Bsod in installatie internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Berichten
2
Hallo allemaal,

Na een paar jaar vrijwel probleemloos gebruik van mijn computer, begon deze erg raar te doen. Ik kreeg ontzettend vaak een bsod, en na een beetje geklooi besloot ik windows te repareren. Dat werkte voortreffelijk en mijn computer deed het weer een half jaar. Vorige week keerde het probleem echter terug, ditmaal in een ergere variant. Windows kon niet meer goed opstarten, want bij het welkomstscherm kreeg ik al een bsod. Ik heb tevergeefs geprobeerd om de installatie weer te repareren. Ik besloot toen windows helemaal te verwijderen, en opnieuw te installeren. Tot mijn grote verbazing keerde het probleem terug bij de installatie van mijn internet. Even voor de duidelijkheid ik heb een Thompson speedtouch 570 router en een speedtouch 120 adapter. Er is een installatie vereist voor je computer om de adapter te herkennen en te koppelen aan je router en daar heb ik een cd'tje voor. Net toen de adapter werd herkent kreeg ik dus een bsod, en toen ik mijn pc opnieuw opstartte weer een bij het welkomstscherm. Ik had dus hetzelfde probleem als voor de installatie.

Een vriend vertelde dat het misschien aan mijn hardware lag, bv een kapotte RAM, en ik las op dit forum dat dat het best wel zou kunnen zijn. Voor de zekerheid heb ik op een andere computer ubuntu (linux) gedownload, gebrand en geïnstalleerd op mijn pc. Ik was niet verbaasd dat ik daar geen bsod kreeg, maar toen ik na twee uur gebruik nog steeds geen crash had gehad begon ik me af te vragen of het wel aan mijn hardware lag, die gebruik je immers ook als je een ander os hebt op je computer (toch?). Ik dacht: misschien ligt het wel gewoon aan mijn windows installatie. Ik heb dus ergens een oude windows xp installatie van een vroegere pc vandaan gehaald en deze geïnstalleerd. Ik heb op deze twee uur lang allemaal dingen geïnstalleerd en gedeinstalleerd en ik kreeg geen bsod.Totdat ik de moed had verzameld om weer opnieuw internet te installeren. precies weer bij hetzelfde gedeelde in de wizard crashte mijn pc en herhaalde het probleem zich weer van het bsod @ welkomstscherm.

Het gekke is, is dat ik de cd van mijn internet al op 4 computers heb gebruikt (waaronder degene die nu gecrasht is) en er geen problemen mee heb gekregen.

Ik zou graag jullie meningen hierover lezen

Thomas B
 
installeer ubuntu eens op de brakke pc dan en probeer je wireless adapter dan nog eens.

Werken andere USB apparaten wel?
 
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties, maar ik heb mijn computer weer 100% aan de praat! Het probleem was mijn wireless adapter. Deze was blijkbaar kapot. Ik heb nu een andere wireless adapter (een soort usb-stikkie) en deze werkt prima!

Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan