BTW gegevens ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Weet er iemand het bestaan van een site waar ik vanuit access de klant-gegevens kan opvragen aan de hand van een btw-nummer ( in eerste instantie een Belgisch btw-nummer).

Gr,
Ariane

Hoi Arianne.

Ik betwijfel of er uberhaupt een website bestaat waar jij persoonlijke gegevens kunt ophalen met access.
Dat zou echt zeer slecht zijn voor publieksgeheimen.

Anderzijds zijn er wel (gratis) sites waar je aan de hand van een btw-nr de naam van het bedrijf en naw-gegevens kan opvragen (meer heb ik niet nodig). Je heb t dan wel gelijk de juiste juridische vorm van het bedrijf + de correcte naw-gegevens.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Heb je het over Kamer van Koophandels etc?. Dit soort oplossingen is dermate specifiek dat je daar nauwelijks generieke code voor kunt maken. Je moet weten hoe je de informatie van de webpagina afkrijgt.

Hallo Octafish,

Om het invoeren van gegevens te beperken bij het aanmaken van een nieuwe klant, dacht ik om de gegevens op te halen aan de hand van de klant zijn BTW-Nr zodat de naam van het bedrijf en de NAW-gegevens niet meer ingegeven moeten worden. Vandaar mijn vraag.

De vraag snap ik, maar dat brengt je niet dichter bij een oplossing :). Je zult een website uit moeten lezen, en dat kan meestal wel, maar dat is dus geen standaardsoplossing. Je zult met wat specifiekere voorbeelden moeten komen. Dan nog is het overigens de vraag of ik je daarbij kan helpen, want ik heb daar niet heel veel ervaring mee.

Code:
[SIZE=1]Option Explicit

Public Sub CountryVatNameAddress()

Dim strCountryCode As String
    Dim strEnvelope As String
    Dim strResponseText As String
    Dim strVATNo As String

strCountryCode = "LU"
    strVATNo = "26375245"

strEnvelope = "<soapenv:Envelope xmlns:soapenv=""http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"" xmlns:urn=""urn:ec.europa.eu:taxud:vies:services:checkVat:types"">"
    strEnvelope = strEnvelope & "<soapenv:Header/>"
    strEnvelope = strEnvelope & "<soapenv:Body>"
    strEnvelope = strEnvelope & "<urn:checkVat>"
    strEnvelope = strEnvelope & "<urn:countryCode>" & strCountryCode & "</urn:countryCode>"
    strEnvelope = strEnvelope & "<urn:vatNumber>" & strVATNo & "</urn:vatNumber>"
    strEnvelope = strEnvelope & "</urn:checkVat>"
    strEnvelope = strEnvelope & "</soapenv:Body>"
    strEnvelope = strEnvelope & "</soapenv:Envelope>"

With CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
        .Open "POST", "http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/services/checkVatService", False    'am_2016
        .Send strEnvelope
        strResponseText = .ResponseText
        With CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
            .LoadXML strResponseText
            If .getElementsByTagName("valid")(0).Text = "true" Then
                MsgBox "Name   : " & (.getElementsByTagName("name")(0).Text) & vbCrLf & "Address: " & .getElementsByTagName("address")(0).Text
            Else
                MsgBox "Invalid VAT number"
            End If
        End With
    End With

End Sub[/SIZE]

bron: http://www.mrexcel.com/forum/excel-...g-visual-basic-applications-xml-response.html

Laatst bewerkt:
Hallo alphamax,

Dit ga ik uittesten!!! Ziet er heel belovend uit!

Badankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan