Budget Game Pc €500,- +-

• Onderwerp starter Onderwerp starter azo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azo

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Budget - €500 MAX
Doel - Gamen (Denk aan ; cod4 op 250fps, gta 5 (medium settings neem ik genoege mee) en RTS games zoals de total war reeks.
Omgeving - Hij mag een beetje lawaai maken maar een straaljager hoeft het ook niet te zijn
Assemblage - Liefst via azerty en dat hun hem dan in elkaar zetten (samengesteld dus)

Besturingssysteem - W7 64 bit home premium moet erbij
Opties / randapparatuur - Ik heb scherm, muismat, muis, toetsenbord, headset, boxen ect. Hoeft alleen dus de kast en windows erop. Ik zoek iets richting de nieuwe amd processoren (quad/tripe) en dan een 550gtx of een 6850/6790, Iets in die richting, met 4/8 gb ram. En een hd moet minimum 500gb bevatten. Een mooie case mag ook. Ik begrijp dat ik wat veel eis, maar ik hoop dat het allemaal kan.

Mvg, azo

EDIT:Ik weet niet als dit hier thuishoort, maar. Hoeveel brengt dit systeem nog op ?

ATI 5750 1gb XFX
4GB ram ddr3
Core2Quad q8400 2,66ghz
1TB HD
W7 home premium

Ik zat te denken aan 300/400 euro ?

Laatst bewerkt:
Ik heb even zitten te zoeken en ben tot het volgende gekomen:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[469039]=1&product[7517]=1&product[338880]=1

Het is helaas wel over je budget heen maar als je goed spellen wilt spelen zul je iets meer moeten uitgeven dan 500.

De processor heb ik in deze samenstelling echt op bespaard om er een zo goed mogelijke videokaart in te zetten.
Mischien kunnen de hardware kenner van dit forum iets mooiers(binnen je budget) samen stellen:D

Succes met je vraag!

dr moet nog wel werkgeheugen bij (RAM)

Inderdaad ik was de RAM vergeten..

Je kunt inderdaad ook dit systeem gewoon upgraden je bent denk ik dan ook een nieuwe voeding nodig.

Je kunt dan mischien voor de 6850 gaan of als je meer te besteden wilt de 6950

Kun je mischien even posten welke voeding (wattage en merk) je hebt?

Dit zou dan mischien wel intressant zijn als je je oude systeem wilt upgraden:http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[443072]=1&product[90497]=1

Als je je pc upgrade kan je (zoals gezegd..) gewoon weer alle games aan je zou battlefield zelfs op ultra kunnen spelen (dit kan met de 6850 of de 6770 niet)

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor alle reacties, maar ik wil perse een nieuwe pc. Want ik wil up to date blijven. Want socket 775 is erg veroudert en zou graag een nieuwe pc willen hebben met nieuwe amd processoren. :)
Ookal kan ik dan alles weer aan met een upgrade. Ik moet alsnog een keer die processor verbeteren. Daarom heb ik gekozen voor een helemaal nieuw systeem, Paranoids systeem is vind ik al goed, maar wil liever een nieuwe proc. Voeding die in mn huidige pc zit is een 420w random brand. Tis iig geen bekend merk en volgens mij zit ik nu al redelijk aan de max.

Laatst bewerkt:
dan kan ik je nu al zeggen dat je budget te laag is een degenlijk budget game pc met windows 7 kost rond 600 euro
je bent namelijk all 80 euro kwijt aan windows 7 en 50 euro aan assemblage

het systeem dat je probeert te verkopen is ongeveer 250 euro waard
cpu = 60 euro
videokaart = 50 euro
1 tb hdd = 50 euro
w7 = 80 euro
4gb ddr3= 10 euro

en dan zit ik nog aan de hoge kant...

250 euro? Ik heb hem voor 800 euro 2 jaar geleden gekocht inc windows,office en toetsenbord/muis/speakers, :OOOO
Is er echt niet 300 euro uit te krijgen?

Ik zou evt windows kunnen cracken... maar daar hou ik persoonlijk ook niet van.

Laatst bewerkt:
hardware verouderd zeer snel en alleen een onwetende zal hem voor 300 euro kopen
ik krijg mijn HD5850 ook nog maar net voor 80 euro over de toon bank en die is veel krachtiger als jou hd5750

800 euro is trouwens wel erg veel ook voor 2 jaar geleden

Laatst bewerkt:
Voor een mooi prijsje wil ik je 1tb hd en je cpu wel overkopen van je .. dan heb je meer geld voor je nieuw pc dus een hoger budget.
je ddr3 geheugen kan je in je nieuw pc doen , dit scheelt al 20 euro

hmm, nja 500 is echt max. Zit een 6850 er echt niet in samen met 4gb ram. En bv een nieuwe quad/triple core amd proc?

Voor een mooi prijsje wil ik je 1tb hd en je cpu wel overkopen van je .. dan heb je meer geld voor je nieuw pc dus een hoger budget.
je ddr3 geheugen kan je in je nieuw pc doen , dit scheelt al 20 euro

Dank voor je bod. Maar zover is het nog niet:P En wil mn pc graag in een keer verkopen en als niemand wil los. Hou je in het achterhoofd;)

Ziet er allemaal goed uit ! , ik hoef niet zozeer een uber pc, maar gwoon eentje waar ik 250 fps op cod4 kan halen en dat lukt prima op deze. Na een maand ga ik een van die (met evt. aanpassingen) bestellen. Want dan heb ik mn examens (hopelijk) gehaald en krijg ik nog 100 euro !

msi je koopt een sweex psu dit is een Z merk voeding ik neem aan dat je weet dat een slechte voeding een pc letterlijk omzeep kan helpen
voeding kan de videokaart trouwens ook niet aan en de kast is niet leverbaar

je bent trouwens beter uit als je gewoon een HD6850 + voeding koopt voor het systeem dat je nu hebt

Laatst bewerkt:
is een FM1 mobo met een triple core goed voor gamen? Of zou ik het echt bij een AM3 bord houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan