Bsod: Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsNiels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hey!

Sinds enkele dagen zit ik met een probleem, namelijk dat ik steeds (vaker) een blauw scherm krijg. Eerst was dit ongeveerd na de 2 uur, maar nu krijg de computer vaak niet meer opgestart of hangt hij al na 3 minuten in windows.

Deze computer is net 2 maanden oud, en ik gebruik Windows XP SP2

Ik heb tot nu toe 2 verschillende BSOD's gekregen, namelijk:

Code:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
*** STOP: 0x000000ED (0x89BAFC08, 0xC000000E, 0x000000000, 0x00000000)

Code:
SESSION3_INITIALIZATION_FAILED
*** STOP: 0x0000006F (0x000003A, 0x000000000, 0x000000000, 0x000000000)

Na zoeken op internet, en natuurlijk dit forum, heb ik een mogelijk oplossing gevonden voor het eerste BSOD, namelijk booten via CD-Rom en de XP cd erin doen. Alleen op het stuk waar ik een bericht zou moeten krijgen waarin staat ' Welcome To Setup' loopt het bij mij anders... Ik krijg namelijk WINDOWS XP SETUP en ik zie mijn partities staan (hoeveel mb er nog vrij is enz.) waarom ik moet aangeven op welke ik Windows wil installeren. Ook heb ik een SATA (?) aansluiting en geen IDE (?), dus de 40-pins/80-pins manier werk ook niet (?)

Weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank,
Niels

lekker mee teruggaan naar de verkoper en het probleem voorlegen anders verval je garantie.

lekker mee teruggaan naar de verkoper en het probleem voorlegen anders verval je garantie.

Als het aan Windows ligt (dat ik zelf geinstalleerd heb) kan de verkoper er ook niet veel mee...

Iemand anders een oplossing?

Groeten,
Niels

ziet er naar uit dat of het geheugen of moederbord defekt is, dit los je niet op, ga terug naar winkel en laat pc nazien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan