BSOD na verandere AHCI naar IDE

Status
Niet open voor verdere reacties.

jossie5

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
17
Hallo

Ik heb net een nieuwe laptop (acer aspire s3) met windows 8 en ik wilde zsm win7 erop hebben zoals velen zullen begrijpen.
natuurlijk deed microsoft weer moelijk wat betreft het booten vanaf disk (oftewel secured boot uitschakelen en omslachtig boot menu prompten)
Ik had het werkende maar windows 7 bleef hangen na het laden van de files, het scherm stond op "windows starten" met het logo erbij maar ded verder niks. Na wat zoeken kwam ik wat tips tegen, onder andere het switchen van AHCI naar IDE in het bios.

Dit heb ik gedaan maar vanaf dat moment krijg ik een BSOD nadat de laptop een tijdje heeft lopen laden.
Door de nieuwe "shutdown = hybrid sleep" functie, kan ik niet meer in het bios komen om het terug te veranderen volgens mij.

Na de BSOD gaat de laptop zich herstellen maar hij hangt nu ook al bijna een uur op "herstellen uitvoeren"


Alle hulp wordt gewaardeerd want ik moet de laptop werkend hebben voor maandag!
mvg,
Jos
 
Opnieuw Windows 7 installeren zou ik doen.

Tijs.
 
Zou eerst alles van de schijf verwijderen en nieuwe primaire partitie(s) aanmaken met Gparted of een andere partitietool v.a. een cd/dvd/usb.
Is het nu nog een gpt schijf? zo ja dan veranderd dat.
Ben je wel de herstelpartitie kwijt maar als je toch W8 niet gaat gebruiken....

Dan weer W7 installeren.

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
 
Het probleem is ongeveer opgelost. na 2 uren laden sprong de laptop vanuit het "herstel uitvoeren" ineens naar een scherm die zei dat het mislukt was en bij het opnieuw opstarten kwam ik bij een troubleshoot pagina uit en vanaf daar wist ik hoe ik in het bios kon komen. IDE wer naar AHCI gezet en hij werkt weer.
Heb nu maar besloten windows 8 te laten voor wat het is op een partitie net groot genoeg en van de rest van de schijf een nieuwe partitie te maken en windows 7 op te zetten.
Wanner alles straks gereed is, kan ik altijd nog windows 8 helemaal verwijderen.

Toch bedankt voor de snelle reacties! computers blijven soms onbetrouwbare apparaten zeg

mvg
Jos
 
Nee, daar ligt het niet aan, maar aan menselijk handelen!
 
Ja,meestal zit de grootste computerfout tussen de rugleuning van de stoel en het toetsenbord.
 
probleempje nummer 2:

Wanneer ik vanaf windows 8 nu de set-up van windows 7 start en de installatie probeer te starten, krijg ik de melding: "windows installer experienced an unexpected error, to install windows, restart the installation"

Ik gok dat dit komt door de eerder afgebroken installatie van windows 7
iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
 
Tips zijn al gegeven maar je gebruikt ze niet.
Alles leeg maken en met de w7 dvd opstarten en installeren, niet vanuit w8.
 
Bios van UEFI naar Legacy verandert (op aanraden van mensen op andere forums) waarna mijn windows installatie wel normaal startte.
Nu bij het selecteren van de partitie de melding dat de schijven geen GPT schijven zijn en om dat op te lossen zou ik alle schijven moeten formatteren en vervolgens een nieuw partitie maken. maar een aantal partities kan ik niet formateren dan is die optie grijs.

Klopt dit zover? ben bang dat de laptop nu al half naar de moertjes is...
mvg,
Jos

@Lange Pier ik wil best tips volgen, maar dan moet dat wel mogelijk zijn, plus ik kan nu niet meer terug naar windows 8 omdat die bios op Legacy staat (geen idee hoe ik dat nu terug zet) sorry dat ik lastig ben..

EDIT; partities zijn nu verwijderd en de installatie is nu bezig, hopelijk werkt het nu wel en komt ie niet weer vast te zitten zoals het probleem in eerste instantie begon.. ik laat nog weten hoe het eindigt
 
Laatst bewerkt:
niet zozeer een antwoord op 1 van mijn vragen maar toch bedankt,
ik heb het nu opgelost en windows 7 draait als een tierelier.

Bedankt Lange Pier voor de hulp en de rest voor het wijzen op mijn fouten..

mvg,
Jos

PS: als ik iets moet doen op dit te sluiten, let me know. wat mij betreft kan het dicht
 
Sluiten vraag: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan