BSoD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Grrr

Ik krijg hier op een half uur tijd al 2 bsod's. Er staat dan irql_not_less_or_equal

De rest kan ik niet lezen. Gisteren kreeg ik ook al een BSOD, maar toen ging het verder prima. Ik heb al wel meerdere problemen gehad met die pc, ook met XP.

Ik heb de 2 dumpbestanden in de bijlage staan.

Ik hoop echt dat iemand me van dat lastig probleem kan afhelpen...

PS. Het gaat over Windows 7 Ultimate

Memtest vind ook geen fouten in het geheugen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Had je natuurlijk ook zelf kunnen analyzeren met Debugging tools for Windows.

Ok, ik zie 2 meldingen:
Eentje gaat over IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in win32k.sys en de andere geeft dezelfde foutmelding, maar dan in afd.sys

afd.sys is aan het netwerk gerelateerd
Afhankelijk of je bedraad of draadloos verbindt zou je resp. de chipset-drivers kunnen updaten danwel de draadloze netwerkkaartdrivers.

Foutmeldingen in win32k.sys zijn meestal gerelateerd aan grafische drivers.
Update dus de grafische driver, en kijk of dat wat oplevert.

Succes,

Tijs.

Had je natuurlijk ook zelf kunnen analyzeren met Debugging tools for Windows.

Ok, ik zie 2 meldingen:
Eentje gaat over IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in win32k.sys en de andere geeft dezelfde foutmelding, maar dan in afd.sys

afd.sys is aan het netwerk gerelateerd
Afhankelijk of je bedraad of draadloos verbindt zou je resp. de chipset-drivers kunnen updaten danwel de draadloze netwerkkaartdrivers.

Foutmeldingen in win32k.sys zijn meestal gerelateerd aan grafische drivers.
Update dus de grafische driver, en kijk of dat wat oplevert.

Succes,

Tijs.

Hey Tijs. Sorry, Debugging Tool ken ik niet.:rolleyes:

Ik zal de chipset drivers eens herinstalleren, ik heb wel een bedraade internetverbinding.

Grafische driver heb ik wel moeten installeren met compactibiliteitsmodus, hoop niet dat dat het probleem is:), maar ik zal kijken of er een nieuwere versie is.

Hoe staat de chipset aangegeven in App. beheer?

Chipset is als zodanig niet te vinden in Apparaatbeheer.
Wel kun je programma's gebruiken zoals pcwizard (gratis).
Ook kun je natuurlijk in het boekje van het moederbord kijken, waar het ook in hoort te staan.

Tijs.

Ok, ik ben net nog eens bij Windows update gaan kijken, en daar stond nog een iets van SiS (merk van mijn chipset) en Realtek (van netwerkkaart), nu afwachten of dat het probleem oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan