Budget Game Pc €500,- +-

• Onderwerp starter Onderwerp starter azo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pak dan eerder de X4 641, die is sneller en even duur. Past op een FM1 bordje.

Maar nu... waarom niet upgraden? Die AMD processoren zijn allemaal stuk voor stuk langzamer dan die Intel van jou.

hmm je hebt gelijk, miss dat ik toch maar een 6870 en een andere voeding doe.. ;)

Juist! Ik zou het volgende doen:

- 500 Watt voeding (OCZ ModXStream / Corsair CX500. Wil je ruimte? Kies dan voor 600 watt.)
- HD6870 of een GTX560
- Leuke koeler voor op je processor, een Scythe Mugen bijvoorbeeld, zodat je deze kan overclocken. 3.2Ghz moet makkelijk haalbaar zijn.
- 4GB RAM extra er bij kopen. Battlefield 3 houdt van RAM.

Juist! Ik zou het volgende doen:

- 500 Watt voeding (OCZ ModXStream / Corsair CX500. Wil je ruimte? Kies dan voor 600 watt.)
- HD6870 of een GTX560
- Leuke koeler voor op je processor, een Scythe Mugen bijvoorbeeld, zodat je deze kan overclocken. 3.2Ghz moet makkelijk haalbaar zijn.
- 4GB RAM extra er bij kopen. Battlefield 3 houdt van RAM.

Nog een leuk mobo en cpu;tje erbij en je hebt een heel nieuw pc van deze tijd :P
Een 775 upgraden is niet echt verstandig omdat je dan bijna net zo veel geld kwijt bent en toch opgescheept zit met ouwde technologie.
Maar ik snap het wel dat je met 500 euro beter kan upgraden dan een nieuw pc halen :P dan hou je nog geld over voor je vrijdag avond :D

Budget verhoogd naar 650 euro max met windows/assambelage

klikerdeklik

voldoet aan je eisen
Core i3 2100 cpu krachtig genoeg om iedere game aan te kunnen
en een HD6850 mainstream game kaart verwacht geen ultra hoge settings eerder medium/high

Laatst bewerkt:
Die ziet er prefect uit! maar 1 vraag , ik zie bij assambelage staan voor 60 euro Montage+1 jaar garantie maar ook een met windows installatie inbegrepen en die kost 30 euro meer?!?!?! Is windows moeilijk zelf te installeren?

Ohja ik kan miss ook besparen op de mobo en er nog net een 6870 inproppen? Is dat slim? En trekt de voeding dat nog?

het is beter om nu een goeie mobo te hebben en later je videokaart te upgraden dan nu een te dure videokaart te nemen ten koste van je mobo
Windows kan je idd zelf heel gemakkelijk instaleren , hier heb je geen kennis voor nodig gewoon op volgende...volgende..blijven drukken

voeding trekt het prima
windows 7 installeren is zeer makkelijk het kind kan de was doen
is niks anders dan op next next next klicken en een keer een code invoeren

het moederbord kan idd goedkoper het geeft echter wel minder uitbreidings sloten voor Wifi kaartjes etc
maar als je dat niet nodig hebt kun je gewoon voor een HD6870 kiezen

standaard.
2eo9un5.png

met andere videokaart.
2s9zsc8.png

met andere cpu en videokaart.
117r9jd.png

Wat je kan doen is, als dit je niet bevalt, pak je de videokaart van de eerste setting, en zet je alleen de cpu van de 3de setting.
Je bent ongeveer bij beide 20 a 40 euro over de €500,- heen, moet te doen zijn toch?

Op zich voor dat geld, is het een goed systeempje..

Ik zou toch wel een 92mm ventilator met een hoge luchtverplaatsing kiezen. 80mm is echt veel te weinig voor zo'n systeem. Ik heb dezelfde kast ook gebruikt voor een samenstelling van een vriend van me, maar daar zat veel minder krachtigere hardware in. Toch koos ik voor 92mm aangezien je verder wel heel weinig luchtverplaatsing hebt. Verder vind ik dat je wel een hele rare samenstelling maakt vanwege de krachtige CPU en de slappe videokaart in de laatste samenstelling.

Kies voor een i3 2120 met een HD6850. Anders ga je spijt krijgen. Bovendien is een 450 watt voeding ruim voldoende. Die Crucial kit is trouwens ook heel duur aangezien je voor 32 euro al een setje RAM hebt.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B363620%5D=1&product%5B410215%5D=1&product%5B396818%5D=1&product%5B338876%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B384520%5D=1&product%5B267857%5D=1&product%5B428142%5D=1&product%5B441437%5D=1

Sneller systeem voor een goedkopere prijs!

Laatst bewerkt:
Budget was verhoogd naar 650 euro, zie post #25 .. daarmee nog binnen het budget.
Daarbij mooi systeem door Paranoid :thumb:

Dank voor de reacties , Ik heb zelf een beetje zitten kijken en kwam uit op dit.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...423778]=1&product[431973]=1&product[321431]=1

Klopt alles en ben ik nog iets vergeten? Anders is mijn vraag goed opgelost en ga ik de pc binnenkort bestellen :D

EDIT: Moet ik van die intronics kabels erbij kopen ?Krijg ik die niet als ik de pc koop? Ik kreeg bij mijn oude pc gwoon 2 kabels 1 voor pc 1 voor scherm. Zitten die bij een samengestelde pc van azerty inbegrepen of...?

Laatst bewerkt:
waarom zou je windows7 nog gaan kopen ;)
Kijk op internet genoeg te vinden, die 87, kan je voor andere dingen beter gebruiken :)

Is mijn mening, ik heb al jaren geen systemen gekocht met met windows7 erop, google is je vriend...

Neem alsjeblieft niet dat moederbord. Hij heeft maar 2 DDR3 sloten, dat is gewoon te weinig. Voor een paar euro meer neem je een i3 2120 die alweer wat sneller is, en ik zou als ik jou was nog een extra fan er bij kopen. 1 Front fan is niet genoeg.

Dat is wel een erg goedkoop mobotje voor gaming he....
Doe een paar eurotjes erbij en pak jezelf eentje met meer ram sloten en een betere chipset en eentje die een snellere overbrengsnelheid heeft tusen de gpu en cpu .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan