Bsod,

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlamChamp

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Gisteravond sloot ik mij laptop af, niks aan de hand. Nu zette ik dus mijn laptop aan en kreeg ik een BlueScreen! Ik kan 'm wel opstarten in veilige mode maar normaal opstarten gaat niet.
Ik heb al wat op internet gezocht en het blijkt een videokaart probleem te zijn.

Problem signature
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Extra information about the problem
BCCode: 116
BCP1: 88F10008
BCP2: 9191A3E0
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Bucket ID: 0x116_TdrBCR:2_Tdr:2_IMAGE_nvlddmkm.sys
Server information: c9c25caf-6bee-401e-a1f9-c8bf3e46a95a

Description
A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.

Problem signature
Problem Event Name: LiveKernelEvent
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Files that help describe the problem
WD-20100606-0955.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

View a temporary copy of these files
Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer.

Extra information about the problem
BCCode: 117
BCP1: 88F10008
BCP2: 9191A3E0
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Wat kan ik hieraan doen?

ps. Heeft het iets te maken met GPU temperatuur of dat de videokaart kaduuk is/gaat? Zie mijn topic over hoge temperatuur: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/534799-hoge-GPU-temperatuur

Laatst bewerkt:
Die mogelijkheid acht ik zeer waarschijnlijk. Dat wordt (met beleid) mogelijk hier en daar een klepje openmaken en stof verwijderen.

Vanbinnen was ie helemaal schoon. Terug naar paradigit om te laten checken wat er aan de hand is?

Die hoge temperatuur komt door de gpu. Dat is nu eenmaal een heethoofd. Die cpu kan niet zoveel warmte hebben. Doordat de koel opstelling beide linkt met dezelfde heatpipe, krijg je al gauw het probleem dat als de gpu heet is, de cpu opgewarmd wordt. Je zou niet de eerste zijn die met deze gpu een laptop krijgt die niet meer start. Je kan nog even proberen de nieuwste drivers te installeren, maar ik ben bang dat je even terug moet.

Morgen even terug naar paradigit. Wat is eventueel een betere videokaart ter vervanging van de 8400m GS? Kan er ook een ATI kaart op m'n moederbord? Of zijn de laptop videokaarten van nVidia ebter dan die van ATI? ( chipset is volgens mij een Intel PM965)

Laatst bewerkt:
Een videokaart vervangen op je laptop is niet mogelijk (praktisch ondoenbaar door de hoge kosten, lage comptabiliteit en vaak niet voldoende koelcapaciteit). Het wordt dus waarschijnlijk een andere laptop...

Die meneer van paradigit zegt dat ik een schone installatie van VISTA moet installeren.
Toen we de laptop hadden gekocht stond er Vista op en 3 maanden geleden heb ik er Win7 opgezet. Herinstallatie van Win7 heb ik al geprobeerd en verschillende drivers ook dus waarom zou ie 't wel doen bij Vista, is een beetje raar hoor :rolleyes:

Nee, da's niet zo heel raar. Het zou heel goed mogelijk zijn dat de combi tussen moederbord / chipset-videokaartchipset- videokaartdrivers een NIET perfect werkend geheel vormen binnen,................. idd. Windows 7 maar wel binnen Vista.

Okeee, nu ben ik even confused... Bij paradigit hebben ze even de laptop doorgeblazen, en ook ventilator eruit gehaald er daar kwam dus een stof pluis uit. Nu heb ik om toch zeker te zijn een herinstallatie van Windows 7 gedaan en nu doet ie 't gewoon..
Waarom doet ie 't nu wel? Any thoughts?

EDIT: Maar als de combo van chipset/driver/moederbord niet zou werken waarom kreeg ik dan niet een BSOD nadat ik de laatste drivers voor me GPU had geinstalleerd? De laatste is de 197.16 en die is van eind maart. Het is nu juni,als het geen goede combo zou zijn waarom begint ie pas na 2 maanden te zeuren over driver problemen/blue screens?

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde ook niet dát het per definitie de oorzaak zou moeten / kunnen zijn, ik opperde een mogelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan