe slipstream gemaakt en nu wordt de CPU ook echt herkent als dualcore in XP.

BSOD's heb ik hierna niet weer gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan