Budget Game computer +/- 500 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokotjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Hallo allemaal,

Ik ben voor een vriend op zoek naar een budget game pc van ongeveer 500 euro. Mijn vriend wilt er oa vrij nieuwe spellen mee kunnen spelen (denk aan skyrim enz.) maar hij speelt over het algemeen veel RTS's, met name de Total War serie. Daarbij heeft hij ook nog een monitor nodig en waarschijnlijk moet hij ook een nieuw besturingssysteem aanschaffen (waarschijnlijk gewoon een W7 64bit)
Natuurlijk is 500 euro niet heel veel voor een game pc, maar ik ben zelf al wat tegengekomen en ik ga er van uit dat het een redelijke aanschaf zou zijn:
Intel Core i5 /2500/3.3Ghz CPU
4GB DDR3 PC-1333
1000GB SATA2 HDD
S1155 H61 M-ATX Moederbord
22xDVD RW
M-ATX Deluce Computer case
VGA+DVI+HDMI+HD Audio+USB2.0+Lan onbord
dat alles voor 400 euro (zie de link: http://www.etelcom.nl/systemen/etelcom-deluxe-systemen?product_id=903)
Aangezien de bovengenoemde pc een onboard videokaart heeft, is het natuurlijk vereist om een aparte videokaart erbij te kopen. Ik zat aan de GTX550 Ti te denken, die zo rond de 130 euro kost. Indien een andere kaart (GTX560??) beter aanbevolen wordt bij deze pc zou ik dat graag horen :)
De GTX550 Ti is ook verkrijgbaar bij de bovengenoemde site: http://www.etelcom.nl/Videokaarten/PCI-express?product_id=1031
Daarbij zou een geheugen uitbreiding ook nog mogelijk zijn, of het vervangen door geheugen met 1600 Mhz

Als er mensen zijn die een andere pc, winkel of onderdelen zouden aanbevelen, hoor ik het graag! :thumb:

Leuke samenstelling, alleen zou ik zelf kijken of je iets kan bezuinigen op bijvoorbeeld de harde schijf (die zijn nu nog erg duur). Als je 1TB als minimum hebt gaat dat natuurlijk niet op.

Zelf zou ik voor 8GB werkgeheugen gaan, zeker omdat het zo goedkoop is: zoals deze bij Alternate

Tot slot: de GTX560 Ti is echt een enorme aanrader bovenop de GTX550 Ti, de 560 is eigenlijk wel nodig als je alles momenteel maximaal wil draaien. Dus als je daar geld voor vrij kan maken, zeker doen!

Laatste tip: mogelijk dat je voordeel kan halen door goed te kijken bij welke webshop je onderdelen gaat halen, zie ook de pricewatch van tweakers (per onderdeel invullen en dan prijzen vergelijken)

EDIT: ik zie nu pas dat je een kant en klaar systeem linkt :P Hou er wel rekening mee dat wanneer je daar bijvoorbeeld een videokaart gaat plaatsen, je je garantie kwijt bent. Misschien verstandig om ook even zelf wat samen te stellen en dan zelf in elkaar te zetten ;)

Laatst bewerkt:
Een i5 met gtx 560 en windows combi ga je met rond de 500 euro bij lange na niet halen.
Voor rond de 500 euro moet je denken aan een gtx 550 ti met een i3 2120 en een redelijk goedkoop moederbord ( heel mischien dat je nog de 6850 kan halen)

@K1pje
Ik zal inderdaad nog kijken of mijn vriend eventueel kan bezuinigen op een aantal componenten. Ik neem aan dat hij aan een HD van 500GB meer dan genoeg heeft, dus daar zou ook naar gekeken moeten worden.
Geheugen kan inderdaad ook nog uitgebreid worden naar 6 of eventueel 8 GB.
Wat de GraKa betreft, de 560 Ti zal waarschijnlijk iets te duur worden maar ik zal kijken of de gewone GTX560 een aanrader is (tenzij er andere voorstellen komen, misschien van ATI)
btw, ik zal zelf ook ff bij de alternate PC builder kijken

@msi009
De OS kan even weggelaten worden op dit momen. Als je alleen naar de pc kijkt, zie je dat de computer die boven genoemd is samen met een GTX560 zo'n €580,- zal kosten:thumb:

AMD HD6870 is maar iets langzamer dan de GTX560 Ti ;)

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=308644&cn=1&tn=BUILDERS
Dit heb ik even met de Alternate PC builder gedaan. Ik weet niet of het aan mij ligt of dat alternate gewoon zo'n heel stuk duurder is dan de gemiddelde winkel, want deze samenstelling is stukken duurder dan de link die ik in het eerste bericht heb geplaatst. (Reken even de videokaart weg, dan kom je op een bedrag van €560 euro uit, dat is in vergelijking met de 400 euro van de eerst genoemde pc toch een stuk duurder als je nagaat dat de algemene componenten toch niet zo heel verschillend zijn)
Weet iemand wat ik hier bij fout heb gedaan en waarmee ik het bedrag wat lager kan maken?
lol ik ben echt een ramp als het om computers gaat :D

let wel op dat de 6870 op hoge resolutie met aa msaa enz enz aan wat sneller is dan een gtx 560 ti !
Dit gebaseerd op mijn eigen ervaring en op benchmarks en reviews op t internet

Kan er iemand ook even kijken naar het moederbord? Ik heb daar niet echt goed naar gekeken en ik weet dus niet of al die componenten wel met die mobo samengaan :p

EDIT: Aangezien het toch een gaming computer wordt, zou er misschien bezuinigd kunnen worden op de CPU om meer geld in de grafische kaart te steken?

Laatst bewerkt:
Je zal inderdaad een ander moedebord moeten nemen voor deze processor, namelijk een moederbord van socket 1155 ;)

In principe voldoen deze allemaal, maar er zit natuurlijk verschil in aansluiting/mogelijkheden: klik

Oké, bedankt voor de reactie.
Daarbij zou ik ook nog willen weten of het verstandig is om te bezuinigen op de processor. Zou een i5 2300 of 2400 bijvoorbeeld voldoende voor algemeen gaming?

ja, een i5 2300 of i5 2400 zijn prima om mee te gamen, dus dat kan je nog overwegen ;)

met 500 eurokan je beter een i3 nemen met een goeie videokaart wil je een GAME pc ...

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...363680]=1&product[431973]=1&product[435818]=1
Ik heb de brander even vervangen, op aanraden van Kipje.
@msi009: ik heb de i3 2120 even bekeken en het lijkt in eerste instantie niet onverstandig om de i5 2400 daarmee te vervangen. Ik weet alleen niet zeker of het echt slim is aangezien ik al veel op fora gelezen heb dat een betere cpu toch de voorkeur krijgt als je langer wilt meegaan. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou de i3 2120 inderdaad het beste zijn. Moet ik dan ook een andere videokaart kiezen of is dat niet nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan