BSOD (waarschijlijk door harde schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorydmulders

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo ik heb een probleem met mijn pc.
op willekeurige momenten als ik met mijn pc bezig ben dan stopt alles met reageren, de muis en alles werkt niet meer, soms is dit na een minuutje voorbij en andere keren moet ik mijn pc handmatig uitzetten.
soms leidt deze freeze van mijn pc tot een BSOD met kernel_data_inpage_error. en volgens google heeft dat met mijn hardeschijf te maken.
ik gebruik windows 8 en het is me een keer gelukt om tijdens een freeze bij taakbeheer te komen. bij taakbeheer staat bij processen het diskgebruik van mijn processen op 100%, terwijl als ik naar beneden scroll dat alles voor 0% wordt benut. dus die 100% komt nergens vandaan.
ik heb al een keer een hardeschijf scan gedaan via de opdrachtprompt maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.

als jullie me zouden kunnen helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen want dit begint ontzettend vervelend te worden. ik ben alleen geen computer expert dus als je oplossingen hebt wel graag zo goed mogelijk uitleggen a.u.b.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem.

m.v.g. jordy

Welke stop code wordt weergeven? Is je computer ook slomer?

Daar hoort foutcode 0x0000007A bij, zie deze link

Dat dit door de harde schijf zou zijn is voorbarig. Zie in bovenstaande link dat:
Frequently, you can determine the cause of the KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR bug check from the error status (Parameter 2).

Dus zonder parameter 2 kun/weet je niets.

Kijk in Logboeken onder Windows logboeken -> Systeem na of je ook die parameter 2 kunt achterhalen.
Indien niet, post dan eens ergens (ingepakt) het bijbehorende dump bestand. Dump bestanden kun je vinden in de C:\Windows\Minidump map.

Tijs.

Maakt je hdd een spinnend geluid bij het stilvallen (alsof hij rap begint te draaien?)

Heb een tijdlang ook dit probleem gehad en bleek aan mijn voeding te liggen,
miss is controlleren :S?

gr,
Maxim

nee volgens mij maakt hij geen spinnend geluid. is moeilijk te horen want mijn pc blaast nogal hard, kheb er eigenlijk ook niet op gelet dus zal dat de volgende keer wel doen.
en betreft dat logboek, dat staat vol met errors. ik weet niet zo goed hoe je daarin moet navigeren maar ik keek bij admanistrative events (kheb engelse versie) en daar heb ik van de laatste 2 dagen wel een error of 50 gezien, ik weet niet wat de bsod error van de rest onderscheid dus dan wordt het nogal moeilijk om iets te posten. en ondanks dat gisterenochtend mijn laatste BSOD was is mijn minidump map helemaal leeg, dus daar kan ik ook niks vandaan halen.
nog iets wat ik vergeten was bij de OP te zetten. een paar keer met dezelfde BSOD kreeg ik ook het volgende:

volmgryx-sys.
kweet niet wat het betekent en of het belangrijk is maar ik dacht dat ik het maar even meld.

Tsja, dat er geen minidumps staan is slecht.
Kan 2 dingen betekenen:
a. Je hebt het afgezet (handmatig of via optimaliseringstools)
b. Je verwijdert constant alle dumpbestanden via opschoonprogramma's (zoals CCleaner)

Zie dus dat je het weer aanzet en/of de verwijdering van de dumpbestanden uitzet.
Aanzetten kan (bijv.) via [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in paragraaf Opstart- en herstelinistellingen -> zet een instelling in "Foutopsporingsgegevens vastleggen", bijv. "Kleine geheugendump (64 kb)"

Natuurlijk heb je er pas wat aan als je weer een BSOD hebt gehad, want dan heb je weer een minidump.

Tijs.

ja ik heb gisteren ccleaner gebruikt. ik wist niet dat die de dumpbestanden deed verwijderen. tja dan wordt het wachten. waarschijnlijk pas morgen, ik kan die niet zelf veroorzaken en die freezes komen ongeveer 1 keer per dag voor, nadat ik dan handmatig de pc uitzet is dat weer voorbij maar dat is natuurlijk ook niet goed. en ik heb het gecheckt en hij doet al een automatische memory dump dus ik denk dat dat wel goed staat. nu maar afwachten.

Koppel je HDD is aan een andere pc en kijk of je problemen merkt. Scan ook is met MBAM om te kijken of het om een virus gaat. Verder kan de BSOD ook worden veroorzaakt door RAM geheugen probleem, misschien ook even controleren?

werkgeheugen is 5 maanden terug nog vervangen omdat het kapot was, dus denk niet dat het dat kan zijn. kzal wel even testen met mbam.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ik heb een BSOD gehad maar de folder is nog steeds leeg, kan dit komen omdat ik de optie had uitgezet om hem meteen opnieuw op te starten? want hierdoor zet ik mijn pc handmatig uit. er staat in het BSOD dat hij dan data verzamelt en dat staat op 0% (want op 100% gaat hij uit.) moet ik dat dan ook uitzetten?
en uit de mbam test kwam 1 trojan maar dat zit in een bestand wat ik nooit geopend heb in mijn downloadfolder, dus dat is niet de oorzaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan