BSOD - STOP 7E na overzetten HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommiiee

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
93
Hoi allemaal,

Ik heb hier een kapotte laptop liggen waarvan de HDD nog prima werkt. Nu leek mij het wel een goed plan om de HDD in een andere laptop te zetten zodat de eigenaresse verder kon met haar gegevens.

De laptop waarin de harde schijf nu is geplaatst is een Compaq 6715s.

Elke keer als ik de laptop echter start met de andere HDD erin, crasht hij bij het opstarten met BSOD code 0x0000007E . Verder geen driver naam.

Ik heb al in de logboeken gekeken, maar daarin kan ik niets vinden. Ik denk zelf dat het om een driver probleem gaat, maar daar komt het volgende probleem om de hoek kijken:

Ik kan gewoon in Veilige Modus komen, dus ik had het plan om de chipset drivers te installeren van de compaq. Echter, wanneer ik dit wil doen krijg ik de melding dat de installatie afgebroken wordt omdat de Administrator van het systeem ingesteld heeft dat ik niets mag installeren. Echter, ik BEN de Administrator (de echte dus). Ik kan nergens restricties vinden, en ook Google levert weinig resultaten op.

Volgende poging was een 'sfc /scannow'. Die geeft echter aan dat de 'RPC Server' niet beschikbaar is, waardoor ik die scan dus OOK niet uit kan voeren.

Heeft iemand een idee hoe ik om die BSOD heen kom om de chipset te kunnen installeren OF hoe ik de chipset alsnog geïnstalleerd krijg in Veilige Modus?

Mvg,
Tom
 
Een HD met windows daarop zomaar overzetten van de ene laptop/PC naar de andere werkt zelden. Windows moet gewoon opnieuw geinstalleerd worden, van scratch af aan, want de kans is groot dat het al mis gaat bij de HD-driver die tijdens de setup (F6 bij XP) meegegeven moet worden.
Daarom: alle belangrijke data even veiligstellen van die HD, HD formateren en vervolgens Windows installeren met alle drivers die nodig zijn.
 
Een HD met windows daarop zomaar overzetten van de ene laptop/PC naar de andere werkt zelden. Windows moet gewoon opnieuw geinstalleerd worden, van scratch af aan, want de kans is groot dat het al mis gaat bij de HD-driver die tijdens de setup (F6 bij XP) meegegeven moet worden.
Daarom: alle belangrijke data even veiligstellen van die HD, HD formateren en vervolgens Windows installeren met alle drivers die nodig zijn.
Ik vind het opvallend dat je er zo over denkt, aangezien ik nog nooit zulke problemen heb ondervonden en toch vaak zat HDD's heb overgezet naar andere systemen (ook booten).
 
Dan mag je niet mopperen, want hetgeen srpchulp je adviseert bij een systeemschijf is de gebruikelijke weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan