budget game pc +/- 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tironix

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Beste forumlezers,

Ik wil een nieuw game systeem kopen. Ik wil dit laten samenstellen bij ��n van de betere online-computerwinkels: 4launch, azerty, pctopper enz. Ik hep zelf weinig verstand van computers maar ik heb beetje rondgekeken op dit forum en heb bedacht wat ik ongeveer wil:

- goede/dure videokaart 200+ euro (goede prestaties voor fps games)
- amd quad core processor
- 4-8 gb ddr3
- harde schijf heb ik al thuis liggen: 3.5" 1TB, SATA300, WD10EARS
- moederbord met upgrade mogelijkheden zoals: modernere processor, extra geheugen, betere videokaart enz.

Ik kan hem zelf niet in elkaar zetten dus ik wou assemblage ook door webshop laten doen.

Ik heb al een besturingssysteem en beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers. Ook heb ik thuis nog een interne harde harde schijf liggen uit mijn oude pc.

Ik wil de pc hoofdzakelijk gebruiken om dagelijks fp shooters te spelen op hoge resolutie en zonder schokken. Met name deze games: call of duty mw3, battlefield 3. Het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als ik er bijvoorbeeld ook gtaIV op zou kunnen spelen maar daar heb ik ook al een console voor, dus hoeft niet pers�.

Maximale budget is dus 600 euro inclusief assemblage! Nou vooruit als het echt niet anders kan iets erboven ;)

Zouden jullie suggesties kunnen geven voor goede samenstellingen?

Bij voorbaat dank,
TironiX

Een 3.7Ghz AMD processor, AM3+ moederbord met ondersteuning voor de toekomstige Bulldozer processoren van AMD. Een sterke videokaart, zware voeding.[/QUOTE]

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb nog wel wat vraagjes:

-Ondersteund dit moederbord ssd? <wil ik namelijk later wel halen voor sneller opstarten enzo.

-Kan ik niet wat betreft prijs/kwaliteit deze http://azerty.nl/8-1127-243016/amd-black-edition-processor-.html processor nemen? ( dan blijf ik enigszins binnen mijn budget, want deze build vind ik iets te duur.:o )

-Past de interne harde schijf die ik thuis heb liggen (3.5" 1TB, SATA300, WD10EARS) in dit systeem?

-Zijn er zeker weten geen compatibiliteitsproblemen?

Verder ziet het er goed uit

Ik hoor het wel,
bij voorbaat dank

Laatst bewerkt door een moderator:
Die processor kan ook hoor, inderdaad beter qua prijs kwaliteit. De X4 955 is in dat opzicht nog beter.

Het moederbord bezit over 6 SATA 600 poorten voor optimale prestaties met een SSD of andere hardeschijven. SATA 300 past hier ook gewoon in! Alles past perfect op elkaar. Misschien de X4 955 met een strakke koeler? Kan je nog overclocken...

@ Paranoid,

Wederom bedankt voor uw reactie. als nog een paar vraagjes

-Is een koeler nodig voor de processor als ik niet ga overclocken? (ik weet namelijk niet eens wat dat is en was het ook niet van plan)

-Als ik dit http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=251552 winkelmandje bestel, krijg ik het (op de interne harde schijf na dan) kant en klaar afgeleverd, alsof het gewoon een pc van hp of acer zou kunnen zijn zeg maar dus niet dat het te warm word of dat het teveel lawaai maakt ten opzichte van een merk pc?

-Als ik deze assemblage neem word het daar dan getest op compatibliteitsproblemen?

-Is deze videokaart kwa prijs/kwaliteit goed, of zijn er betere te vinden in deze prijsklasse? (Ik speel zoals aangegeven alleen maar de (zware) shooters zoals call of duty mw2 en battlefield bad company 2 en in de toekomst dus cod mw3 en
battlefield 3, lagt hij dus niet op hogere kwaliteit: max. resolutie van mijn monitor 25,5 inch is volgens mij 1920*1200.

-En wat moet er op lange termijn (jaarlijks) aan extra onderhoud gedaan worden ten opzichte van een kant en klare pc van acer bijvoorbeeld?

-Waarom zou jij gaan voor de AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 in plaats van de AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz ? (de kloksnelheid is immers sneller van de laatste)

-Laatste vraagje: Ik ben niet zo'n melieu type ofzo maar verbruikt het evenveel stroom als een kant en klare pc van een merk, of zien mijn ouders het duidelijk in de rekening als ik hem een paar uur per dag aan laat staan?

Sorry dat ik zoveel vraag maar omdat ik 600 euro veel geld vind wil ik er voor zover het kan zeker van zijn;).

Ik hoor het wel

Laatst bewerkt:
-Is een koeler nodig voor de processor als ik niet ga overclocken? (ik weet namelijk niet eens wat dat is en was het ook niet van plan)
er word standaard een koeler mee geleverd met de processor echter is die niet bedoeld voor overklocken daar voor heb je een aftermarket koeler nodig
als je niet gaat overklocken dan is de mee geleverde koeler goed zat

-Is deze videokaart kwa prijs/kwaliteit goed, of zijn er betere te vinden in deze prijsklasse? (Ik speel zoals aangegeven alleen maar de (zware) shooters zoals call of duty mw2 en battlefield bad company 2 en in de toekomst dus cod mw3 en
battlefield 3, lagt hij dus niet op hogere kwaliteit: max. resolutie van mijn monitor 25,5 inch is volgens mij 1920*1200.
Alle genoemde games gaan prima spelen echter voor Battlefield 3 heb je een videokaart nodig die ruim 400 euro kost om die game op max te spelen
maar medium gaat prima met BF3

-En wat moet er op lange termijn (jaarlijks) aan extra onderhoud gedaan worden ten opzichte van een kant en klare pc van acer bijvoorbeeld?
dat is standaard het zelfde ook bij Acer pc's er zit geen verschil in wat dat betreft
het schoonmaken van de pc hardwarematig (stof verwijderen etc) en softwarematig (virus scannen en registry opschonen)

-Laatste vraagje: Ik ben niet zo'n melieu type ofzo maar verbruikt het evenveel stroom als een kant en klare pc van een merk, of zien mijn ouders het duidelijk in de rekening als ik hem een paar uur per dag aan laat staan?
de voeding levert max 600watts natuurlijk zal de pc dit nooit volledig vebruiken dat licht aan de hardware die er in zit
en als de pc niet zwaar word bellast licht het gebruik nog lager

in dit geval is de videokaart de grootste energie slurper en die verbruikt max 150 watts en de processor 125 watts
en dat verbruiken ze alleen als je ze zwaar bellast

Laatst bewerkt:
Ik denk nog steeds dat het allemaal wel mee gaat vallen met BF3 hoor... 400 euro lijkt me echt flink overdreven. De HD6950 is een van de topmodellen, deze moet het toch echt wel aankunnen hoor... Verbruik schat ik op zo'n 375 watt bij volledige belasting. Gaming ligt een stuk lager, valt allemaal wel mee dus.

nee helaas is het niet zo op PAX prime hebben ze alle pc's die in het tournament waaren met GTX580 in SLI gedraaid het gemiddelde FPS was rond de 70
verder heeft een DICE Dev ook gezecht dat het tijd werd om je pc te upgraden

Frostbite Engine 2.0 is helemaal opnieuw opgebouwd en zal nu veel meer van je GPU vragen dan eerdere Frostbite engines

Laatst bewerkt:
Dus jullie zeggen dit voor 600 euro de best mogelijke samenstelling is op basis van mjin voorwaarden???
Kunnen kenners op dit gebied dit bevestigen of kan er nog iets beter voor 600 euro???

Laatst bewerkt:
Nieuwe videokaart voor nieuw systeem!

Beste forumlezers,

Ik ben van plan een nieuw geheel systeem samen te stellen. Nou heb ik hier wat rond gevraagd en gekeken en kwam ik tot deze opstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje?product[243016]=1&bestel=

Nu wil ik aan jullie vragen of jullie me kunnen helpen met zoeken naar de beste videokaart voor +/- 200 euro.

Ik speel veel cod mw2 en battlefield bc 2, en ik wil in de toekomst call of duty mw 3 en battlefield 3 gaan spelen. Zo af en toe speel ik assassin's creed of GTA IV, maar daar heb ik ook al een console voor dus hoeft niet persé.
Dus vooral de recente en toekomstige first person shooters!

Ik wil zo veel mogelijk op high gaan gamen op een resolutie van 1920x1200. (25,5 inch monitor)
Zelf dacht ik aan de HD 6950, maar welk merk?

Ik vind een beetje lawaai niet heel erg maar het liefst zo stil mogelijk, en hij moet ook niet te heet worden.

Het zou fijn zijn als jullie mij zouden willen helpen, ik heb zelf namelijk weinig verstand van pc's.

Bij voorbaat dank,

Tironix

Laatst bewerkt:
Beide topis samengevoegd.Vragen over nieuw systeem en daarbij behorende videokaart kan je bij elkaar in 1 topic houden.

Succes met je vraag.

Prima hoor, kan wel 20 euro goedkoper door niet een HD6950 Dirt 3 te nemen maar eentje zonder Dirt 3.

@ Paranoid

Maar als ik de dirt 3 edition niet neem en dus een van 20 euro goedkoper dan beschikt de videokaart maar over 1GB en deze is bijna de goedkoopste 2GB HD6950 alleen zit hier ook nog dirt 3 bij, die ik waarschijnlijk toch al wou kopen. Of merk ik het verschil tussen 1GB en 2GB niet tijdens het gamen?

Kan ik anders ook nog besparen op het werkgeheugen?
Het moet wel 8GB zijn.
Of kan ik voor deze prijs beter 1600MHz geheugen nemen, alleen dan 4GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan