BSOD: Stop fout 0x40000080

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb onlangs de notebook van mijn vrouw opnieuw geinstalleerd. Zij heeft sindsdien al een aantal keer een BSOD gekregen waarvan de laatst 5 minuten geleden. Het enige dat het BSOD verder aangeeft is de stopfout: 0x40000080. Verder geen verwijzing naar een bestand.
Ik heb gekeken of ik de minidump kon vinden maar de map met minidumps is leeg.

Wie kan mij hiermee helpen?

Doe even het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a %windir%\*.*dmp

Het is namelijk afhankelijk van de instellingen of het hele geheugen wordt weggeschreven naar MEMORY.DMP of delen naar .dmp bestanden in de \windows\minidump map.

Kijk maar of je met bovenstaande instructie wél dumpbestanden kunt vinden.

PS: Het kan ook zijn dat bij de huidige instellingen er helemaal geen dumpbestand wordt weggeschreven.
Kijk het even na: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in Opstart- en herstelinstellingen -> Kijk bij "Foutopsproringsgegevens vastleggen" wat daar staat. Staat daar (Geen) dan worden géén dumpbestanden geschreven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Al op Google gekeken?

Vond o.a dit:

Hi, everybody there.

Here is an intresting fact about stop error 0x40000080.

If you are getting this stop error message most probably you are using Trend Micro Antivirus, you might also be using Vista with this program. This antivirus causes this stop error.
You can get the fix from the trend micro website. they give a different vesrion downloadable from the website.
Remember to copy your license key before removing the old version

Bron

ik heb inderdaad al op google gezocht. wat ik daar vind is heel divers, van het bericht over Trend Micro, tot video/audio drivers. Vaak wordt gevraagd om het dump bestand, maar die was er helaas niet.

ik heb zelf avast antivirus op de laptop gezet en de standaard ibm drivers (laptop is een thinkpad r31).

Ik heb dit keer ervoor gekozen om niet de ibm recovery te gebruiken maar om een volledig schone install te doen zodat er geen onnodige software geinstalleerd wordt.

Ik zal kijken of ik de dump instelling kan vinden.

in de bijlage staat een screenshot van de dump instellingen

middels bovenstaande opdrachten via uitvoeren > CMD kreeg ik als reactie de 2e screenshot (dump2.jpg)

Bijlagen

• dump.JPG
    dump.JPG
    43 KB · Weergaven: 69
  • dump2.JPG
    dump2.JPG
    22 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Vraag je eens af of je bijv. opschoonprogramma's als CCleaner of dergelijke hebt geïnstalleerd die bij opstarten van de pc alles opschonen.

Verder kun je eens nakijken in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) of je in de logboeken Systeem en Toepassing misschien iets ziet staan dat je een hint geeft wat er aan de hand zou kunnen zijn (natuurlijk kijken rondom de data+tijdstippen dat de pc crashte).

Daarnaast is het zo dat als applicaties crashen (dus niet heel Windows) de dumpbestanden in de Temp-map worden geschreven, maar als je aangeeft dat je de informatie al dan niet naar Microsoft wilt versturen, dan worden die dumpbestanden gewist.
Je kunt dan (en nog niet eens altijd) bij die dumpbestanden komen zolang je die melding van versturen naar Microsoft in je scherm hebt staan.

Succes,

Tijs.

hi,

bedankt. CC cleaner is inderdaad geinstalleerd. Ik zal kijken bij de instellingen waar ik het legen van de dumps map uit kan zetten.

Zie hieronder waar die optie staat. Die dus uitvinken.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• ccleaner_geheugendumps.JPG
    ccleaner_geheugendumps.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 159
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan