Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieV

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Blauw scherm 'BSOD', hoe te verhelpen?

Tijdens het opstarten van windows XP krijg ik een blauw scherm met een text die me vertelt dat er een probleem is gevonden, en dat windows heeft geprobeert te voorkomen dat de computer meer schade zou oplopen door niet op te starten. Ik zit nu (hopelijk tijdelijk) in safe mode, die wel behoorlijk werkt. Waar zou het aan kunnen liggen?
Het blauwe scherm vertelt me schijfruimte te checken (meer dan 40gb over), misschien zelfs de beeldscherm adapter te vervangen (wat ik natuurlijk nog nbiet heb gedaan, en ook niet van plan ben :eek: !).
Ik heb geprobeert alles te unpluggen (behalve mijn beeldscherm en mijn boxen die blijkbaar vastzitten in een poort aan de achterkant... :8-0: ) en ik kreeg nog steeds de 'BSOD'.
Ik kan mij niet herinneren wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Vanochtend draaide mijn computer nog prima, totdat ik terug kwam van een kennis (die ook computerproblemen had!).
Laatst heb ik wel geprobeerd een hele oude tablet aan te sluiten, maar die werkte niet goed op mijn systeem, dus heb ik daarvan nu de installatie van ongedaan gemaakt (als dat er misschien mee te maken kan hebben).
Hier wat verdere specs:
Video kaart: Nvidia Geforce PCX 5700
Ram: 512 MB
Schijfruimte: ruim voldoende
CPU: Intel 2.9 ghz
Dan heb ik nog aangesloten: Printer (HP LaserJet 5L), Webcam(Trust Spacecam), Beeldscherm (TCO99 oud) en een digitale camera(Olympus Camedia C-150)

Een vriend vertelde me dat ik moest kijken in systeem beheer > logboeken, waar ik vervolgens deze informatie aantrof:

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000007e (0xc0000005, 0x8054a51a, 0xf8aab3e8, 0xf8aab0e4). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini062105-05.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Het .dmp bestand waarnaar het verwijst is vrij groot met veel onzinnige tekens...
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
Alvast heel erg bedankt,
TommieV.

Laatst bewerkt:
Het heeft toch wel iets van een driver probleem.
Vooral omdat je in veilige modus geen problemen ondervind.
Heb je de nieuwste Nvidia driver al geïnstalleerd?
Je had alle hardware verwijderd, zaten daar ook de eventuele cd-rom/dvd-speler bij?
Zo nee, ontkoppel die dan ook nog even.

Ik heb mijn Nvidia drivers geupdate en het werkt! Nu weet ik weer hoe het kawm, Battle Field 2 demo heeft men drivers voor mijn videokaart gister geupdate, waarschijnlijk waren die dan niet goed voor mijn video kaart...
Wel vreemd dat hij zei dat ik oude drivers over nieuwe aan het installeren, want ik neem aan dat de nieuwste drivers op Nvidia.com staan... vreemd :confused:

Heel erg bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan