• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW berekenen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorto

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over excel. Ik moet voor mn baas het bedrag aan btw berekenen.
Dus ik heb de verkoopprijs en het belasting percentage van bijvoorbeeld 6%.

Nu dacht ik zelf: verkoopprijs*0,06

Maar hoe doe je dit automatisch? Ik heb namelijk de hele inventaris te doen qua drank dus het zou handig zijn als dit kopieren plakken zou zijn.

Ik hoop snel op antwoord,

Jort

EDIT:
Dit is een voorbeeldje die ik gemaakt heb, nu wil ik alleen dat hij het automatisch invult. Maar als ik dan kopieer en dan plak dan pakt hij niet vast het 6 % percentage maar gaat hij naar de volgende cel.

voorbeeldje.jpg

Laatst bewerkt:
Beste jorto :thumb:

Maak van C3 - $C$3
Hiermee wordt de cel een vaste cel.

Gelieve een voorbeeldbestand te plaatsen ipv een afbeelding.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste jorto ;)

Zie dit bestandje.

Hier kan je de BTW zelf aanpassen via een lijst.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het even via een gedefineerde formule gedaan ;) je typt =BTW..... en je kan al selecteren .
ook kan je het variabel maken zie bestandje (2)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk hier heb ik wat aan, Daniël die laatste was wat ik bedoelde, Super! Danny bedankt voor de moeite.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen trucker, ik snap niet helemaal wat je bedoelde met de gedevineerde formule?

Mvg,

Jort

Laatst bewerkt:
Als ik het voorbeeldplaatje zie, wordt er gesproken over een VERKOOPprijs. De BTW zit al verrekend in de verkoopprijs en daarmee zal 6% BTW dus € 0.68 zijn ipv € 0.72. De prijs ex BTW is dan € 11.32...

Groet, Leo

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen trucker, ik snap niet helemaal wat je bedoelde met de gedevineerde formule?

Mvg,

Jort

Jort , druk Ctrl F3 in en kijk daar eens :eek: daar staat de gedefineerde formule die je overal kan gebruiken , kijk ook naar de opmerking van Leo ( Ginger ) vandaar dat ik in de bestandjes ook al zette ' is het bedrag mis .............. " Ook van " helpmij.nl " ontvang ik geen mails als de topic is gewijzigd , ik zal blijkbaar wat teveel security op de cpu hebben staan .

Ik heb nu alles voor elkaar, maar nu krijg ik een groot getal achter de komma. Hoe krijg ik dit automatisch afgerond op twee decimalen achter de komma?

Mvg,

Jort

Dit pas je aan door de celeigenschappen in te stellen op decimaal 2 , je doet een rechtermuisklik op de cel , selecteer > celeigenschappen > getal en daar pas je de getallen na de komma aan .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan