budget game pc 1500 euro componenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor maar geen enkele test kan mij overtuigen dat een HD5870 en een i7 930 het gemakkelijk trekt op 550watt, een voeding presteert het beste als tot niet meer dan 75% van het vermogen gebruikt wordt, speling kan echt geen kwaad, + Arctic Cooling is ook niet een topmerk.
zo:

euh bij mij heeft zelfs een Oc-ed i7-920 + 4870x2 op 520 wat gedraaid.......dus ga me niet vertellen dat een 550W de 5870 niet trekt.

De TS heeft een max budget van 1500 eurie maar het lieft onder de 1300, wel heel het verhaaltje lezen.

Maar als je dan toch op het randje van het budget gaat zitten, verander het laatste AMD systeem van raoul.
Vervang de 5870 voor een 5970 en laat de koeler vallen dan zit je nog net onder de 1500,- ;) en dan heb je lekker game pctje met de snelste kaart die op het moment te verkrijgen is

Edit:

Quad channel bestaat niet (tenminste nog nooit van gehoord) alleen single, dual en triple channel.

Laatst bewerkt:
Dus ik kan met een amd phenom II x6 1090t wel 4 geheugen bankjes gebruiken, dat hij dan op 2x dual channel gaat.
En niet 3 geheugen bankjes omdat hij dan op triple channel gaat en dat ondersteunt hij niet, daardoor gaat hij automatisch op dual + singel en dat is slomer? toch?

Triple channel betekent niet 3 geheugen balkjes...en Dual channel ook niet.
Het is een stand waar je je geheugen ik kan laten draaien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Triple-channel_architecture

Wat wordt nou bedoelt met de balkjes? De sloten op het moederbord?
Of gewoon de geheugenbankjes zelf?

Wat als je het over de geheugenbankjes zelf hebt dan betekent Triple Channel wel degelijk 3 geheugenbankjes, 3x1GB bijvoorbeeld. Zelfde geld voor Dual Channel; 2x1GB.

Balkjes zijn de geheugen modules zelf, bankjes de sloten.

Triple channel, dual channel, single channel heeft niets te maken met een aantal balkjes
Het is een techniek niet een aantal.
Je kan 2, 4 , 6 ect balkjes in dual channel draaien.
3,6,9,12 ect balkjes in triple channel.

Dual channel geheugen:
Dit is een techniek waarbij ieder paar geheugenmodules tegelijk kan worden aangesproken, waardoor de bandbreedte (theoretisch) verdubbel wordt. In de praktijk levert het ongeveer 10% snelheidswinst op. Dual channel geheugen moet door het moederbord ondersteund worden (het komt alleen voor bij nieuwere Pentium 4 en AMD systemen). Vaak worden de geheugensockets op het moederbord (waar de modules in moeten) verschillend gekleurd om aan te geven welke sockets tezamen gebruikt worden. Om dual channel geheugen te kunnen gebruiken, dienen de paren geheugenmodules (die tezamen gebruikt worden) van dezelfde grootte en hetzelfde type (en vaak ook hetzelfde merk) te zijn. Veelal wordt geheugen in dual channel kits geleverd. Dit is een setje van 2 modules die gegarandeerd in dual channel samen werken. Het is overigens wel mogelijk om meerdere kits van verschillende groottes te gebruiken.

bij triple uiteraard alles in 3

Balkjes zijn de geheugen modules zelf, bankjes de sloten.

Triple channel, dual channel, single channel heeft niets te maken met een aantal balkjes
Het is een techniek niet een aantal.
Je kan 2, 4 , 6 ect balkjes in dual channel draaien.
3,6,9,12 ect balkjes in triple channel.

Dual channel geheugen:
Dit is een techniek waarbij ieder paar geheugenmodules tegelijk kan worden aangesproken, waardoor de bandbreedte (theoretisch) verdubbel wordt. In de praktijk levert het ongeveer 10% snelheidswinst op. Dual channel geheugen moet door het moederbord ondersteund worden (het komt alleen voor bij nieuwere Pentium 4 en AMD systemen). Vaak worden de geheugensockets op het moederbord (waar de modules in moeten) verschillend gekleurd om aan te geven welke sockets tezamen gebruikt worden. Om dual channel geheugen te kunnen gebruiken, dienen de paren geheugenmodules (die tezamen gebruikt worden) van dezelfde grootte en hetzelfde type (en vaak ook hetzelfde merk) te zijn. Veelal wordt geheugen in dual channel kits geleverd. Dit is een setje van 2 modules die gegarandeerd in dual channel samen werken. Het is overigens wel mogelijk om meerdere kits van verschillende groottes te gebruiken.

bij triple uiteraard alles in 3

Ja, dat weet ik allemaal wel, maar ging even de mist in bij de benamingen.

Tuurlijk wel, als je één balkje hebt is het single. Heb je er twee, zet je ze in dual (als mobo ondersteund) en heb je er drie zet je ze in triple (als mobo ondersteund).

Tuurlijk wel, als je één balkje hebt is het single. Heb je er twee, zet je ze in dual (als mobo ondersteund) en heb je er drie zet je ze in triple (als mobo ondersteund).

Deels wel, maar als je bv 4 (of hoger geheugen balkjes is geen quad channel ect. dan is het nog steeds dual channel (of triple channel)

ja maar als je nou 3 geheugen modules van bijv. 2 gb hebt ( dus 3*2 gb) en je processor ondersteunt tot dual channel, dan heb je toch dual channel + singel channel? en is dat slomer dan alleen dual channel 2*2 gb?

kan je dan beter 3*2 gb nemen of 2*2 gb

Verrschil tussen triple en dual channel is niet merkbaar in normaal gebruik.

Dus opzich maakt het niets uit, het is wat jou voorkeur heeft.
4GB geheugen of 6

maar ik de phenom II x6 1090t, die ondersteunt geen triple channel. dus al koop ik 3*2 gb dan draaitie toch in dual channel (2*2 gb) + singel channel ( 1*2gb). Is die 2 gb in singel channel dan nog nuttig of niet?

Die draait niet single die draait ook gewoon dual channel..

4GB voor een game PC is een must, met 6GB heb je speling als je zware applicaties of games draait.
Aan jou de keuze wat je wilt. Het kost 50 euro meer, maar je hebt wel 3 dezelfde balkjes uit de zelfde productie lijn , timings ect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan