BSOD Windows Driver Power State Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

th0kvt

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
6
Hallo iedereen,

Helaas krijg ik regelmatig een BSOD. Kort de historie hieronder uitgelegd:
Een aantal jaar geleden heb ik een USB 3.0 poort ingebouwd in de PC. Makkelijk en werkt prima. Echter bij het aansluiten van een externe HDD was het wel ns het geval dat mijn internet ermee op hield (hij gaf dan aan dat er geen netwerken waren). Hier heb ik nooit veel aandacht aan besteed. Echter heb ik een week geleden een externe HDD 3.0 gekocht en bij het aansluiten zag je een melding dat er een HDD was aangesloten (zelfde als bij bijvoorbeeld een USB). Echter sprong deze melding telkens aan en uit. Het leek dus wel of ik heel de tijd de USB kabel erin en eruit deed. Vervolgens gezocht wat het probleem kon zijn en ik dacht al snel aan de al wat gedateerde netwerkadapter in de PC (zoals ik al aan gaf hield het internet er wel ns mee op als ik een HDD aansloot, bij een USB was dit nooit het geval). Na het verwijderen van de netwerkadapter werkte de externe HDD prima. Maar goed, wat is een PC zonder internet? Dus heb ik een externe USB netwerkadapter gekocht (ASUS AC56). Het apparaat werkt prima en naar behoren. Echter is het sporadisch het geval dat als mijn PC aan staat en ik ermee werk, het internet plots uit valt. Het blauwe lampje op de externe USB netwerkadapter gaat dan uit, en ongeacht welke USB poort ik hem stop, het blauwe lampje gaat niet aan. De enige oplossing is dan de computer opnieuw opstarten. Juist hier zit het probleem. Bij het afsluiten van de computer duurt het ongelofelijk lang, "afsluiten" blijft vermoedelijk zo'n 5 minuten of meer op zich wachten. Het wordt dan ook vervolgd met een BSOD met de melding "driver power state failure". Na een herstart doet alles het weer op de PC, maar het gebeurt helaas te vaak. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Aan de hand van dit verhaal zou je wellicht denken dat er wat met de externe USB netwerkadapter aan de hand is. Echter heb ik de BSOD al een keer gehad (week geleden) voor ik uberhaupt de externe USB netwerkadapter had gekocht. Ik denk dus echt dat er iets anders aan de hand is.

Graag zou ik jullie hulp willen om dit probleem op te lossen.

Ik heb met BlueScreenView de 3 BSOD aangeklikt. Alledrie geven aan dat er vermoedelijk een probleem is met ntoskrnl.exe

Na wat zoeken op internet vond ik ook de volgende website: http://ezinearticles.com/?Ntoskrnl-Exe-Blue-Screen---Fix-Blue-Screen-of-Death-(BSOD)-With-Ntoskrnl-Exe&id=5519217, echter komt hier niets wat betreft de melding "driver power state failure".

Ik hoop dat jullie mij wellicht wat kunnen helpen.

OS: Windows 7
 
Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik heb maar even een BSOD gecreërd met het programma, het leek wel of de computer erin bleef hangen. Later heb ik tijdens het opstarten een opstartherstel gekregen, dit uitgevoerd en vervolgens systeemherstel uitgevoerd. Ik vermoed dat de problemen nog niet zijn opgelost aangezien ik denk dat het een groter probleem is. Maar we gaan het zien (zo regelmatig gebeurd de BSOD niet om het nu al te kunnen concluderen).
 
Vandaag helaas weer een BSOD gehad met de melding: "driver power state failure"

Heeft iemand nog tips om dit probleem op te lossen? Het voorgaande heeft helaas niet geholpen!

Ik hoor graag van jullie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan