BSOD: Process1_initialization_failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
180
Zonder enige reden is vanmiddag mijn pc uitgevallen. Toen ik deze weer aan wilde zetten kreeg ik bij het opstarten van Windows (7, 64bit) de BSOD PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED. Ik heb al geprobeerd om de recovery cd te gebruiken, maar deze vindt geen problemen die gefixt kunnen worden. Na wat Googlen kwam ik erbij dat de file Bootcat.cache corrupt is en verwijderd moet worden zodat deze opnieuw wordt aangemaakt.

Hoe kan ik het bestand bootcat.cache verwijderen of vervangen? Als ik met een recovery cd (op usb) cmd.exe start kan ik wel naar de goede map navigeren (%SystemRoot%\system32\codeintegrity) maar kan het bestand niet gevonden worden.

Heeft iemand tips voor mij? Ik wil zo snel mogelijk mijn computer weer aan de praat krijgen want ik doe er eigenlijk alles mee...
 
Hoi,
voorlopig artikel van MS, vertaald door een vertaalmachine.
http://support.microsoft.com/kb/981833/
Het komt erop neer dat als je SP1 installeert het probleem opgelost zou moeten zijn?
Ik heb even bij mij gekeken, daar staat het file gewoon. Kun je het niet via een zoekopdracht vinden? Het kan n.l. ook verplaatst zijn volgens de info die ik tegenkom.
Anders zou ik eens een sfc /scannow proberen. Het staat te boek als "gemeenschappelijk DLL-bestand van Windows Shell"
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik had de Bug_Check al opgezocht:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559142(v=vs.85).aspx

Waardoor ik op iets anders uit kom, & toch bezig met de machinevertalingen:

Oorzaak
Elk deel van de schijf subsysteem kan de PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED bug controle, met inbegrip van slechte schijven, slechte of onjuiste kabels, het mengen van verschillende ATA-type apparaten op dezelfde keten, of stations die niet beschikbaar zijn door hardware regeneratie.

Voordat je sfc /scannow of sfc /scanonce toepast, moet je altijd zorgen dat de originele installatie media vanaf de originele locatie beschikbaar is, anders is de kans groot dat je 6000x op OK moet drukken...

Dat je dat bootcat.cache niet kan vinden, verschillende oorzaken: Je Windows verbergt extensies, bestand is verborgen, of, & dat is het meest waarschijnlijke, je zit op de verkeerde schijf te zoeken:

Start de computer, mep F8, kies Repair my computer, aanmelden als (een) Administrator, kies Command Prompt.

Standaard start je dan op schijf X:, & dat is de Herstel Console waarop een heel andere %SystemRoot%\system32\ staat. Je moet dus de schijf met je Windows installatie zoeken. Typ:

dir <schijfletter>: /a:d

Waarbij je begint vanaf C: & dan het alfabet af. Op de juiste zie je dus de mappen Program Files & Windows staan.

Die gevonden typ je:

<schijfletter>:

chdir \WINDOWS\System32\codeintegrity
dir bootcat.cache /a

Als het erbij staat:

del bootcat.cache

Toch bezig, plan meteen een schijfcontrole:

chkdsk <schijfletter>: /f /x

exit

Herstarten.

Daarna is het probleem opgelost, of niet. Dan is er dus echt in de eerder genoemde oorzaak hardwareprobleem. We horen het wel...
(Overmorgen, HelpMij.NL is in verhuizing.)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik onder andere de reparatie-cd gebruikt, sfc /scannow toegepast, via cmd het bestand bootcat.cache proberen te vinden (maar deze bestaat nog steeds niet) etc.
Uiteindelijk heb ik het bestand van iemand anders gekopieerd (ook Windows 7) en die in de goede map gezet. Mijn computer start nu wel op, maar als ik hem afsluit of reboot heb ik weer hetzelfde probleem en moet ik vanuit een bootable usb de file opnieuw kopiëren. Dan staat de file er dus wel, maar deze verwijderen heeft geen effect. Dit is dus niet echt een goede oplossing.

Ik heb ook chkdsk en memtest al gedraaid in de hoop dat die hardwareproblemen tegenkomen, maar geen succes. Is de enige oplossing dan echt een complete nieuwe installatie van Windows?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan