BSoD STOP: 0x000000D6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lorijn

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
8
beste helpers van het helpmij Forum,

na enkele dagen druk te zijn geweest met de BSoD "page fault in not page aria", is deze nu eindelijk weg.
virus scan gedaan vanaf een stick scandisk meerdere malen uitgevoerd en drivers verwijderd.

alleen de Pc wil nog niet starten;
hij geeft nu een nieuwe BSoD en wel 0x000000D6 (0x90A470D6, 0x00000000, 0x89645B92, 0x00000000)
het systeem probeert toegang te krijgen tot geheugen voorbij het eind van de to

weet iemand toevallig wat hiermee nu weer bedoeld wordt

bedankt alvast Mike
 
Mike ik las dit. Klik

Dit artikel is vertaald van het Engels naar het Nederlands. De Engelstalige website is natuurlijk nagenoeg gelijk. Die link staat onderin de Nederlandstalige site.
Wellicht kun je de groene bak gebruiken voor een hotfix. Ik weet niet of dat gaat helpen. :confused:
 
manamana,

bedankt voor je reactie, ik kom er vanavond achter dat ik nu helemaal niet meer in de PC kom.
zelf de veilige modus start niet meer.
mocht je nog een idee hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Mhh dat is een ernstig probleem, niet goed kunt opstarten in Veilige modus. Heb je een cd rom nog wel he hoop ik toch.
Dus het beste is dan opstarten (booten) met een Windows XP CD en naar de herstelconsole gaan. Daarin kun je ook Schijfcontrole (chkdsk) opstarten.

Heb je ooit een backup gemaakt. Verder bij een complete nieuwe install ben je wel alles kwijt.

Knap vervelend. XP zeg je, heb je nog diskettes of een cd rom, Klik hier voor meer informatie.

Kijk en lees goed zodat je de goede pakt. :confused:
 
Ok, dit is je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560267(v=vs.85)

Als ik dat even vrij vertaal, komt het er op neer dat een driver tijdens het initialiseren (opstarten) een bepaalde hoeveelheid van een deel van het geheugen reserveert.
Als echter die driver dat geheugen wil aanspreken, word die naar een andere geheugenlocatie gestuurd, & dat mag niet (overigens ook typisch malware gedrag).
De tweede parameter tussen de haakjes (0x0) heeft als betekenis dat de driver niet kan lezen, in tegenstelling tot een 0x1 (schrijven).
Als het goed is stond er ook een bestandsnaam bij de BSoD, & die kan uitsluitsel geven over welke driver de oorzaak is.

Dan had je nog een opgeloste PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559023(v=vs.85)

Wat mogelijk niet helemaal gelukt is, of geescaleerd met de 0xD6 tot gevolg.

P.S: Manamana legt de vinger goed op de zere plek. Als je vanaf de XP CD de Herstel Console kan starten, typ dan:

map

Er volgt een lijst met alle partities.

Typ dan:

chkdsk <schijfletter>: /p

voor elke <schijfletter>: die map heeft gelijst (alleen hardeschjven uiteraard). Niet onderbreken! Ongeacht de mogelijke foutmelding(en) na voltooid herstarten.
 
Laatst bewerkt:
bedankt mensen,
ik heb er een poosje niet achter gezeten, de OS cd zijn bij dit systeem niet bij geleverd (wel een legaal systeem)
ik ga even een bel rondje doen voor een cd, maar denk er sterk aan opnieuw te installeren.
bedankt voor jullie hulp

groet Mike
 
beste helpers,

na weken rond gezocht te hebben op het net, kom ik toch weer terug bij jullie.
ik ben een stukje dichterbij, ik heb een minidump bestand uitgelezen en hij geeft aan dat het volgende bestand een probleem geeft.
ntoskrnl.exe+26089eddc driver_page_fault_beyond_end_of_allocation
bug check code: 0x100000d6
parameter 1:0x944f70d6
parameter 2:0x00000000
parameter 3: 0x896aab92
parameter 4: 0x00000000

en dan heb ik ook nog een minidump met;
ntoskrnl.exe+39e8cddc page_fault_in_nopaged_area
bug check code: 0x10000050
parameter 1: 0xb10567a8
parameter 2: 0x00000000
parameter 3:0x89b8dbb7
parameter 4: 0x00000000

is er iemand die er zoveel verstand van heeft en mij in de goede richting kan helpen.
draai onder windos xp home edition (geen cd aanwezig)

groet Mike
 
beste allemaal,

dank voor jullie hulp, ondertussen start de PC ook weer op een normale manier op.
het is weliswaar nog niet zoals het moet maar hij start weer.
ik heb combofix gedownload en er over laten lopen en nadien kon ik weer normaal starten, na de start wordt er nog wel een minidump aangemaakt met de volgende fout "ntoskrnl.exe+26089eddc driver_page_fault_beyond_end_of_allocation", maar goed we kunnen verder zoeken.

nogmaals dank voor jullie inbreng.

groet Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan