Budget Game-PC +-950

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Beste helpers,

Het is een tijd geleden dat ik een topic op dit forum heb geopend, maar ik kom nu eigenlijk weer met een vraagje of dit het beste voor mijn geld is.

Ik wil dus een nieuwe pc gaan samenstellen met een max budget van 950 tot 1000 euro.
Wat ik ermee wil doen is o.a games CoD Black Ops, MoH (nieuwste), en andere nieuwe zware games.
Ik kijk ook graag een films op mijn pc, voor de rest gebruik ik hem voor msn'en internetten etc.

Randapparatuur is allemaal al in mijn bezit en ik hoef geen assemblage aangezien ik zelf het systeem in mekaar ga zetten, er hoeft ook geen OS bij, deze is ook al in mijn bezit.

Dit is wat ik zelf al een beetje had bedacht videokaart hoeft niet mag wel als in budget past(ik heb 2x 250GTS, en wacht nog even op AMD 6970 of Nvidia GTX580), voeding hoeft niet heb hier een CM Silent Pro M700 liggen moet genoeg wezen
Ik heb ook nog een 500GB Samsung HDD in mijn kast liggen, maar wil wel graag SSD bij voor booting (win7 x64)

Dit is mijn samengestelde lijstje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...269342]=1&product[212478]=1&product[281783]=1

ik weet het niet ik denk niet dat de GTX580 boven de HD6970 gaat komen
en ik denk dat de prijzen van de gtx580 even hoog zal zijn als die van de HD6970

Volgens de geruchten gaat de 6970 stukken sneller en zuiniger worden dan de 580 maar dat moeten we dus nog afwachten :(

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat word dus wachten
je setup ziet er verder prima uit

je hebt ook al een goede kast voor dit systeem?

Vanaf volgende week de CM690 II Advanced :D

Ben zelf ook in het bezit van een CM 690 II advanced en ik moet zeggen dat het een uitstekende kast is, lekker veel gaten voor cable managemnt etc. Zeer mooi uiterlijk en de casefans maken niet tot nauwelijks geluid en heeft een mooie blauwe LED erin die aan en uit kan worden gedaan :D Alleen het nadeel van de kast is dat het gat voor een CPU koeler net niet groot genoeg is om een processor koeler backplate vast te schroeven zonder het moederbord eruit te halen :(

Verder een prima systeem, wou dat ik zo één kon betalen :P

EDIT: Zou je dit moederbord niet doen? Dan met een Phenom X6 1090T, zodat je met dit moederbord je oude videokaarten ook weer kunt gebruiken:D Voor uitleg bekijk dit filmpje maar even :)

Laatst bewerkt:
Das waar, maar met een socket AM3 kun je later makkelijker een betere CPU upgrade doen, omdat intel vaker van socket verandert. Tevens kan hij zijn oude videokaarten hergebruiken die weer een extra boost geven. Dus het ligt aan de TS wat hij liever heeft :)

het staat al vast dat AMD volgend jaar naar socket AM3+ gaat
dit is een andere architectuur en zal dus niet samen kunnen met AM3 moederborden

je zult alsnog een ander moederbord moeten kopen als je na 3 jaar weer wilt upgraden

dus zal dat niet veel uitmaken

Ik meende tog echt dat ze compatible met elkaar waren xD Anyways de verschillen tussen de 950 en 1090T zijn niet veel, terwijl de 1090T toch met moederbord wat goedkoper is, waardoor hij mogelijk zijn andere kaarten kan hergebruiken. Het is een suggestie, TS moet zelf maar beslissen wat hij liever heeft :)

De 950 is naar mijn mening sneller als de 1090T (Een six-core hoeft niet altijd beter te presteren dan een quad-core).
Verder kan ik als ik voor dit systeem ga ook nog naar een 980X uitbreidden als deze tenminste een stuk goedkoper gaat worden over +- 2 jaar.

En werkt SLI wel lekker met de Crosshair IV Extreme?:O

ik weet het niet hoor
daar staat dat je Nvidia dan kan combineren met ATI

dat zou wel enorm gaaf zijn dan kan je 3d vision en eyefinity gebruiken:shocked:

Ik denk dat dat gemaakt is om zegmaar maffia 2 leuk te kunnen spelen met een amd kaart en dan nvidia erbij voor de physx?:O

Zo kun je eigenlijk wel blijven sparen he, je moet ook een keer sprong in het diepe maken en de stap overwegen om een upgrade te doen anders kun je blijven wachten op nieuwe hardware zo kan ik ook wel blijven wachten op amds 7000 serie

dat weet ik maar het punt is dan dat de AM3+ socket net is uitgekomen
als ik nu AM3 ga kopen dan verouderd dat sneller

en ik heb het geld nog niet dus zal ik tog moeten wachten

Ja ok maar ik heb amper nog wat gehoord over bulldozer en de bijbehorende socket

tjah voor jou is dat idd een ander verhaal
de setup die je van plan bent te kopen zal het zeker de komende 3 jaar top presteren
en die sockets komen tog pas eind volgend jaar uit dus dat duurt nog wel even

Jup, ik wacht nog even op iemand die een systeem aanraad wat misschien beter kan presteren voor hetzelfde geld zoniet doe ik dit forum dicht

@Juang:Zou je de knop"reageer op vraag"willen gebruiken ipv de quote knop.

Ik heb er nu een aantal verwijderd.Een quote is niet nodig bij een direkte reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan