• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW hoog laag en 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

malsines

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2020
Beste Forum leden

ik heb graag een antwoord op mijn vraag.

Als ik bij albert heijn boodschappen doe. En ik wil het invoeren in mijn boekhouding. Wil ik graag alle btw's invoeren.
bijvoorbeeld als ik alleen spullen koop met 21% btw, wil ik alleen het incl. bedrag invoeren en dat de btw en netto bedrag automatisch ingevuld wordt.
Als ik spullen koop met 21% en 9% dat ik incl. btw invul en ook de bedragen van de btw en dat de netto bedrag automatisch wordt ingevuld
Als ik spullen koop met 21%, 9% en 0% weer het zelfde verhaal maar dan met 0%. Dat ik het netto bedrag met 0% btw invoer
ik weet dat het een beetje ingewikkeld is. Ik weet niet eens hoe ik het moet vragen of uitleggen wat ik wil.

met vriendelijke groet

Bijlagen

Ik weet niet eens hoe ik het moet vragen of uitleggen wat ik wil.
Vul het voorbeeld eens in voor een aantal situaties...

graag een toelichting bij die getallen.
ik bedoel :
wat vul jij in en wat vullen de formules in ?

Laatst bewerkt:
ik doe een knipsel bij.

hier vul ik het bedrag incl. btw in. (409.69)
dan kies ik voor btw laag, vul ik het netto bedrag van btw laag. (133.50)
dan btw hoog en dan het netto bedrag (218.32)
en onderaan de knipsel zie je de btw bedragen.

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    26,3 KB · Weergaven: 29
"Dit lijkt er meer op. is ongeveer wat ik wil.
dankjewel voor de moeite

Het is nooit exact wat je wilt maar een rekentool en die kun je zelf aanpassen/uitbreiden. Zo kun je een kolom btw totaal en kolom btw totaal excl toevoegen. Werk dan zelf eventueel een bestand naar jouw wensen uit en vraag dan door bij problemen.

ik gok dat je de formules in de grijze cellen bedoelt.

ps als je ook velden in wilt vullen waar ook eventueel een formule staat dan heb je vba nodig. laat het even weten.
dus als je ook die 21 % btw automatisch wil invullen dan moet daar een formule gezet worden. door vba.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan