Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloportier

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Het zit me niet echt mee,

Ik heb namelijk geen last meer van die random restarts sinds ik de nieuwe XP heb

Maar nu heb ik last van een BSOD

Een met;

MACHINE CHECK EXCEPTION 0x00000009c en dan wat getallen tussen haakjes

Ik hoop dat dit kan worden opgelost zodat ik eindelijk normaal op de PC kan spelen :confused:

jij was iets eerder:P

:p:p

Helaas staat hier niet echt een oplossing! Ook ergens anders is het lastig om een oplossing te vinden.
Heb nog wel ff dit om het verhaal iets duidelijker te maken misschien!

Machine Check Exceptions (MCE's) zijn meldingen die door je hardware gestuurd worden naar je operating system. De processor kan zo'n MCE's uitsturen wanneer die een anomalie detecteert (dat kan van de temperatuur-diode afkomstig zijn, maar kan ook het gevolg zijn van een checksum error in de cache (kan het gevolg zijn van onstabiliteit t.g.v. oc'en), ...). Niet alleen de processor kan zo'n MCE's uitsturen. Ook harde schijven, netwerk-adaptors, memory-controllers e.a. kunnen dat.

Het is aan het OS om de ernst van de melding in te schatten en de nodige maatregelen te treffen. In bepaalde gevallen kan het OS beslissen om het systeem vast te zetten d.m.v. een BSOD.

Het is dus niet zo dat iedere MCE je systeem laat crashen! Een aantal van die MCE's zijn zuiver informatief...

Hoe oud is je pc? Zit er nog garantie op? Anders probleem voorleggen bij leverancier.
Anders zou ik zo niet weten wat je eraan kunt doen! Is er nog een logbestand gemaakt van de stopfout, waaraan je kunt zien waar het aan gelegen heeft? Misschien nog iemand anders die kan helpen?

Ik zal nog ff verder zoeken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan