Budget Game-PC 720 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Ik zit nu op het maximum budget, ik ga er vanuit dat deze PC de nieuwste games wel aan kan met ~60FPS zonder alles op medium te hoeven zetten. Ik zoek dus eigenlijk een second opinion.

Waar ik vooral nog mee zit; Hoe luid zou de GPU zijn, en past deze wel in de gekozen kast?

HDD: ADATA ASP900S3-64GM-C
64 GB
550 MB/sec / 505 MB/sec

CPU: AMD Phenom II X4 965
4x 3400 MHz
Processorcache 0.512 MB

Mobo: ASRock M3N78D
ATX
Chipset: NVDIDIA nForce 720D
DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333
Max. 16 GB

Mem: Crucial 8 GB DDR3-1333 Kit
DDR3 - 1333 (PC3 - 10600)
CL9
2x4GB, kan later nog uitbreiden naar 16GB

DVD: Sony Optiarc AD-5280S-0B
16x/24x DVD Read/Write

GPU: Club 3D Radeon HD 7850 Royal Queen (link)
Grafische chip 860 MHz, 1024 Stream Processors
Geheugen 1024 MB GDDR5, 4800 MHz, 256 bit Interface
Actief gekoeld (CoolStream High Performance)

PSU: MS-TECH MS-N650-VAL
Combined 650 Watt
Efficiëntie 75 %
EPS, ATX12V 2.3
3 x 5,25 inch, 1 x 3,5 inch, 6 x Serial-ATA

Behuizing: MS-TECH CA-0120
http://www.alternate.nl/html/product/MS-TECH/CA-0120/147235/

Monitor: Iiyama E2409HDS-B1
1920x1080
2 ms
Dynamisch Contrast 20000 : 1

Ik hoop dat een kenner hier meer over kan zeggen, alvast bedankt!
 
Processor vind ik een hele rare keuze... oud ding.
Voor de rest ziet alles er prima uit hoor, vriend van me heeft een vergelijkbaar systeem met dezelfde voeding. Voeding trekt het wel, maar is geen toppertje.

Ik ga even kijken wat ik kan doen!

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B491252%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B537212%5D=1&product%5B477517%5D=1&product%5B34640%5D=1&product%5B380302%5D=1&product%5B513044%5D=1&product%5B249700%5D=1&product%5B450091%5D=1&product%5B540450%5D=1

Past net binnen budget dankzij het demo model moederbord... is verder een prima bordje hoor! Deze heeft een 1TB hardeschijf, voor de nodige games. Een 2GB HD7850, dit is nodig voor games zoals BF3. De door jouw gekozen monitor, en een matige voeding die wel aan de eisen voldoet. Verder heeft hij 8GB RAM, wat ruim voldoende is.
 
Laatst bewerkt:
de Phenom II X4 965 doet het beter dan die bulldozer processor....
en sinds gaming het doel is is de phenom processor beter, alleen als men gaat videobewerken en renderen is de bulldozer beter

dus geen rare keuze persoonlijk zou ik ook voor de phenom II x4 965 gaan

ben wel tegen de voeding en kast keuzen
MS-tech staat er om bekent om budget spul aan te bieden en dat kun je ook terug zien in de kwaliteit van de producten die ze maken

koop een OCZ Corsair Antec voeding en wat betreft behuizingen Cooler Master elite series zijn goedkoop en hebben ook degelijke airflow
 
Laatst bewerkt:
Heb gekozen voor de Bulldozer vanwege het AM3+ moederbord, kan hij nog lekker verder uitbreiden.

Een betere voeding past helaas niet in het budget....
 
Ik heb een bulldozer 8150 die trekt alles gemakkelijk zonder een druppeltje zweet
gewoon overclocken naar een 2600k/2700k
 
leuk maar dit gaat om een FX-6000 en die presteert niet beter dan een Phenom X4 II 965 en de phenom processor is in dit geval een heel stuk goedkoper
verder is het een beetje zinloos om met een FX-8000 aan te komen want dat past al helemaal niet in zijn budget
dus bespaar die 30 euro en koop bijvoorbeeld een beter kast / voeding/ moederbord?

voorbeeld

heb er btw ook een 500GB HDD van gemaakt je kan er altijd nog een extra HDD bij plaatsen als het moet dat is vrij simpel
 
Laatst bewerkt:
Processor vind ik een hele rare keuze... oud ding.
Voor de rest ziet alles er prima uit hoor, vriend van me heeft een vergelijkbaar systeem met dezelfde voeding. Voeding trekt het wel, maar is geen toppertje.

Ik ga even kijken wat ik kan doen!

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B491252%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B537212%5D=1&product%5B477517%5D=1&product%5B34640%5D=1&product%5B380302%5D=1&product%5B513044%5D=1&product%5B249700%5D=1&product%5B450091%5D=1&product%5B540450%5D=1

Past net binnen budget dankzij het demo model moederbord... is verder een prima bordje hoor! Deze heeft een 1TB hardeschijf, voor de nodige games. Een 2GB HD7850, dit is nodig voor games zoals BF3. De door jouw gekozen monitor, en een matige voeding die wel aan de eisen voldoet. Verder heeft hij 8GB RAM, wat ruim voldoende is.

Ik had gekozen voor een SSD schijf voor de snelheid, die is aanzienlijk beter. Voor opslag wordt een externe harde schijf gebruikt, die hebben we al. Demo model mobo vind ik een wat onprettig idee. Praktisch gezien tweedehands hardware, je weet maar nooit... maar misschien de moeite waard aangezien ik centen zit te knijpen. Moederbord zegt trouwens "AM3", kan die dan wel de AM3+ processor aan?

Processor is nieuwer en beter, zo'n 40 euro duurder maar zolang ik binnen t budget zit is dat natuurlijk OK. Komt nog muis & TB bovenop @ ~13 euro (el cheapo, koop altijd zuinige m/tb :p). Hoe komt het trouwens dat hetzelfde model GPU (Royal Queen HD7850) 1GB meer heeft op azerty? Ik dacht dat alleen de Royal King uitvoering 2GB had.

Al met al mooi werk, bedankt. Zit alleen nog met die paar vraagjes.

de Phenom II X4 965 doet het beter dan die bulldozer processor....
en sinds gaming het doel is is de phenom processor beter, alleen als men gaat videobewerken en renderen is de bulldozer beter

dus geen rare keuze persoonlijk zou ik ook voor de phenom II x4 965 gaan

ben wel tegen de voeding en kast keuzen
MS-tech staat er om bekent om budget spul aan te bieden en dat kun je ook terug zien in de kwaliteit van de producten die ze maken

koop een OCZ Corsair Antec voeding en wat betreft behuizingen Cooler Master elite series zijn goedkoop en hebben ook degelijke airflow

Zal toch echt binnen het budget moeten blijven. Met de betere kast&voeding zit ik er alweer ~50 euro boven denk ik. Da's echt te veel.
 
kijk dan even naar het systeempje wat ik als voorbeeld had...
er kan nog meer bezuinigt worden zoals een goedkopere beeldscherm?
ga voor een 22Inch schermpje dan houd je nog eens 50 euro extra over voor hardware dat er echt toe doet
 
leuk maar dit gaat om een FX-6000 en die presteert niet beter dan een Phenom X4 II 965 en de phenom processor is in dit geval een heel stuk goedkoper
verder is het een beetje zinloos om met een FX-8000 aan te komen want dat past al helemaal niet in zijn budget
dus bespaar die 30 euro en koop bijvoorbeeld een beter kast / voeding/ moederbord?

voorbeeld

heb er btw ook een 500GB HDD van gemaakt je kan er altijd nog een extra HDD bij plaatsen als het moet dat is vrij simpel

Ik heb toch gekozen voor een SSD schijf (heb al externe voor opslag) en de goedkopere kast incl. 600Watt voeding. Ook heb ik de nieuwere processor ipv de PhenomII, omdat ik 'm toch wel aantrekkelijk vond voor die prijs. Ik begrijp dat de Phenom beter is voor gamen, maar hoewel dat de primaire functie van deze PC zal zijn, zal er wel degelijk 3DS Max etc. op komen te draaien. Dus dan is 2 extra cores geen overbodige luxe. Is me de *iets* mindere (toch?) prestatie bij games wel waard. Komt nog muis/TB bovenop dus zit dan toch weer rond de 710 euro. Nog opmerkingen? Bedankt :thumb:

kijk dan even naar het systeempje wat ik als voorbeeld had...
er kan nog meer bezuinigt worden zoals een goedkopere beeldscherm?
ga voor een 22Inch schermpje dan houd je nog eens 50 euro extra over voor hardware dat er echt toe doet

Het systeem is voor m'n zus, en die wil echt minimaal 24inch. Ik ben 't overigens volledig met je eens, maar ze is koppig dusja.. wat doe je eraan hé :p Je systeem zag er goed uit, maar ik vraag me toch af of de betere kast/voeding dan die Paranoid had uitgezocht, de oudere Phenom wel verantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
de Corsair voeding is brons gecertificeerd dit betekent dat hij efficiënter is en veel meer amps kan trekken op een langdurige periode dan die Ms-tech voeding
de kans dat de Ms-tech voeding kapot gaat is dus veel groter dan dat van de Corsair voeding

wat betreft Behuizing bied de Coolermaster kast meer opties aan en is van staal (niet van plastic zoals die MS-tech behuizing) gaat dus minder snel kapot
verder heeft de MS-tech behuizing geen Intake fan dat betekent automatisch dat de lucht stroom zeer slecht zal zijn en dus een overhittings probleem kan voorkomen.

EDIT: als je voor een SSD wilt gaan dan raad ik je een Cruicial M4 SSD aan die zijn een heel stuk sneller en ook betrouwbaarder.
kost 10 euro meer klikerdeklik

EDIT2: klikerdeklik Goedkoper 24inch schermpje met DVI (is ook HD) hoe je nog meer geld over voor beter moederbord?
 
Laatst bewerkt:
de Corsair voeding is brons gecertificeerd dit betekent dat hij efficiënter is en veel meer amps kan trekken op een langdurige periode dan die Ms-tech voeding
de kans dat de Ms-tech voeding kapot gaat is dus veel groter dan dat van de Corsair voeding

wat betreft Behuizing bied de Coolermaster kast meer opties aan en is van staal (niet van plastic zoals die MS-tech behuizing) gaat dus minder snel kapot
verder heeft de MS-tech behuizing geen Intake fan dat betekent automatisch dat de lucht stroom zeer slecht zal zijn en dus een overhittings probleem kan voorkomen.

EDIT: als je voor een SSD wilt gaan dan raad ik je een Cruicial M4 SSD aan die zijn een heel stuk sneller en ook betrouwbaarder.
kost 10 euro meer klikerdeklik

EDIT2: klikerdeklik Goedkoper 24inch schermpje met DVI (is ook HD) hoe je nog meer geld over voor beter moederbord?

We hebben 't inmiddels niet meer over de Ms-Tech maar deze: http://azerty.nl/0-1044-513044/lc-power-pro-line-pro-925b-.html. Geld daarvoor hetzelfde? De SSD die je aanraad kan, maar alleen als m'n zus je alternatieve monitor OK vind. Met verzendkosten en muis/tb zit ik atm namelijk gewoon weer op de 720. Geld voor een beter moederbord zit er dus sowieso niet in, helaas.

EDIT: Iemand trouwens enig idee hoe 't zit met de herrie van een HD7850 2GB?
EDIT2: Ik zie dat die andere monitor een reactietijd heeft van 5ms. Dat is dus 3ms meer.. maakt dat veel uit? Niet zo'n verstand van.
 
Laatst bewerkt:
klikerdeklik de LC-proline kast is in ieder geval een heel stuk beter dan MS-tech, helaas kan ik dat niet zeggen over de voeding.

en als je toch liever meer features zoals groter beeldscherm en geen demo moederbord wilt hebben zul je een iets zwakkere videokaart moeten aanschaffen (of goedkopere processor)
denk aan een HD6870 of HD6850 (kan trouwens ook prima mee gegamed worden)
 
Laatst bewerkt:
Tragisch dit, maar met muis en TB werd dat toch weer te duur. Ik denk dat dit hem wordt dan. Als 't demo mobo er tegen de tijd van bestelling niet meer is zal ze 't geld op moeten hoesten of een zwakkere GPU moeten nemen. Anders weet ik het ook niet meer hoor.. bedankt in ieder geval :D
 
Laatst bewerkt:
Houden jullie er rekening mee dat je ook Windows moet hebben? Dat is toch weer een 80 euro. Of was je van plan het op een andere manier te doen? ;)
 
Houden jullie er rekening mee dat je ook Windows moet hebben? Dat is toch weer een 80 euro. Of was je van plan het op een andere manier te doen? ;)

PC is een upgrade, Win7 heeft ze al ;)

Moederbord stond onder AM3+, dus zou het moeten ondersteunen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225854]=1&product[460239]=1&product[533231]=1

Is misschien een betere keus. Processor is praktisch even goed, heeft Firestorm gelijk in, maar kast en voeding zijn beduidend beter!

Is 500 Watt wel genoeg?
 
Laatst bewerkt:
ja die 500watts voeding is beter dan die proline voeding die je eerst had
 
OK, bedankt. Bestelling is geplaatst, met een beetje mazzel past alles in elkaar :p

Voor de nieuwsgierige (azerty-links werken niet meer zodra producten niet meer beschikbaar zijn): http://i.imgur.com/jB4l8.png
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het moederbord defect. PC ging niet aan (fans draaide wel, maar geen beeld). Dus ik heb alle hardware op mijn eigen mobo gedaan, en dan werkt 'ie perfect. En met alle hardware bedoel ik alles behalve de kast, dus ook de bestelde voeding doet het gewoon.

Nu heb ik mijn eigen voeding aan het 'nieuwe' mobo gehangen, er een RAM stickie van 4GB in gedaan, en de CPU er in. Als ik hem nu aanzet, valt 'ie na 1 seconde al weer uit. Dat gebeurde bij de bestelde voeding niet. Weet niet of die info iets toevoegt aan de diagnose, maar ik denk ik zeg 't er even bij.

Wat denken jullie? Mobo gewoon defect?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan