BSoD's in alle soorten en maten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isdrasil

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Ik zit nogal met een probleem: bsod's om de haverklap! het is niet 1 soort geval, maar alles passeert de revu.
IRQL LESS OR NOT EQUAL,
EXCEPTION SERVICE NOT HANDLED,
PAGE FAULT IN NON PAGED AREA,
en verwijzingen naar allemaal verschillende files.
acpi.sys,
nwifi.sys,
usbccgp.sys,
etc....

heb geheugen al getest, drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, alle melding na gezocht op internet, maar krijg er geen samenhangend verhaal in wat het nou kan zijn!

Iemand een idee of plan van aanpak?

het begon met een enkele keer, maar ze kwamen steeds frequenter. Denk ook dat formatteren de beste optie is, maar in ieder geval deze week nog niet. Zit met een opdracht met zeer strakke deadline. Ga ik ook netten weer van vista x64 terug naar xp x64. Het gebeurd trouwens het meest bij zware programma's. Misschien ook wel een koeling probleem?

Tja, het zijn er zoveel en sommige duiden op een hardware probleem.
Zorg als je gaat formatteren dat je gelijk de laatste drivers voor je hardware hebt.
Is het een merk PC of samengesteld?

het is een samengestelde pc. Maar heb natuurlijk wel goed gekeken naar compatibility enzo. Mogelijke hardware problemen gok ik op harde schijf of moederbord. Of vista is corrupt door nieuwe hardware, dus driver problemen. We zullen zien!

het is een samengestelde pc. Maar heb natuurlijk wel goed gekeken naar compatibility enzo. Mogelijke hardware problemen gok ik op harde schijf of moederbord. Of vista is corrupt door nieuwe hardware, dus driver problemen. We zullen zien!

memtest heb ik gister al laten draaien. 0 errors in 4 uur tijd. Ik heb 4x corsair dominator 2gb er in zitten. Nog geen 2 maanden oud. Dus dat kan et niet zijn. Is volgens asus ook compatible met m'n P5Q mobo.

Hoi !

Tja, dat zal dan wel.

Maar ik begrijp dat het over een practisch nieuwe PC gaat, en dan dit soort fouten......

Ik heb er afgelopen jaar meer dan 50 gebouwd in alle mogelijke prijsklassen, maar dit soort ellende is echt niet alleen een software-probleem.

Dus zou ik m'n configuratie nog maar es goed nalopen met het oog op niet-compatible of corrupte hardware.

Pak de UBCD en test alle hardware...

Greetz,

Harry.

kan ik ook nog proberen. Hoop dat dat wat oplevert.

Nog ff m'n pc specs:
Intel q9300
Asus p5q mobo
4x corsair dominator 2gb
Xfx gf gtx260
Creative xFi xtremegamer
Voldoende koeling
Vista ultimate x64

heb je ook al eens chkdsk /f & chkdks /r geprobeerd?

nog niet, maar ik heb nu juist een complete xp x64 erop gezet, inclusief m'n dagelijkse programma's. Nog best clean dus. Nu bezig de nieuwste drivers te downloaden.
Ik weet in ieder geval dat 3ds max 2009 weer als een zonnetje draait! :)

wel ja, als dit werkt is het goed voor jou hé zeker ;)

voor mij werkt het nu in ieder geval. waar ik normaal al lang een bsod had, gaat hij gewoon door. en ik kan het me nu, qua tijd, niet permiteren om uren lang tests enzo uit te voeren. in ieder geval bedankt voor de support!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan