BSOD na installatie videokaart drivers (GeForce 840M)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DynaSpan

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Hoi,

Heb gister mijn nieuwe laptop (Asus N56JN-CN035H) binnen gekregen, Windows 7 (x64) erop geïnstalleerd en de drivers geïnstalleerd. Alles ging prima totdat ik de drivers voor mijn videokaart (nVidia GeForce 840M) installeerde. Hierna kreeg ik een BSOD (foto).

Heb verschillende drivers geprobeerd van nVidia, helaas werkte geen enkele. Google had helaas ook geen oplossingen. De support van nVidia zei dat het ook aan andere drivers van andere apparaten kon liggen, maar voor zover ik weet is alles correct geïnstalleerd (op een onbekende USB-controller na).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Zou fijn zijn als ik Windows 7 kon blijven gebruiken i.p.v. terug te switchen naar W8.

Alvast bedankt.

DynaSpan

Waar heb je die Nvidia drivers van gedownload, van de Nvidia website? Vergeet die site en download de drivers eens van de Asus website (behorende bij jouw laptopmodel)

Niet geheel onbelangrijk : heb je ná de installatie van Windiows 7 wel éérst even de moederborddrivers, kortom ALLE door Asus meegeleverde drivers vanaf de Asus DVD op de hdd geïnstalleerd? Je bericht lezende lijkt het daar wel op, maar toch even voor de zekerheid gevraagd.................

Laatst bewerkt:
Hoi,

Notebook is geleverd volgens mij met win 8 want bij asus zijn er geen win7 driver te krijgen had je beter even vooraf kunnen controleren denk ik.:(

Dan maar hopen dat TS de geïnstalleerde Winversie 'nog had liggen' en dat hij de flaptop nog kan recoveren m.b.v. Asus recovery software want ik geloof niet dat je een Asus zonder OS kunt kopen en dus zal hij er idd. 8 bij gekregen (gekocht) hebben.

Laatst bewerkt:
Jouw hardware zou zomaar zo nieuw kunnen zijn dat er geen oude (lees Windows 7) drivers voor bestaan.

Dit is ook de reden dat er altijd geadviseerd wordt om nooit een oudere Windows versie te installeren dan er bij de hardware meegeleverd is.

Nou,............ er zijn ook laptopjes waarbij je zelf besluit welk OS erop komt en de fabrikant ondersteunt dan je keuze, sterker nog, vanwege de fabrikant wordt helemaal geen OS meegeleverd. Ik heb er zelf zo één en die is pas 8 maandjes oud...... ;) :D

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb een CD meegeleverd van Asus gekregen met de drivers etc. Heb ook de drivers van de nVidia website geprobeerd, helaas werkte die allemaal niet.

Als het goed is zijn alle drivers geïnstalleerd, er is enkel nog een onbekende USB-Controller maar daar kan ik geen drivers voor vinden...

Alvast bedankt,
DynaSpan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan