BSOD met fout: 0XF7A22524,.........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donny1991

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Beste mensjes,

Ik wou vorige keer XP opnieuw installeren op mn mini laptop, nu ging dat niet door fout:

STOP: 0x0000007B (0XF7A22524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)

Wat het rare ervan is, windows 7 doet ie wel:S Toen laptop leeg was wou ik windows erop zetten en dat deed ie niet... Wel die 7...

Wie-O-Wie helpt mij uit de brand?

Groeten, Donny

Wat staat er nog meer op dat BSOD? Het kan ook een hardware fail zijn. Heb je onlangs nog nieuwe hardware in je laptop gedaan? Of heb je hem onlangs laten vallen? Ik heb hier op een ander forum hetzelfde probleem gevonden: "http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=26124". Er staat ook een link bij naar een Microsoft website. Heb je toevallig een Eee PC?

EDIT: Best wel veel vragen in één keer:rolleyes: maar om je probleem op te lossen is het makkelijker om alles te weten:d

Laatst bewerkt:
Niks nieuws in gedaan, niet laten vallen, geen hardware damaged... Gewoon standaard scherm, dat er een hardware probleem is, voer chksk f/ uit. Als ik dat doe dan geen errors:S

Heb geen Eee PC

Van welk merk externe speler gebruik je om de xp cd te lezen? Probeer anders eens om de cd op een andere pc met de externe speler te testen.

Staat alles in de bios goed (opstartvolgorde)?

Ja, als ik op F9 druk dan vraagt ie welke ik als eerste wilt boote, dan kies ik USB, dan vraagt ie daarna wat ik wil doen:

1: formateren en opnieuw installeren
2: (bij deze optie wordt ie geinstalleerd en krijg je het eerste opstart scherm)

Probeer op internet te zoeken naar een installatieCD van XP Pro (ISO). Gewoon googlen. Ik mag geen links geven daarvoor:confused::confused::confused:. Wat voor een Mini-laptop heb je (Merk/Type)?

Laatst bewerkt:
Compaq mini 1110-SD

Ik heb instal CD geript naar mn PC, en daar bootable van gemaakt omdat ik geen DVD speler erop heb

Hoi,
welkom op Helpmij
MS-info over jouw Bug_Check_Code
Je moet of een geslipstreamde versie hebben met de sata-controllers aan boord of je moet in het Bios de schijfcontrolleroptie op ide-mode zetten (indien mogelijk).
Dat je Win 7 wél installeert komt omdat daar die controllers wel standaard aan boord zitten, bij XP is dit niet het geval.
Bij de XP installatie worden dan de schijven niet gevonden als je een sata-schijf hebt.

Laatst bewerkt:
Hallo mik,

Hoe kan het dan dat ik hiervoor wel een x XP heb kunnen installeren?

Ja precies dezelfde, niks aan veranderd, heb namelijk speciaal een USB stick gekozen waar ik voorgood XP op kan laten staan

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Om de een of andere reden, welke ik ook niet zo vlug kan bedenken, heeft je bios geen toegang meer tot je bootable usbstick tijdens het begin v.d. installatie. Wat ik zou doen in deze situatie, ff op een andere pc uitproberen of hij het daar wél doet.
Update: Ik neem aan dat je die stopcode meteen krijgt?

Laatst bewerkt:
Nee ik krijg de stopcode nadat ie bepaalde stuurprogamma's wilt installeren... Wanneer die klaar is met stuurprogamma's vraagt of of je akkoord gaat met de algemene voorwaarden, maar dat red die nu niet eens... USB is goed, vandaag op een Eee PC geprobeert en dat werkte wel

Niet, ik kan em niet formateren, ik krijg echt het begin waarin die vraagt of ik akkoord ga d.m.v. F8 of F10... Iets daarvoor zelfs nog stopt ie er al mee

Je hebt Win 7 er al op gehad geef je aan, hoe heb je 'm "leeg" gemaakt? Normaal gesproken als je een ander OS wilt installeren en je stopt je Install-cd erin of, zoals in jouw situatie je bootable usbstick, dan kun je tijdens het installproces van XP de C: partitie toch weggooien en een nieuwe aanmaken?
Filmpje
Ik weet niet precies wat je hebt gedaan maar ik zou evt. de Win 7 installstick gebruiken en kiezen voor een "repair your computer" en dan de link van hier beneden uitvoeren.
Downgrade from Win 7 to XP (Eng)
Werkt dit niet dan kun je nog altijd KillDisk gebruiken van een bootable usbstick.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan