BSOD: NEEeeeeeeee !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Well.....

Beide RAM bankjes apart getest tot 150% ...... GEEN errors...? (!)

Ik heb ze nu verwisseld van plek (dus bankje 1 in slot 3 en bankje 3 in slot 1)
De MemTest (1x met 1260 en 1x met "all unused RAM" ) draait, en tot op heden (36% voor beiden) geen errors...??
Hmmmm...... vreemd denk ik dan....

Oeps te vroeg gejubeld bij 41% op de "all unused RAM" test 4 errors achter elkaar :confused:

Ook geen BSOD meer gehad trouwens.....

Ik ga mij maar eens verdiepen in de Faq van MemTest.
http://hcidesign.com/memtest

PS @ Harry wat bedoel je met
dan dus onder RMA alles omruilen
?

Nu maar eens de oorspronkelijke RAM's erin gezet en aan de test....: 1e 750%: o errrors, 2e 18543% : 0 errors.

Dus tja wat nu ?

Lijkt er dus op dat met het originele geheugen er geen probleem is, en met het nieuwe geheugen wel?

Probeer nog uit te zoeken of allebei of alleen maar 1 van de nieuwe modules kapot is.
Zodra je dat hebt uitgezocht de kapotte module(s) onder garantie terugbrengen/terugsturen voor nieuwe of geld terug.
Bel eerst met de leverancier, die dan vaak een zgn. RMA-nummer aan je geeft dat je bij de terugzending van de kapotte module(s) moet gebruiken/aangeven. Dat is wat Harry Snor bedoelde met onder RMA omruilen.

Succes,

Tijs.

@dnties,

Heb jij tips hoe kan ik dat nog meer controleren, behalve dan met MemTest?
Wel vreemd dat als ik de 4G bankjes apart test met MemTest ik geen foutmeldingen krijg...

Bedankt voor de uitleg omtrent RMA...:thumb:

Kan ik nu concluderen dat het Mobo en de Ram bankjes niet "compatible" zijn?
Ik heb geprobeerd dat via Asus site te controleren maar die site is helemaal van slag....
De Qualified Vendoes List kan ik daar ook niet vinden....
Ik zal Targa maandag dan maar bellen hoe of wat, ook hier geen Q V D lijst te raadplegen...

Groet,
Peter

Gekkenhuis........

Ondertussen ook nog het Bios geupdate.......:mad:...

Na de herstart deed de pc dus helemaal niets meer.
Begon te vragen om de Recovery DVD; zo gezegd zo gedaan.....Na diverse opties te hebben geprobeerd, zonder maar enig resultaat was ik er helemaal klaar mee ....:evil:..:evil:...:evil:
Ik was (denk ik) zo dicht bij de oplossing ( nog steeds geen BSOD gehad...:) )
en dan dit.....

Enfin ik heb mijn Slave schijf eruit gehaald om de bestanden veilig te stellen en deze HDD te gebruiken om Vista opnieuw te installeren.....(Dat loopt dus al een paar uur boven.....), om vervolgens de oorspronkelijke "Master" als "Slave" leeg te trekken...

Ondertussen vondt ik een Targa "software, driver & recovery" cd rom van deze pc.....
Dus ik dacht : waarom niet........
Ik start de pc op met deze cd rom erin, loop naar de keuken voor een slok, kom tien tellen later terug en zie tot mijn verbazing :shocked: dat het opstartscherm wordt getoond daar waar Vista vraagt om mijn password.......:)...:)

En alsof er geen vuiltje aan de lucht is doet i het weer....:D
Zelfs MET het nieuwe Bios !!

Gekkenhuis.........

Ga ik toch nog maar eens de 4G Ram bankjes proberen...... wie weet wordt het nog gekker....;)

Laatst bewerkt:
Over geheugen(-uitbreiding) vond ik alleen dit
Er staat duidelijk: 4 GB maximaal, moet opgebouwd zijn uit 4x1 GB modules... Heb jij dat zo, of 2x2 GB??
Tevens staat er DDR2 geheugen 667 mhz. Wat heb jij?

Ik test ook altijd met Memtest86+, maar dan niet onder Windows maar vanaf de opstartbare cd die ik uitpak en dan brand met (bijv.) imgburn

Tijs.

@dnties:

Fijn dat je mee leeft...:thumb:
Hier de link met de specs die ik al jaren heb.
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=1968&PCAT=2&PROD=364&PTUBE=10&PARAMS=undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

Hierin lees ik dat ik kan uitbreiden tot 8 GB niet uit hoeveel bankjes dat mag/moet bestaan.....
Ik heb Oude: Swissbit 512mb-pc2-5300-555
Nieuw: Kingston 4GB-pc2-5300 CL5 240-pin DIMM Kit (2pcs)

Dussszzzz...

Ja die MemTest86+ heb ik ook, maar nog niet gebruikt daar ik anders de pc niet kan gebruiken....

Op de website van Targa wordt jouw + variant helemaal niet genoemd bij Service, alleen de variant zonder +

Volgens mij is het dus wel dezelfde pc, want de variant zonder + is niet te kiezen op de pagina met de specs... Bovendien: In de Manual-keuze onder Support staat o.a. aangegeven: Manual for Targa Ultra 4800+ (dutch), dus ik blijf ervan overtuigd over hetzelfde apparaat te spreken...

Anyways, kijk even naar het serienummer. Begint dat met E02 en dan 9 cijfers, dan is het hetzelfde apparaat als waar ik het de hele tijd over heb.

In de engelstalige handleiding staat ook max. 8 GB (dus 4x2GB), maar op de update-opties pagina alleen max. 4x1 GB

Lekker verwarrend allemaal. Misschien maar eens een mailtje wagen via dit formulier als je vragen hebt over deze geheugenuitbreiding.

Verder heb ik geen tips of hulp voor je. Succes! :)

Tijs.

Je bent mij net voor, ik kom er ook achter dat mijn + niet genoemd word onder de Service.
(staat mij nog een verassing te wachten.....)

Dat serie nummer is inderdaad E02 en dan 9 cijfers.

Wordt vervolgd dus !!

In die handleiding staat dat het mogelijk is om 4x 2GB te plaatsen.
(blz 2-13 onderaan)

In de QVL staat de 2GB van Kingston er niet bij, maar ik denk dat het MOBO toen zij ontwikkeld werd door Asus al is voorbereid op de komst van meer dan 1024MB .

Groeten,
PdG

Zooooo...

Ondertussen nog geen enkele BSOD gehad: :D
De pc draait op de 2x2 G geheugen bankjes: :D

Dus ik zal hier een van de week een slotje op zetten.

Alle helpers: Hartelijke dank: :thumb:,:thumb:,:thumb:

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan