BSOD Na Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

killablade

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Wanneer mijn pc een tijdje in slaapstand heeft gestaan en ik hem er dan weer uithaal dan krijg ik een BSOD. Het is nu 2x gebeurt met 2 verschillende BSOD's. Het gebeurt niet wanneer ik hem in slaapstand zet en hem er vrijwel meteen weer uithaal. Hij moet dus wel even een tijdje in slaapstand hebben gestaan. De BSOD's:
# 1: kernel_date_inpage_error
#2: Deze weet ik niet helemaal zeker. Er stond iets zoals: Een belangrijke thread of proces is beeindigt. (iets in die richting, hij startte al op voordat ik het helemaal kon lezen ^^)

Ideetjes?

Edit:

Mijn specs:
Merk en Model: Fujitsu Siemens Amilo Li 3740
Case: Antec Nine Hundred Two
MB: MSI MS-7504VP-PV
Processor: Intel Core 2 Quad Q8200
Geheugen: Samsung 3GB DDR2-800
Sound: Realtek HD Audio 7.1 (Onboard)
Graka: NVIDIA 9500GS Overclocked

Mijn temps zijn zeer goed, dus voor het geval iemand hier aan dacht...(vage gedachte ^^)

Laatst bewerkt:
Zet in geavanceerde systeeminstellingen het herstarten uit. Dan kun je rustig de foutmelding lezen. Kijk ook in de eventviewer.

Microsoft weet dit te zeggen :
This Stop message is usually caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller error, or failing RAM. In rare cases, it is caused when nonpaged pool resources run out. It is also caused by defective hardware.

Heb je recentelijk hardware toegevoegd?

Mijn computer omgebouwd in een Antec 902... maar daarvoor heb ik hem ook nooit in slaapstand gezet dus ik weet niet of hij daarvoor nog wel goed werkte..

Edit:

Als dit met mijn hardware te maken heeft, kan ik dit dan zo laten of is er iets serieus kapot? Ik gebruik slaapstand vrijwel niet..

Nog iets vaags dat ik nu heb: Wanneer ik Speedfan open en ik kijk bij Temp3 dan staat daar -128C..

Laatst bewerkt:
-129°C is niet echt haalbaar, je programma zal wel kapot zijn.
Je moet eerder dan eens kijken in je Bios.
Run eens een memtest?
Misschien kan je Computer zijn RAM niet meer accessen.

De BSOD's zijn opgelost.
Simpel foutje die ik heb gemaakt toen ik alles in mijn nieuwe kast heb ingebouwd.
De SATA kabel van mijn HDD zat in verkeerde SATA poort ^^
Kan gebeuren toch? :P

De temperatuur van Power/Aux is nog wel 128/-128 graden. (128 in PC Wizard 2008, -128 in speedfan)
Erg raar, maar niet iets waar ik me veel zorgen om maak.
Alle andere temps zijn gewoon normaal/laag. (Antec Nine Hundred Two koelt goed)

Als je klaar bent met je werk op je computer, gewoon eens even in je bios kijken naar de temps, als die goed zijn, is er niets om je zorgen over te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan