• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bubble Chart

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik wil in Excel 2007 een Bubble chart maken (zie bijlage)

Heb 2 vraagjes:
1. Kan de tekst onder de horizontale en naast de verticale as automatisch gekoppeld worden aan de tekst boven de kolommen 1 en 2, en de legende aan de tekst boven kolom 3?
2. Kan ik de horizontale as vanaf 0 (en niet vanaf -500) laten beginnen, zonder dat de eerste bubble maar half zichtbaar wordt? (zie rechter afbeelding)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Zie bijlage, wel in .xls formaat vermits ik niet beschik over Excel 2007.

Bijlagen

Zie bijlage, wel in .xls formaat vermits ik niet beschik over Excel 2007.

Alvast bedankt. Ik had IN de textbox "=" met de celref. proberen te typen, ipv in de formulebalk.
Maar probleem met x-as niet echt opgelost: ik wil die -200 daar niet hebben, een negatief getal is nogal eigenaardig als beginwaarde toch?
Iets dergelijks had ik al in mijn grafiek links.
Ik wil dus hebben dat de y-as de x-as kruist bij bvb -200, maar dat die -200 niet wordt getoond. Hoop dat ik duidelijk ben?

Rene

Net als getallen in cellen op een werkblad, kan je getallen op een grafiekas ook opmaken.

Bekijk daarom de (aangepaste) nummerweergaven op de as eens.

Wigi

Rene

Net als getallen in cellen op een werkblad, kan je getallen op een grafiekas ook opmaken.

Bekijk daarom de (aangepaste) nummerweergaven op de as eens.

Wigi

Ik wist dat maar had daar niet aan gedacht :thumb:
Dus iets als :
#.##0;" ";0
Waardoor negatieve getallen niet worden getoond
Goed idee, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan