BSOD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pertini

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Berichten
13
Hoi mensen,

Al twee maanden lang krijg ik BSOD op mijn schem. Het gebeurt niet vaak dat ie voorschijnt maar wel paar keer in de maand. Vooral als ik een videobestand af wil spelen. Na 10 seconden kijken start hij opnieuw op. Ook de geluidskwaliteit is slecht, als ik muziek afspeel lijkt het alsof mijn boxen niet goed doen. Maar heel soms is de geluidskwaliteit wel goed.

Wat ik opgevangen heb dat op de blauwe scherm staat is DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL , smwdm.sys en ** stop met laatste nummers en letters zijn 0xF6D1F424

Ik gebruik Laptop: Compaq presario r3000

Nog een verschijnsel dat mij irriteert is wanneer ik mijn Laptop aan doe, na compaq logo wilt ie zelf niet doorgaan met opstarten. Ik moet elke keer op F1 drukken.

Ik heb gegoogeld en gezocht maar ik kom er niet uit. Wat misschien de probleem veroorzaker is de software die ik rond drie maanden maanden gedownload en geinstaleerd heb. Ik weet alleen niet precies welke het was. Het had wel iets te maken met de beeldscherm of audio. De software was verkeerd ( niet voor mijn laptop bestemd ). Na dat moment kreeg ik soms BSOD, als ik me goed herinner


Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben hopeloos op dit moment.


Groetjes, pertini
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dan me laptop scannen voor spyware en virussen, heb nog niet gedaan, ff kijken of dat de oplossing is.

thnx
 
smwdm.sys blijk een onderdeel van je geluids kaart driver te zijn.
je kan kijken voor een nieuw versie van de driver voor je soundmax kaartje.
 
Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de XP-sectie.
 
Ik heb driver detective geinstalleerd en het blijkt dat soundmax en nog twee andere drivers geipdate moeten worden. Ik hoop dat ik het ergens kan vinden waar ik dat kan doen. Weet je toevallig waar ik de meeste updates van drivers kan vinden??
 
Hoi Harry,

Ik heb op die site proberen de nieuwste driver te downloaden maar de probleem blijft hetzelfde. Misschien moet ik ergens anders de nieuwste upgrade vandaan halen:(.

greetz pertini
 
Hoi !

Je moet op de site van m'n link het juiste apparaat kiezen, en dan de drivers installeren die je nodig hebt.

Waarom zou dat ergens anders moeten ?

Je hebt toch zo'n Compaq ?

Succes,

Harry.
 
Ik heb drivers van hp site gedownload maar het probleem is niet verdwenen:S. Ik weet echt niet wat er aan de hand is.
 
Je weet zeker dat je het juiste type Compaq gekozen hebt op de site (link Harry)?
 
Ja ik weet het zeker, dit is de type van mijn laptop: COMPAQ Presario R3119EA. Ik heb de laatste versie voor audio gedownload en geinstalleerd. Eerst heb ik deze geprobeerd ADI 1981B-audiostuurprogramma voor Windows 2000/XP 5.12.1.4011 en daarna de nieuwste 1.00. In het begin van de installatie vraagt ie of ik het alleemaal opnieuw wil installeren, dat doe ik en op het laatst restart ik mijn laptop. Driver detective zegt mij ook dat nog twee andere drivers geupdate moeten worden:
- Realtek rtl 8139/810x Family ethernet NIC
- Agere systems AC'97 Modem

Na installeren van niuwe drivers lost het probleem niet op volgens mij:S
 
moet ik misschien system restore doen ofzo?? Zou dat misschien helpen?
 
Dat zou je eens kunnen proberen ja. Ik zie verder geen mogelijkheden.
 
Weet je misschien hoe ik dat moet doen? Want ik heb het nog nooit gedaan, en als ik het ga doen is het beter dat ik geen fouten maak.

Greetz Pertini:cool:
 
Probeer eerst een systeemherstel, deze optie vind je onder het startmenu en hier.
Je kunt gewoon een datum selecteren waar jij van denkt dat toen je systeem goed functioneerde.

En op de Compaqsite zie ik dit nog staan, probeer dat ook eens.

Mocht dat nog niet helpen zou je het systeem terug kunnen brengen naar de fabrieksinstellingen. Hoe dat te doen vind je hier. Maak overigens voor de zekerheid wel eerst een backup van al je belangrijke bestanden.
 
Hey Fisian,
Dat link dat je gevonden hebt op HP site heeft me wel voor een deel geholpen. Programmatje heeft een update gevonden voor me driver, maar helaas niet voor audio. Echt, soundmax update kan ik echt nergens vinden.

Systeemherstel heeft me ook niet geholpen, want sinds de dag dat ik me laptop geformateerd heb doet ie zo. Dus er is geen datum in systeem wanneer me laptop helemaal in orde was.

Weet je wat misschien mij zou nog kunnen helpen?

greetz pertini:)
 
Weet je dan misschien wat de oorzak zou zijn bij het opstarten ( dat ik elke keer op F1 moet drukken na verschijnong van de logo )?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan