BSOD, kan niet meer normaal in w7 komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
550
Ik was vandaag bezig een ander probleem op te lossen namelijk: Bij deze computer stond: 4GB geinstalleerd, 2.99GB beschikbaar. 1GB is voor hardware gereserveerd kwam ik achter.
(ik heb:
i5 750
asrock p55 pro
4GB 1666mhz ram van GeiL
sapphire hd5770
windows 7 ultimate 64 bit)

Ik had al wat in me mobo geprobeerd, werkte niet.
toen ik de nieuwste ati hd5*** drivers had geinstalleerd moest hij opnieuw opstarten.
Maar dat deed hij niet meer: BSOD met: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO.

ik kan in veilige modus nog wel erin komen maar wat moet ik nu doen?
google had ook geen oplossingen behalve w7 opnieuw installeren
 
Eerst d Ati 5*** drivers deinstalleren? Als dat tenminste de oorzaak van de BSOD is.

Wat heb je met het MOBO gedaan? Kijk anders de BIOS instellingen nog eens na. Windows 7 64 bits zou namelijk 4GB aan moeten geven. Op mijn asus moederbord heb ik wel ergens in het BIOS in moeten stellen dat er een 64-bits OS op draait (en had dit al ingesteld voor ik Windows 7 64-bits installeerde).

Je zou met systeemherstel nog kunnen proberen naar een herstelpunt te gaan. Werkt bij maar zelden, maar is het proberen waard vanwege de melding BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO.
 
Of in de Veilige modus opteren voor Laatst bekende juist werkende configuratie...
 
ik heb al geprobeerd om de drivers te verwijderen maar dat kan niet in veilige modus.
Met het mobo heb ik niets gedaan. ik heb wel wat dingen in het bios veranderd iets met memory mapping oid.
maar ik heb net de fabrieksinstellingen terug gezet in het bios, maar dat maakt niet uit.
systeem herstel lukt niet omdat dat blijkbaar was uitgeschakeld: ik heb nooit herstel punten gemaakt(volgende keer maar gelijk aan zetten).

denk dat ik maar weer eens opnieuw ga installeren van windows:(
 
Of in de Veilige modus opteren voor Laatst bekende juist werkende configuratie...

sorry, dacht zelf dat dat hem ook niet zo worden met laatst bekende ...

perongeluk toch aan geklikt en het werkt!!!
kan weer gewoon in windows komen.
Bedankt voor jullie hulp:thumb:

ik heb wel nogsteeds maar 2.99GB ram beschikbaar.
iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik draai ook op Win 7 64-bits, heb 6 Gig Ram, maar er wordt 5,25 Gig gezien.

Oorzaak: 512 Mb gereserveerd voor de virtuele Win XP, en 256 Mb voor de Sun Virtual Box !

In dualboot met Vista: daar heb ik geen geheugen gereserveerd voor virtuele systemen en wordtg ewoon 6 Gig weergegeven.

Dus: kijk even wat je allemaal geinstalleerd hebt dat geheugen gebruikt.

Greetz,

Harry.
 
Als ik naar taakbeheer>prestaties>broncode ga,
dan staat daar: 1033MB gereserveerd door hardware.
Maar hoe kom ik er achter welke hardware dat is?? Het zou misschien me videokaart kunnen zijn. hoe zorg ik dat er geen hardware meer geheugen reserveerd??
 
Bij mij is het een instelling in het BIOS (Asus bordje). Iets met 32- of 64-bits OS (elk merk noemt alles weer anders dus de handleiding er op naslaan). Je processor en moederbord mogen er geen enkel probleem mee hebben.

Ik heb een 5770 en die haalt er geen geheugen af. Volgens mij hoeft er met 64bits ook niet meer geheugen gereserveerd te worden.
Dit was toch iets i.v.m. 32 bits? Daar is de grens +- 3GB. Weet je zeker dat je 64-bits geïnstalleerd hebt?
 
ja, ik weet zeker dat het 64 bits is. Dat staat bij deze computer> rechterklik> eigenschappen.
Ik zal nog eens wat proberen in me bios
 
Hoi,

Ik heb laatst een bios update gedaan en nu heb ik 3.18GB geschikbaar. Ik heb ook een ati 5770, en daar ligt het denk ik niet aan dat die wat ram wegsnoept.
Nu staan er een aantal dingen in het bios waar ik niet van weet of die er iets mee te maken hebben:
Enhanced Halt State
suspend to RAM
ACPI HPET Table
memory remap feature

bij allen kan ik kiezen tussen enable of disable.

@harry
Oorzaak: 512 Mb gereserveerd voor de virtuele Win XP, en 256 Mb voor de Sun Virtual Box !

Hoe ben jij er achter gekomen dat die programma's dat reserveren? en belangrijker: hoe kun je dat aanpassen?
Ik ben de laatste tijd veel aan het videobewerken en dan mis ik die gereserveerde ruim 800MB wel.
Als iemand een opslossing heeft: aub meld hem
alvast bedankt:thumb:
 
Hoi !

Als je Sun Virtual Box gebruikt kun je dat tijdens de installatie van 'n OS opgeven.

Bij Windows XP virtual Mode klik je op Tools - Settings, en stelt de gewenste hoeveelheid geheugen in. ( Sorry: ik draai in het EN).

Greetz,

Harry.
 
oke, bedankt voor je antwoord.
Heb even gekeken en dat is het probleem niet.

Zou je mij misschien meer kunnen vertellen over de dingen die ik in het bios ben tegengekomen:
Enhanced Halt State
suspend to RAM
ACPI HPET Table
memory remap feature

Welke hiervan moet ik op enable zetten.
BVD
 
Hoi !

Moet ik even opzoeken voor je Asrock bordje, bij mij staat memory remapping op enabled.

Laat het zo asap weten.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan