Budget game-pc 600-700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makeswaves

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Dag iedereen,

Nu mijn laptop het heeft begeven, ben ik van plan zelf een desktop pc samen te stellen. Helaas is mijn kennis hiervan redelijk begrensd en zou ik jullie graag om raad vragen!

Qua budget heb ik € 600-700 beschikbaar (welke lichtjes overschreden mag worden). Het gaat hier enkel over de computer op zich, scherm en andere toebehoren uitgesloten dus.
De PC zou ik uiteraard gebruiken om te gamen. Ik baseer me hiervoor op deze desktop.
Naar mijn aanvoelen lijkt deze een genoeg krachtige processor te hebben, zo ook voldoende RAM. Met de harde schijf heb ik volgens mij genoeg met eentje van 1TB (heb nog 1.5TB extern). Volgens het internet is de graka niet slecht voor z'n prijs, maar waarschijnlijk wel voor verbetering vatbaar. Enkele USB poorten zouden uiteraard wel handig zijn...
Maar dus: kunnen er verbeteringen aangebracht worden die binnen mijn budget liggen? Mijn toekomstige desktop zou bij voorkeur draadloos met het netwerk & internet verbonden moeten zijn. Windows hier ook bij inbegrepen...
Alvast bedankt!

Dag Makeswaves,

Welkom op Helpmij.nl. De Desktop waar jij je op basseert. Is al redelijk verouderd, ook is de pc totaal niet geschikt om mee te gamen

- Je hebt een 6670 kaart i.p.v 7xxx. (Erg slechte videokaart)
- Ook een beetje jammer dat de Snelheid van je geheugen er niet bij vermeld staat.
- Ook een beetje jammer dat de Snelheid van je hardeschijf er niet bij vermeld staat.

Als je een wat nieuwere pc wilt en meer geschikt is voor gamen. Zou je toch echt voor een AMD pc moeten gaan. Anders gaat het voor een bedrag van 700 euro met een assemblage pakket + Windows hem niet worden.

Met het AMD systeem heb je:
- FX-6300 processor > Gelijkwaardig aan de I5. I5 zal iets sneller zijn, maar je zal het verschil niet merken.
- 7870 Grafische kaart die veel beter is als een 6670 (En stiller) http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7870-vs-Radeon-HD-6670
- Goede hardeschrijf van 1TB
- 8GB geheugen op 1600Mhz.
- Mooie en grotere kast. (Gamerscase)
- Goede 500 Watt Voeding zonder los hangende draden. (A-merk)
- Pc heeft draadloos internet.
- Meerdere usb 2.0 & 3.0 poorten.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B582388%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B557834%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B621183%5D=1&product%5B568279%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B470810%5D=1

Laatst bewerkt:
Hoi Sander,

Alvast bedankt voor jouw snelle reactie! Ik ben niet echt op de hoogte wat al dan niet recent (of zelfs goed) is, daarom kwam ik dan ook hierheen. Wat jij daar voorstelt ziet er alvast stukken beter uit! Zonet stelde men mij elders bijna dezelfde build voor: azerty (ze gaven er ook ongeveer dezelfde commentaar, wat mijn vertrouwen in jouw reactie ten goede komt).
Hierbij stelt men een iets goedkopere voeding en case voor, waardoor ik een iets sneller geheugen, een duurder moederbord, een iets duurdere harde schijf en een wireless netwerk adapter (wat me iets handiger lijkt). De twee builds lijken me echter niet significant veel te verschillen, maar daar moet ik misschien eens de reviews van de individuele componenten naast elkaar leggen. Heb jij hier opmerkingen over?
Nogmaals, enorm bedankt, dit helpt me echt!

Die Azerty build. Is niet in elkaar gezet, dat zou je dan zelf moeten doen. als ik een korte review zou moeten geven over beide builds:

- De draadloze adapters, zou je via een USB moeten aansluiten. Terwijl het in mijn samenstelling in de pc zit. Lijkt me toch wat makkelijker ;)
- Het moederbord is bijna hetzelfde. Alleen heb je het voordeel dat je 4x meer Sata 600 aansluitingen hebt. Die je toch niet gaat gebruiken.
- De case vind ik zelf niet zo mooi. (De gamerscase in mijn build, ziet er toch net wat netter uit). Maar dat is een kwestie van smaak.
- De voeding zou ik van afblijven. Het hele merk is bij mij onbekend (Ook gooi je veel meer stroom weg *Veel minder efficient*). Echte A-merk voedingen zijn XFX, Corsair, Seasonic en Antec.
* Ook is de voeding niet modulair, door een modulaire voeding creeer je een betere airflow.
- Het geheugen is 1 tikje sneller wat je niet zo gauw zal merken. (Al zou je dat geheugen ook in de andere build kunnen doen, voor die 4 euro)
- De WD schrijf is toch net dat stukje betrouwbaarder en heeft een gratis 24/7 telefonische service. (Allebei de schijven zijn even snel)
- Waarom Windows 7, als er een verbeterde en vernieuwde versie van is met veel meer features *Windows 8*?

Laatst bewerkt:
Prachtig! Ik laat het nog wat bezinken en hou je op de hoogte! ;) Dank!

Graag gedaan ;)

De voeding, zou ik wel goed naar kijken. Je wil toch niet dat de pc te weinig watt gaat leveren of te heet word.(Door slechte kwaliteit) De voeding is erg belangrijk in een pc.
Succes met het uitzoeken van de componenten!

Ik heb me gebaseerd op jouw voorstel en ben tot deze pc gekomen. Ik veranderde er amper iets aan; enkel de case (iets meer naar mijn smaak) en het geheugen. Moest je nog iets opmerken, laat dan gerust weten :) Binnenkort bestellen, joepie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan