BSoD: Page fault in non paged area

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Enkele maanden geleden ben ik van Windows XP overgestapt naar Windows 7. Het werkt allemaal erg fijn, maar sindsdien krijg ik regelmatig het gevreesde blauwe scherm te zien. De laatste tijd krijg ik hem bijna dagelijks te zien, op volledig willekeurige momenten.
De error die ik krijg is meestal PAGE FAULT IN NON PAGED AREA. Ik heb hier al wat naar gegoogled maar het schijnt dus meerdere oorzaken te kunnen hebben. Ik hoop dat hier een paar Windows guru's zitten die me kunnen helpen :) Ik heb de laatste paar minidumps toegevoegd als bijlage, misschien heeft iemand er wat aan.
Wie oh wie kan me helpen? :rolleyes:

Bijlagen

Wat doe je op het moment dat je pc een BSOD krijgt? Het kan zijn dat het een driver probleem is. In dat geval, zou je de drivers van je pc moeten installeren.

Het kan ook een hardware-matige fout zijn. Probeer eerst de drivers maar. Mocht dat niet helpen, doe dan een geheugentest met Memtest86. (Doe dit per bankje opnieuw. +- 8 uur laten scannen. Mocht het dan geen foutmeldingen geven, probeer het dan nogmaals met het andere bankje werkgeheugen. Dit tot je alle bankjes hebt gehad).

Bedankt voor je snelle reactie :)
De blue screen verschijnt echt heel willekeurig. Het ene moment speel ik een spel, dan ben ik bezig in Photoshop of ben ik gewoon op internet aan het surfen.
Ik zal eerste die drivers eens proberen. Welke drivers bedoel je dan precies en waar kan ik die dan vinden?

Ik zie veel DirectX gerelateerde fouten.
Verder zie ik ook schijf-gerelateerde problemen.

Ben het dus met Probleempjes eens dat je je grafische kaart-drivers en chipset-drivers moet updaten.

Verder scannen met de tips die hier vermeld staan.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan