Bsod videokaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldogking123

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Beste iedereen,

Ik krijg steeds een BSOD met de code: 0x000000116,

Deze houdt in dat ik mijn videokaart driver moet downloaden, ik kan deze niet vinden op de site van Asus.
Asus A55DR, ik heb dat pakket van 200 mb gedownload alleen daar zit de driver voor de radeon 7470 niet tussen.

Iemand??

Gedownloaded, werkt nog steeds niet.
Hij vraagt of ik opnieuw wil opstarten omdat alles dan pas van toepassing is, doe ik dat krijg ik een bsod met bovenstaande code.

Ok, dit is de methode om een Ati grafische kaart, Ati stuurprogramma's (drivers), & software te installeren zonder dat er een BSoD (blauw scherm) veroorzaakt word:

Haal eerst bij AMD of Ati het juiste stuurprogramma-pakket & additionele software op & sla dat op een plek op waar alle gebruikers het terug kunnen vinden, bv. Gedeelde documenten.

Begin als (een) Beheerder met alle (oude) Ati stuurprogramma's & software te verwijderen,te beginnen in Configuratiescherm, Software (XP) of Programma's en onderdelen (Vista/7). Zijn er meestal meerdere, even goed nakijken, herstarten is nog niet noodzakelijk.

Ga dan naar Apparaatbeheer & deinstalleer de Ati grafische kaart (of alle).
Herstarten.

Windows vind nu de grafische kaart & installeert die automatisch. Indien er een dialoogvenster verschijnt, laat die ook op automatisch installeren staan, uit laten lopen, voltooien, ook als er geen geschikt stuurprogramma gevonden word. Laten zitten dus.

Laat Ccleaner Free van Piriform.com even de computer opschonen, & daarna nog even het register.
Herstarten.

Ga dan naar Windows Update, & stel die zo in dat er ook Optionele updates gezocht worden. Dan opnieuw laten zoeken naar updates, & als het goed is staat er onder Optionele updates een met de Windows compatibele hardware - grafische kaart - update. Aanvinken & installeren.
Herstarten.

Geeft Windows update, alhoewel onwaarschijnlijk, geen hardware update, dan kan het eerder opgehaalde stuurprogramma-pakket geinstalleerd worden.
Na voltooid herstarten.

Daarna nog eventueel de additionele software installeren.

bsod code 0x0116 duid niet alleen op driver problemen ik heb die bsod ook gehad en kan duiden op hardware fouten!
als je nog garantie op je videokaart hebt zitten maak daar gebruik van

het kan ook aan je voeding liggen dat was het probleem bij mij

Laatst bewerkt:
door te kijken of je de bsod nog steeds krijgt met een andere voeding

Ik heb net gekeken en ik weet 100% zeker dat ik de verkeerde driver heb geinstalleerd:

Deze heb ik nodig: 7640g+ 7470m 1gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan