• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTL91 converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Ik heb een boekhoudprogramma die een BTL91 bestand aanmaakt als ik een betaling wil doen een .txt bestand exporteerd.

Weet iemand of er software bestaat om dit formaat te converteren naar excel of word, zodat alle gegevens op de juiste plaats komen te staan?

Dank,
Johan

Hallo Johan,

Ik denk dat jouw vraag enige verduidelijking nodig heeft. Hoe heet dat boekhoudprogramma? Is het een op MS-Dos gebaseerd programma? Welk besturingssysteem gebruik je? Je gebruikt kennelijk MS Office, welke versie?

De naam van het boekhoudprogramma is niet zo belangrijk omdat "btl91"een standaard is die nederlandse banken gebruiken voor het aanleveren en importeren van betalingen.

Mijn bank heeft echter geen internet bankieren, en zou de btl91 file dus graag aanleveren als tekstbestand.

Ik wil dus het uitgevoerde .txt bestand omzetten in een leesbaar ander bestand......

Een beetje simpele vraag van mij, maar .txt kan je toch met copy/paste in Word zetten en er daardoor een Word document van maken? Of is dat niet wat je bedoeld?

Ik heb het bekeken. "Exporteren van transacties vanuit de telebankierenprogramma's" geeft de beschikbare tekstformaten, plus dan nog "VerwInfo bestandsindeling" voor het door Interpay te leveren overzicht van verwerkte posten. Het in Adobe Acrobat Reader inlezen en dan uitprinten is dan kennelijk geen oplossing voor alle gegevens?

En, er is een programma "pdf2word" waarmee pdf-bestanden naar Word kunnen wordenen "vertaald". (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=237524). Maar ik ben daar niet echt mee op de hoogte.

Overigens, heeft de Rabobank geen antwoorden? Er zal toch wel meer behoefte aan zijn geweest? Ik kan hier net verder helpen, wacht even tot een andere helper hier naar kan kijken. Succes!

Je krijgt een "tekst" bestand aangeleverd?
Ik zie namelijk dat in de pdf alle velden een vaste lengte hebben dus kun je volgens mij gewoon het tekst bestand in excel importeren, kom je vanzelf langs de mogelijkheid van het definieren van de kolommen in het tekst bestand.

Ander kan een Mod deze thread naar Office/excel verplaatsen ik vermoed dat je daar zo geholpen bent (trigger al gegeven)

Laatst bewerkt:
In Excel Data > Externe gegevens importeren > gegevens importeren. Zoek het tekst bestand op in het scherm dat tevoorschijn komt. Kies voor openen. Als het bestand is geïmporteerd Weer naar Data > Tekst naar kolommen. Kies eerst voor Gescheiden in het volgende scherm even spelen met de opties tot je de goede weergave in het voorbeeld ziet.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan