BSOD tijdens gamen of Full HD films bekijken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bhagwanie1

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2014
Berichten
7
Hallo,

Toen mijn voeding stuk was gegaan, heb ik na 4 dagen een nieuwe toegestuurd gekregen en deze doet het goed.
Maar sinds deze nieuwe voeding, krijg ik constant Blue Screen Of Death (dagelijks tussen de 10-15 keer)
Ik heb geprobeerd het probleem te achterhalen door het volgende allemaal te doen:


- TFC gedownload en uitgevoerd, hierna pc opnieuw opgestart.
- MBAM geinstalleerd, volledige scan gedaan, opnieuw opgestart.
- PC kast open gemaakt, gecontrolleerd op losse draadjes of hardware.
- Voeding geprobeerd te vervangen, maar kreeg ook hier weer een BSOD.


Mijn pc specs:

- Asus Z87-a moederbord
- Intel Core i5 4670K processor + Cooler Master Hyper 412S cooler
- Cooler Master GM Series G650W voeding
- Corsair Vengeance 2x4GB RAM
- Samsung 840 EVO 250GB SSD + Seagate Barracuda 1TB.


BSOD informatie:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA80070BE028
BCP3: 00000000BF800000
BCP4: 0000000000000124
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\051214-12136-01.dmp
C:\Users\Jayant\AppData\Local\Temp\WER-18189-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt


Als ik iets vergeten ben om te melden, iemands tips of een oplossing heeft, hoor ik het graag!
 
1.Download en installeer eens Whocrashedmysystem: http://www.resplendence.com/whocrashed en dan eens kijken wat die als oorzaak noemt.
2. Al gecontroleerd of alle stekkers echt op de juiste manier zijn aangesloten en stevig aangedrukt? Contoleer ook alle andere aamsluitingen die niet met de stroomvoorziening te maken hebben, want het zal niet de eerste keer zijn dat bij het vervangen van onderdelen er per ongeluk verbindingen/draden los gaan zitten.
3. Zet de bios in het mobo eens op de basis/veilige instellingen (dus geen overclokking e.d.)
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen videokaart in? Klinkt voornamelijk als een videodriver / videohardware probleem
 
1.Download en installeer eens Whocrashedmysystem: http://www.resplendence.com/whocrashed en dan eens kijken wat die als oorzaak noemt.
2. Al gecontroleerd of alle stekkers echt op de juiste manier zijn aangesloten en stevig aangedrukt? Contoleer ook alle andere aamsluitingen die niet met de stroomvoorziening te maken hebben, want het zal niet de eerste keer zijn dat bij het vervangen van onderdelen er per ongeluk verbindingen/draden los gaan zitten.
3. Zet de bios in het mobo eens op de basis/veilige instellingen (dus geen overclokking e.d.)

Bedankt voor je reactie en sorry van mijn late reactie (was een weekje op vakantie).
Hieronder een log van WhoCrashed.

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 25-5-2014 3:07:05 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052514-3104-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x12A3B)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80070C0028, 0xBF800000, 0x124)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Sun 25-5-2014 3:07:05 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal!HalBugCheckSystem+0x1E3)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80070C0028, 0xBF800000, 0x124)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Sun 25-5-2014 3:06:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052514-12417-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x12A3B)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80070BF028, 0xBF800000, 0x124)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Sun 25-5-2014 0:48:52 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052514-12324-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x12A3B)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80070B8028, 0xBF800000, 0x124)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Ik snap er niets van. Hal.dll?
------------------------------------------------------

Zit er geen videokaart in? Klinkt voornamelijk als een videodriver / videohardware probleem

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geen videokaart er in zitten, gewoon onboard.
 
Hal.dll dient voor de communicatie tussen het besturingssysteem en de hardware onderdelen van het moederbord in een Windows computer.

Maar als ik kijk naar wat er gemeld wordt, dat er een probleem is met de warmte/oververhitting in de PC, denk ik dat het probleem niet zo zeer in de HAL.dll zit, maar in onvoldoende koeling.
Draaien alle ventilatoren wel?
Is de koeling van de processor soms verwijderd geweest en niet juist teruggeplaatst?

Al de andere acties gedaan die ik had vermeld:
2. Al gecontroleerd of alle stekkers echt op de juiste manier zijn aangesloten en stevig aangedrukt? Contoleer ook alle andere aamsluitingen die niet met de stroomvoorziening te maken hebben, want het zal niet de eerste keer zijn dat bij het vervangen van onderdelen er per ongeluk verbindingen/draden los gaan zitten.
3. Zet de bios in het mobo eens op de basis/veilige instellingen (dus geen overclokking e.d.)
Met name de overclocking kan heel veel warmte opleveren en als dat niet voldoende wordt afgevoerd, dan krijg je dit soort fouten.
 
Sinds ik deze PC heb, heb ik niets verwijderd qua hardware en geen enkele kabels verwijderd. Enige wat ik gedaan heb, is de voeding die kapot was, vervangen met een nieuwe voeding (dezelfde maar een splinternieuwe).

Als ik mijn PC opstart, ga ik in de BIOS (ASUS UEFI). Hier zie ik dat 1 ventilator rood gekleurd is, deze maakt weinig toeren (RPM).
Nergens zie ik een optie staan om dit te veranderen, alleen om te negeren; een ''ignore'' knop.

Ik heb 2x gecontroleerd op losse kabels en heb alles stevig aangedrukt.

Nummer 3 begrijp ik niet echt. Ik heb tot op heden niet overclocked.
 
Welke ventilator is dat, die rood staat? Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Dat overclocken gaat tegenwoordig eenvoudig en soms standaard.
In mijn ASUS mobo staat bijv standaard de optie AI Overclock tuner op Auto.
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn als er maar voldoende koeling in de pc zit en de fans voldoende hard draaien om al die warmte weg te werken. kennelijk gebeurt dat bij jouw PC onvoldoende.

Installeer eens de AI suite-II van ASUS. Die geeft precies aan wat de temperaturen van alle onderdelen zijn en hoe hard de fans draaien, etc.
 
Heb het probleem met de fan al opgelost, is nu niet meer rood en draait zoals ie hoort te draaien.

Ik probeerde AI suite te installeren, maar kreeg tijdens de installatie een BSOD. :(
Nu elke keer als ik mijn PC opstart krijg ik dit in beeld:

error.jpg

Kan hem ook niet meer deinstalleren, krijg dezelfde fout.
 
Uninstall AI suite in "programma's en onderdelen" (start-configuratiescherm-Standaardprogramma's-Programma's en onderdelen).

Wel vreemd trouwens dat dat niet goed werkt. Dat doet me vermoeden dat er iets niet goed is in Windows.
 
Heb net een clean install gedaan van Windows, alle drivers en programma's geinstalleerd.
Krijg in kwartier tijd 5 BSODs met dezelfde foutmelding. Ik heb mijn PC opgestart in Veilige Modus.
Hier zag ik bij apparaatbeheer ''AMDA00 Interface''. Deze driver kan ik niet installeren wat ik ook maar probeer.
Via de ASUS website heb ik de drivers gedownload voor AMDA00, maar alsnog wilt ie niet installeren.
Hij heeft 2 foutcodes aan: Code 31 en Code 37.

Ik DENK dat het probleem van de BSODs ligt aan deze driver. Enige Tips?
 
blijft de computer wel lang stabiel in veilige modus? anders amda00 device gewoon uitschakelen en kijken of het dan wel stabiel is?
 
Ik las hier http://social.technet.microsoft.com...eb4372/amda00-interface?forum=w8itprohardware dat de AMDa00 interface niet goed werkt, ongeacht of ie van asus of van MS komt.
Een van de suggesties was om in apparaatbebeer het desbetreffende apparaat uit te schakelen. Dan doet het probleem zich niet meer voor.

Op mijn ASUS mobo komt geen AMD-device voor dus ik weet niet wat het precies is en of het essentieel is, maar anders zou ik het gewoon uitschakelen.
Toevoeging: ik heb het even opgezocht en het blijkt dat de AMDAoo-interface gebruikt wordt voor het in de gaten houden van het geheugen en doorgeven van de info daarover aan tools als AI-Suite. Dat is dan gelijk de verklaring waarom de AI-Suite niet werkte, omdat die AMDA00-interface niet werkt. Uitschakelen dus.
 
Laatst bewerkt:
blijft de computer wel lang stabiel in veilige modus? anders amda00 device gewoon uitschakelen en kijken of het dan wel stabiel is?

Ik las hier http://social.technet.microsoft.com...eb4372/amda00-interface?forum=w8itprohardware dat de AMDa00 interface niet goed werkt, ongeacht of ie van asus of van MS komt.
Een van de suggesties was om in apparaatbebeer het desbetreffende apparaat uit te schakelen. Dan doet het probleem zich niet meer voor.

Op mijn ASUS mobo komt geen AMD-device voor dus ik weet niet wat het precies is en of het essentieel is, maar anders zou ik het gewoon uitschakelen.
Toevoeging: ik heb het even opgezocht en het blijkt dat de AMDAoo-interface gebruikt wordt voor het in de gaten houden van het geheugen en doorgeven van de info daarover aan tools als AI-Suite. Dat is dan gelijk de verklaring waarom de AI-Suite niet werkte, omdat die AMDA00-interface niet werkt. Uitschakelen dus.


Heb een dag gewacht met posten, want wou even kijken of ik een BSOD zou krijgen.
Gisteren bij apparaatbeheer deze uitgeschakeld en tot vandaag GEEN ENKEL BSOD gekregen.

**UPDATE** Alsnog BSODs gekregen. Zelfs na een dag ''AMDA00'' uitgeschakeld te hebben bij apparaatbeheer,.
 
Laatst bewerkt:
BSOD informatie:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA800794C028
BCP3: 00000000BF800000
BCP4: 0000000000000124
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\052914-6536-01.dmp
C:\Users\Bhagwanie\AppData\Local\Temp\WER-12090-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Zou echt niet weten waar dit aan zou kunnen liggen..
 
Gezien de constante errors en het feit dat het altijd "hal" errors zijn moet je toch overwegen dat je mogelijk gewoon kapotte hardware hebt. kapot moederbord of kapotte chip daarop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan