Buckup mken op SBS via tapedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Ik heb hier een Windows 2003 SBS server staan alles werkt alleen krijg ik de backup niet aan de praat.
In de pc zit een SCSI controler van Advansys een Win2k Advansys fast-ultra Narrow SCSI Adaper. De tapedrive die er op aan is gesloten is een HPT20 SCSISeuential Device.

De PC zegt dat alles goed werkt maar als ik hem dan via windows wil laten backuppen vraagt hij dit Travan of miniQIC Ik weet dus niet welke ik moet kiezen :o .
Maar ik heb ze alebij geprobeert hij geeft dan dit aan er is geen leeg medium van het geselecteerde type aanwezig, Ik heb dit tapeje een sony travan ns. Ik heb ook een ander programma Tapeware die erbij zat maar die doet ook niks die geeft ook een error als ik de hele pc wil backuppen kan ieman mij helpen.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
1. Tape erin steken
2. Start -> Uitvoeren -> ntmsmgr.msc
3. Klik op Media
4. Rechtsklik op de tape, en kies "Beschikaar maken" (NL) of "Free" (EN)
5. Er wordt gevraagd of je de tape wilt 'formatteren'. Geef hier Ja op. Je zou daarna de tape moeten kunnen gebruiken in Start -> Uitvoeren -> ntbackup.exe.

Succes,

Tijs.

Ja hij doet het al een heel eind maar hij stopt dan en zegt hij Het apperraat heeft een fout gerapoteerd bij deze aanvrag: gegevens naar medium schijven. Ik heb het ook al geprobeert met me andere tape. dan zegt hij hetzelfde

Weet iemand nog een oplossing

4 dingen waar ik aan kan denken zo snel:
1. Te weinig ruimte op de c: schijf voor tijdelijke bestanden t.b.v. de backup.
2. Hardwarecompressie werkt niet of niet goed. Zet bij de opties in NTbackup even de hardwarecompressie uit.
3. De tape is vol terwijl je nog niet klaar bent met de backup. Selecteer minder bestanden/mappen.
4. Je hebt "Append" modus gebruikt in plaats van "Overwrite" modus.

Succes,

Tijs.

Ja ik wil en ga ik ook proberen maar hij doet het nu niet meer als in naar ntmsmgr.msc ga dan staat er bij media wisselaars bij me tape strore apperaat en kruis

Kan iemand me daar mee helpen

3 zaken die wellicht kunnen helpen (graag in deze volgorde bekijken):
1. Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk of bij het tape-device een geel uitroepteken of een rood kruis staat
2. Start -> Uitvoeren -> ntmsmgr.msc
Kijk bij Media. Staat het apparaat daar met een rood kruis, kijk of je met rechtsklikken de optie Beschikbaar maken hebt.
3. Start -> Uitvoeren -> ntmsmgr.msc
Kijk bij Bibliotheken. Staat het apparaat daar met een rood kruis, kijk of je met rechtsklikken -> Eigenschappen -> [tabblad Algemeen] -> vinkje zetten bij Station inschakelen.

Succes,

Tijs.

Zie bijlage, hier uitgevoerd voor een (reeds eerder beschikbaar gemaakt) apparaat.

Tijs.

Bijlagen

• media_inschakelen.JPG
    media_inschakelen.JPG
    74,2 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan