BSOD na installatie Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda8187

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Lezers,

Ik heb een probleem met mijn videokaart waar ik niet uit kom.
Windows start keurig op met de HD7750 en komt dan ook in de resolutie die nodig is (1920x1080).
wordt herkend als standaard VGA adapter, dus in principe werkt dat wel.
Na het installeren van de driver van de CD meldt windows de HD7750 gevonden te hebben (en moet de machine geboot worden.)
((De aero-functies in win7 werken niet, omdat volgens windows het geen wddm gecertificeerde driver is.))
Het windows logo verschijnt, de welkoms melding ook en daarna wordt het scherm zwart (de driver wordt kennelijk gestart). Ik merk dan gelijk dat het niet goed gaat want dat starten duurt relatief lang en in het BSOD staat dan ook iets van dat er een time-out heeft plaatsgevonden bij het initialiseren van de driver.
Software van de CD en de website van de leverancier geprobeerd, maar het lukt allemaal niet.
Systeem draait op Wimdows 7 x64

Moederbord:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5QLE/#specifications
Videokaart:
http://tinyurl.com/79kk6zq

Ik hoop dat iemand mij kan helpen Alvast Bedankt
Mvg Jolanda

Laatst bewerkt:
Hallo Jolanda,

Dit is dus een typisch driver probleem. Je moet de driver van de computer halen en dan [HIER] eens de driver vanaf halen. Dit zijn originele drivers van AMD, dus zonder andere rotzooi erbij ofzo.

Driver verwijderen:
1. Zet je computer aan en druk continu op F8 totdat je een advanced boot options scherm krijgt.
2. Kies voor Safe Mode of Veilige Modus
3. Druk op [Windows Vlaggetje] + [R] en typ devmgmt.msc en druk op enter
4. Kies je juiste driver (van jouw videokaart dus) en verwijder die
5. Start de computer opnieuw op
6. Je kunt nu de juiste driver installeren

Succes!

Hey Red,

Bedankt voor je reactie, Het gekke is dat juist die driver niet werkt heb ik geprobeerd helaas verschijnt het zelfde resultaat.

Toch bedankt Mvg Jo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm apart.. en je hebt zeker weten de juiste versie van windows gekozen? Met die 32 en 64bit.
Probeer het anders eens in een andere pc. Kijken of het daar wel goed in werkt. (Mits je daar de mogelijkheid toe hebt iig)

Heb je niet de stuurprogramma`s van nvidia op de computer staan?

Ja die zijn aanwezig Roy bedoel ik! kom maar op met uw Adviesen Haha.

----------------------------------------------------------------------------------------

Roy, Respect. gecondoleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze zul je van de computer moeten verwijderen, wanneer en word gevraagd wat je wilt verwijderen kies je alleen voor "beeldschermstuurprogramma's" of dergelijk.
hierna de stuurprogramma's installeren uit (eerste) red's linkje.

Roy, Respect. gecondoleerd.
ik kon hem niet persoonlijk, maar hij was toch iemand die goede hulp gaf op het forum en bijna iedereen nog wel wat van kon leren.

Laatst bewerkt:
@Jolanda8187: Welkom nog op Helpmij:thumb:

Gaarne bij een directe reactie de knop :Reageer op vraag of Snel reageren gebruiken.
Nu quote je telkens je voorganger. Topics worden zo onnodig lang met dezelfde tekst.

Succes met je vraag.

@Jolanda8187: Welkom nog op Helpmij:thumb:

Gaarne bij een directe reactie de knop :Reageer op vraag of Snel reageren gebruiken.
Nu quote je telkens je voorganger. Topics worden zo onnodig lang met dezelfde tekst.

Succes met je vraag.
Bedankt!& thnx voor de uitleg. Mvg Jo

Dat mag dus niet. Je hebt mijn post nog wel gelezen, he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan