bsod's door programma's???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sja, het word vervelend:

naamloos.jpg



En PCWizard geeft toch echt aan dat het om de radeon xpress 200m gaat.
 
Bijzonder vervelend, staat toch wel degelijk als ondersteund:

AMD Chipset Product Support
ATI Radeon™ HD 3200 Series
ATI Radeon™ HD 3300 Series
ATI Radeon™ HD 3100 Series
AMD 580X Series Chipset
ATI Radeon™ HD 2100 Series
ATI Radeon™ Xpress 1150 Series
ATI Radeon™ Xpress 1250 Series
ATI Radeon™ Xpress 1100 Series
ATI Radeon™ X1250 Series
ATI Radeon™ Xpress 200 Series
ATI Radeon™ X1200 Series
AMD 690 Series Chipset

Ik vrees dat we voor een nieuwe driver moeten gaan uitwijken naar 'repackagers' van Nvidia en ATI drivers... :(

Laten we voorlopig maar even afwachten of in ieder geval je originele probleem van de BSOD wegblijft zonder video-driver. Ondertussen zal ik blijven zoeken naar alternatieve drivers t.o.v. de PB-driver die je zou kunnen gebruiken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oké, morgen zal mijn vrouw wel weer achter d'r laptop kruipen(Ivm, haar webwinkel). Dan word het pas de echte test. Ik dacht namelijk van de week dat ik het voor elkaar had en de volgende dag gaat zij weer bezig en ja hoor een bsod. En dan ben ik niet in de buurt(ben vrachtwagenchauffeur) en is ze weer over de .............

Tot zover bedankt :thumb::thumb:
 
Ok, nog maar eens een poging:

link, kies voor de download-link van Winfuture.de, en klik daar op "Weiter zum Download von ATI Omega Treiber Win2000/ . . "

Zelf gecheckt dat jouw PCIID voorkomt in het .INF bestand dat in dat archief is ondergebracht.

Succes maar weer. ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De Omega driver wilde iig installeren, dus dat is al heel wat. Ik ben hem nu een beetje aan het stressen, kijken wat er gebeurd.Ik laat het wel weer weten.
 
Nou, het lijkt erop dat dat de juiste driver is die ik nodig heb. Sinds de oude drivers verwijderd zijn en na de installatie van de omega driver zijn er geen bsod's meer geweest en doet de laptop weer wat hij doen moet.

dnties bedankt man:D:thumb::D:thumb:
 
Nou, het lijkt erop dat dat de juiste driver is die ik nodig heb. Sinds de oude drivers verwijderd zijn en na de installatie van de omega driver zijn er geen bsod's meer geweest en doet de laptop weer wat hij doen moet.

dnties bedankt man:D:thumb::D:thumb:

Dank je wel voor de complimenten! :)
Fijn dat het probleem is opgelost. :thumb:

Tijs.
 
Nou helaas, weer een bsod en nu ook programma's die zomaar afsluiten.

Weer een bsod met de win32k.sys fout.

Ik ben nu memtest aan het draaien, kijken of het echt wel goed is.
Daarna ga ik nog weer eens de hdd testen, ik heb nu gelukkig een bootcd aan de praat gekregen dus ik kan de testen nog uitvoeren ook.

Maar kan die bsod ook komen door defecte usb/ drivers van de chipset? Want ik heb nu ook problemen met de usb-poorten.
 
Nou, weer wat anders. Mijn vader kwam met het idee of de accu nog wel goed was. Hij had dat ook een keer gehad. Onverklaarbare foutmeldingen en bsod's.
Nu heb ik dus de accu eraf en draai dus rechtstreeks op de netstroom.

Kijken of dat het nu is. Nog even een paar dagen afwachten, maar er zijn tot nu toe geen rare dingen gebeurd en als ik opnieuw opstart pakt hij nu wel zonder kunst en vliegwerk een bootcd.
De usb-poorten lijken ook weer goed te werken.

De memtest is ook zonder fouten doorlopen, dus het geheugen is in ieder geval goed.

Afwachten maar weer dus.
 
De accu eruit scheelt wel, niet meer zo vaak een bsod. Maar ze zijn er nog wel en nog steeds met de win32k.sys als zondige.

Ik ben nu toch een beetje bang dat er iets mis is met de hardware. Misschien wel door de kapotte accu. Alleen wat is er dan kapot. En de hoofdvraag is dat te vervangen.

Het geheugen en de HDD zijn goed, tenminste volgens de testtooltjes van een hirens-bootcd.
Verder kan ik volgens mij niets vernieuwen aan die laptop zonder te grote kosten.

Iemand nog een ander lumineus idee?????
 
Dat verhaal over die USB-poorten geeft natuurlijk te denken aan een hardware-storing (stof misschien??).

Behalve het stofvrij maken van het apparaat (+ checken van de goede werking van de ventilator) kan ik zo snel niets bedenken, gegeven de uitgebreide hardware-tests die je al gedaan hebt m.b.t. het geheugen etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan