Budget game pc ( € 750,- )

Status
Niet open voor verdere reacties.

skolman

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hallo iedereen,

ik wil een nieuwe game pc samenstellen. Hij moet alle spellen van nu: BF3, MW3, Crysis 2, Dirt 3 enz. op medium tot hoog kunnen spelen. Op full hd 1920x1080
Mijn budget ligt rond de € 750,- mag wel iets meer worden.

Naast het gamen houd ik ook nog van videobewerken. Vandaar dat ik voor een 8 cores amd bulldozer heb gekozen, maar ik weet niet of intel beter is vandaar dat ik hier ook ben.

Ik ben ook van plan om er in de toekomst crossfire of sli in te bouwen. Ik wil de cpu ook overclocken, dus een goede lucht koeler is ook belangrijk.

Verder wil ik er een ssd voor windows in. En ik kan nog wel even vooruit met mijn oude 1 tb hdd.

Er hoeft geen beeldscherm, muis, keyboard, software bij want dat heb ik allemaal nog. En hij hoeft ook niet in elkaar gezet te worden.

Dit had ik zelf al samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B450099%5D=1&product%5B447319%5D=1&product%5B404563%5D=1&product%5B260614%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B210556%5D=1&product%5B435867%5D=1
Alvast bedankt als je mij wilt helpen met aanpassingen.

Groet Steven

qua voeding kun je beter voor een ander merk gaan volgensmij bijvoorbeeld de corsair builder series of de OCZ ModstreamPro
Ik weet niet als de bulldozer serie goed is voor overclocken of gaming
En koelers ben ik ook niet zo in thuis...

Verder ziet het er goed uit:thumb:

Voor uitgebreid advies moet je even wachten tot de hardware experts reageren

Veel succes met je nieuwe PC!

Laatst bewerkt:
Ziet er opzich goed uit, maar:

- Waarom kies je voor AMD Bulldozer? Uit diverse reviews blijkt dat Intel gewoon sneller is...
- Liever geen OCZ Agility SSD. Zijn niet erg snel vergeleken met andere modellen, en OCZ heeft de naam onbetrouwbaar te zijn voor wat betreft SSD's.
- Liever geen Scythe Katana, kun je beter een Scythe Mugen 2 of Coolermaster 612S nemen.
- Je voeding is wel erg overdreven. Wel een goed merk, maar veel te zwaar. Voor deze samenstelling is 500 watt al genoeg.

Edit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405776]=1&product[363903]=1&product[440854]=1
Heb het volgende aangepast: Intel Core i5 2500K met Gigabyte Z68 moederbord, Crucial M4 64 GB SSD, Coolermaster Hyper 612S en een andere voeding, Corsair CX600 V2.

Laatst bewerkt:
Heb je z'n openingspost al gelezen?

Edit: hmm, je hebt je bericht aangepast. En waarom een GTX 560, heb je er nog een reden voor?
De GTX560 is namelijk maar nauwelijks sneller, (1,15% volgens de Hardware Info review) maar wel een stukje duurder. Gewoon de HD6870 handhaven, hij zit al over het budget heen zo.

Laatst bewerkt:
gtx 560 heeft betere koeling en raakt dus minder makkelijk oververhit
en 20 euro meer maakt ook niet echt uit (denk ik)

Er zijn tegenwoordig geen kaarten met slechte koeling.. en laat nou juist de gtx500 serie bekend staan om wat hitte probleempjes. De hd6870 overhit ook niet; enerzijds omdat ze niet warm genoeg worden daarvoor, anderzijds omdat elke videokaart daarvoor beschermd is.

De keuze voor een hd6870 of gtx560 is een persoonlijke. Laten we dus maar gewoon afwachten wat de topicstarter doet.

bij mij heeft de gtx560ti geen hitte problemen 42 graden met full load en 28 idle.
dus dat de gtx500 serie veel hitte problemen heeft valt ook wel mee.

Oke als iedereen op het forum voor intel kiest omdat die gewoon beter zijn kies ik een intel. Ik zal er vanavond nog even goed naar kijken en morgen dan met een definitief systeempje komen.

Iedereen alvast bedankt :thumb:

En nog een vraag waarom was mijn voeding overbodig. Ik wil in de toekomst namelijk een crossfire opstelling bouwen, hoeveel watt heb ik dan nodig ?
Groet steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hangt volledig af van welke 2 videokaarten je in SLI / Crossfire gaat zetten. Als je 2 x HD6850 in Crossfire zet is 600 watt wel voldoende. Als het GTX560 in SLI / HD6870 in Crossfire wordt heb je wel 750 watt nodig. Maar laat die voeding dan maar zitten, er is verder niks mis mee.

Dan kom je uit op zoiets:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...363903]=1&product[440854]=1&product[409248]=1

Expres nog even op de HD6870 gehouden, dit moederbord ondersteunt alleen Crossfire (2 AMD kaarten), geen SLI (= 2 x nVidia).
Voeding even de eerste de beste 750 watt van een goed merk gekozen, een OCZ ZS 750 voeding.

Laatst bewerkt:
Ja bedankt dan word dat het systeem.

Zie geen knop vraag is opgelost, ik kijk denk ik niet goed ;)
Maar hier kan een slotje op

Volgens mij staat die knop bovenaan tegenwoordig :P
Geen probleem, succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan