bsod met volgende foutcode .

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
200
]beste,

ik heb sins 4 dagen een ieuw moederbord in het systeem gezet van mijn vader..
sins dien hebben we tot nu alleen maar problemen ermee ..
hij heeft onder het gamen tot nu al 2 bsod gekregen en het lijkt niet op te houden

ik heb whocrash gedownload om te kijken wat het zou kunnen zijn
deze zegt als volgt :

HTML:
Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 9/25/2013 4:05:36 PM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini092513-01.dmp
This was probably caused by the following module: rtenicxp.sys (Rtenicxp+0xACEC) 
Bugcheck code: 0x100000D1 (0xFFFFFFFFB7E06599, 0x2, 0x8, 0xFFFFFFFFB7E06599)
Error: CUSTOM_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\rtenicxp.sys
product: Realtek 10/100/1000 NIC Family all in one NDIS Driver 
company: Realtek Semiconductor Corporation 
description: Realtek 10/100/1000 NDIS 5.1 Driver 
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: rtenicxp.sys (Realtek 10/100/1000 NDIS 5.1 Driver , Realtek Semiconductor Corporation ). 
Google query: Realtek Semiconductor Corporation CUSTOM_ERROR



On Mon 9/23/2013 7:15:07 PM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini092313-01.dmp
This was probably caused by the following module: nv4_disp.dll (nv4_disp+0x1502AD) 
Bugcheck code: 0x1000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFFBF936B86, 0xFFFFFFFFAF343C9C, 0xFFFFFFFFAF343998)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\nv4_disp.dll
product: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 327.23 
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 327.23 
Bug check description: This indicates that a system thread generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nv4_disp.dll (NVIDIA Windows XP Display driver, Version 327.23 , NVIDIA Corporation). 
Google query: NVIDIA Corporation SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

2 crash dumps have been found and analyzed. 2 third party drivers have been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers: 

nv4_disp.dll (NVIDIA Windows XP Display driver, Version 327.23 , NVIDIA Corporation)
rtenicxp.sys (Realtek 10/100/1000 NDIS 5.1 Driver , Realtek Semiconductor Corporation )

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information. 

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further. 


ik heb eerst de drivers van de videokaart verwijderd en toen weer nieuw geinstalleerd..
vandaag zei die weer het volgende: zie hierboven ..

weet iemand wat ik nu precies moet doen ??
ik ben niet al te best met engels maar ik kan er het volgende uithalen

er is een driver gevonden die het systeem heeft laten crashen en ik moet nu kijken of ik rtenicxp.sys krijg geupdate ??
waaar vind ik dat en hoe doe ik dat ??
of is het beste dat ik de drivers gewoon geheel verwijder en opnieuw installeeer ?
wie kan me even verder op weg helpen
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even een stukje tekst in de html code gezet even makkelijker zo, succes met je vraag ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien in de log zijn de nvidia drivers niet in orde.
Download en installeer de laatste nieuwe versie voor dat bordje.

Vraag tevens verplaatst naar de windows afdeling.
 
Laatst bewerkt:
maar de nvidia drivers heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd ..
de bsod van vandaag gaat toch niet over nvidia drivers maar over realtek drivers.. of ben ik nou gek het worden ??


ik heb eerst de drivers van de videokaart verwijderd en toen weer nieuw geinstalleerd..
vandaag zei die weer het volgende: zie hierboven ..

weet iemand wat ik nu precies moet doen ??
ik ben niet al te best met engels maar ik kan er het volgende uithalen

er is een driver gevonden die het systeem heeft laten crashen en ik moet nu kijken of ik rtenicxp.sys krijg geupdate ??
waaar vind ik dat en hoe doe ik dat ??
of is het beste dat ik de drivers gewoon geheel verwijder en opnieuw installeeer ?
wie kan me even verder op weg helpen
 
maar de nvidia drivers heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd ..
de bsod van vandaag gaat toch niet over nvidia drivers maar over realtek drivers.. of ben ik nou gek het worden ??

Daar heb je idd wel gelijk in.
Follow de link van dnties zou ik zeggen :d
 
heb gedaan wat jullie zeiden maar helaas..
hij blijft bsod geven en nu weer de volgende :
( het ging maar slechts 5 min goed toen ik gisteren de nieuwe drivers had geinstaleerd en een game opstarte )

nu gaf die dit aan:
stop: 0x0000008e,0xc0000005,bd19c979,0xb8147aac,0x00000000
nv4_disp.d11 addres bd19c1979 base at BD012000 date stamd 52314f20

beginning dump of physical memory
physical memory dump complete

ik heb de foutcode eens opgezocht opinternet en daar stond als volgt:
deze code is vaak gecombineerd door slecht geheugen.. ik heb echter nieuw geheugen erin gedaan en getest met memstest ..

daarna vond ik dit:
If STOP error 0x0000008E is followed by 0xc0000005, as in STOP: 0x0000008E (0xc0000005, x, x, x), applying the latest Windows service pack will likely fix your issue.

echter heb ik windows van de laatste service pack bij het installeren voorzien..
wat denken jullie dat dit weer is en wat denken julie wat nu verder ?
ik kan natuurlijk niet bezig blijven met elke keer opnieuw bsod ..

het lijkt me zelf niet echt een optie.. maar windows geheel nieuw installeren is natuurlijk ook geen optie he.. want ik help er het probleem niet mee uit de wereld natuurlijk..
ben radeloos!
 
Laatst bewerkt:
Heb je de WHQL driver geinstalleerd voor de Nvidia of gewoon de nieuwste die je kon vinden ?
Mijn advies zou zijn om de nieuwste WHQL driver te installeren.

Welke Nvidia heb je precies ?

Groeten Marcel
 
sorry maar ik ben niet zo heel erg goed met de computer termen en weet dan ook niet precies wat je bedoeld ..
dat je bedoeld welke versie drivers ik heb geinstalleerd voor mijn gpu

ik heb de versie 327.23 gedownload en geinstalleerd van de nvidia site .. ik heb een gtx280
 
Dat is de goede (WHQL)
Het houdt voor mij even op verder.

Groeten Marcel
 
Merk en type moederbord?
En welk merk en type geheugen?

Overigens vind je die Realtek drivers bij... Realtek.
 
het is een: asrock a780lm-s
eerste bordje van asrock maar tevens ook meteen de laatste denk ik

geheugen:
kingston pc2 800 2gb
 
misschien hebben julie er iets aan bij het volgende :
memtest uitgevoerd: is oke
prime 95.. na 2 min al een foutmelding..of ik nog grite of kleine ffts pak
3dmark06, bij 2de test stopt die ermee

het systeem is 1 instabiel geheel..
start ik call of duty op.. bsod..
dit is gewoon het verhaal vanaf ik het nieuwe moederbord geinstalleerd heb !
 
ja ook dat heb ik gedaan..
heb ik gewoon een fout bordje gekregen vanuit de fabriek ?? hahahaha zo gaat het langzaam aanvoelen

groetjes jayson
 
Nou je nieuw, uit 2009 zo te lezen, welke bios versie staat erop?

Overigens zou ik geen nieuw moederbord dan meer aan kunnen schaffen, alle merken al voorbij zien komen met problemen, behalve.......Asrock, wat gewoon van Asustek is overigens.
 
oja lange pier ?
en op wat bazeer jij dat ik zit te liegen en ik geen nieuw moederbord heb gekocht ?
ik wil je best mijn factuur op je mail zetten zodat ook jij overtuigd bent dat deze pas is gekocht enkele dagen terug
 
Laatst bewerkt:
Alle drivers en BIOS-updates staan hier
Het moederbord wordt nog bij de (actuele) producten genoemd.

Laatste BIOS versie is 1.30 en die is van 2010. Kijk na of de BIOS versie bij jou ook 1.30 is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan