bubble effect in swish

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
209
ik ben een filpje aan het maken in swish en nu probeer ik bubbels te maken die dan naar boven gaan. Ik ben dus op zoek naar een effect waarbij het object (in dit geval een O) een beetje zigzaggent naar boven gaat. Ik kan dit effect niet tussen al die effecten vinden, het zijn er ook zoveel... weet iemand misshien welk effect dit is?
 
Kies bij add effect (op timeline) transform en move.
Speel hier wat mee en je zult zien dat ie doet wat je wil.
Je moet dit een aantal keer doen, want anders gaat ie bv alleen maar naar links boven. Het volgende effect zet je dan op rechts boven zodat je een bubbel effect krijgt.
suc6
 
Het makkelijkst gaat dat met de tool Motion Path. (Ikoontje links met de twee zwarte vierkantjes met een pijltje.)

Klik daarop. Klik vervolgens op de "O" en sleep hem een stukje naar rechts en omhoog. Laat je muisknop even los, klik opnieuw op de "O" en sleep hem dan omhoog en naar links. In de tijdlijn zie je een paar Move-effecten verschijnen terwijl je dat doet. Dat is het pad dat je maakt.

Herhaal dit net zolang tot je bubbel uit beeld is.

Met de Motion Path tool kun je objecten heel makkelijk de ingewikkeldste bewegingen laten maken, helemaal in combinatie met de Rotate or Skew tool (Roteren of Vervormen).
(Tip: zet voordat je iets in een scherpe hoek wilt laten bewegen een Place-effect achter de laatste Move.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Guus abc, klop waarschijnlijk, maar dan heb je waarshcijnlijk een andere versie, bij mij heb ik deze niet (ik heb Swish v1.51).
Misschien handig om te weten welke versie sander_rulez heeft.
 
ik heb de nieuwste (probeer) versie... ik kan dus wel de motion path doen... dat had ik nog niet eens gezien! :p
bedankt he?!
 
Met Swish 2.0 kan je heel erg veel.

Jammer dat er duizend boeken over Flash zijn, maar geen één over Swish.

Gelukkig zijn de Help en de Tutorials van Swish heel uitgebreid en goed.

Guus.
 
Ik weet het.
Dat begint een serieuze concurrent van Flash te worden.

Maar ik hou het nog even bij Swish 2, want daar heb ik nog lang niet alle mogelijkheden van uitgeprobeerd. Als een programma lekker werkt en als ik lekker met het programma werk, hoef ik niet zo nodig de nieuwste versie.

Daarom heb ik ook nog steeds win98se. En dat blijft in ieder geval zo tot juli 2006, als de support stopt.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan