Budget/game-pc budget 400 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjelle88

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Hallo,

Ik ben opzoek naar de beste game-PC die ik voor rond de 400 euro kan krijgen. Ik weet dat ik dan niet alle games op high graphics kan spelen, maar dat is nou eenmaal mijn budget.

Hij mag best lawaaierig zijn, als ie maar snel is.(en ik zo goed mogelijk er op kan gamen.) Omdat mijn budget toch al laag is, zet ik hem zelf in elkaar samen met een vriend. Ik heb nog een windows 7 licentie, dus er gaat windows 7 op draaien, tenzij jullie aanraden om er XP op te zetten zodat het OS minder RAM en processor nodig heeft.(of is dat onzin..) Ik heb nog een harde schijf en een DVD/CD brander en lezer en twee schermen. Ik wil op de twee schermen tegelijk kunnen gamen.(zoals met AMD eyefinity en waarschijnlijk heeft nvidea daar ook iets voor.) Hij moet twee vga of dvi poorten hebben omdat de schermen anders niet passen.(ondersteunen geen HDMI) Voor de rest liefst minstens 7 USB poorten, want er gaat er al 1 naar de muis 1 naar het toetsenbord 2 naar mijn wifi ontvanger 1 naar mijn USB stick en 1 naar mijn joystick, dus heb ik d'r minstens eentje extra.

Alvast bedankt,
Jelle

Bedankt voor de snelle reactie.
De kast heb ik niet, ik had een acer waar geen normale moederborden in passen. Maar voor 30 euro heb ik een goedkope kast, dus eventueel wil ik wel iets meer betalen. Als het maar niet al te veel boven budget is, dus maximaal 25 euro erboven.

Als het maar ATX is past alles toch?
Want ik had deze gekozen, maar er staat dat hij 2 high speed USB poorten heeft. Is dat dan extra? Dat zijn die twee voorop, maar die zijn dus bovenop degene die op het moederbord zitten toch?

Laatst bewerkt:
Nop, die zijn niet zozeer extra, vrijwel elke kast heeft 2 usb 2.0 poorten. Die 2 poorten zijn 1 stekker, die je op het moederbord moet prikken. En ja, daar passen alle moederborden in.

Dan denk ik dat ik hem zo ga bestellen, ziet er veel beter uit dan de PC's die ik samenstel, ik kom steeds rond de 475 euro uit.. Enige nadeel is de levertijd van die processor, maarja daar kan ik mee leven dan heb ik tenminste een goede computer. Bedankt voor de snelle reacties!

Is deze processor minder goed? Want deze is direct leverbaar en die andere heeft meer dan 10 dagen levertijd, dus als ze even goed zijn heb ik die liever. Maar ik heb er niet heel veel verstand van, ik vond deze er net zo goed uitzien maar dat zegt niet zo veel daarom vraag ik het hier ook.

Mmm, hij zou in principe net iets beter moeten zijn zelfs. Je brengt mij op een idee voor een processor voor míjn nieuwe game-pc! Dank daarvoor!

Graag gedaan :p, ik ga nog even wat reviews lezen voor de zekerheid en dan bestel ik hem morgen.

Volgens mij is er een probleem bij de hardware die jij noemde, de videokaart heeft aanbevolen stroomtoevoer 600W(en de processor 95, is dus al minstens 700 watt) en de voeding geeft maar 500 watt. Of is die 600 watt en 95 watt overdreven?

Aanbevolen stroomtoevoer is voor het hele systeem. Die waarde is vrijwel altijd flink overdreven en gebaseerd op een nep-voeding met een rendement van 60% ofzo. Die 95W ligt dichter in de buurt, in werkelijkheid zal hij (als hij echt 100% draait) rond de 94watt uitkomen.

Ik zie net dat die processor niet op dit moederbord past. Raar.

edit: met een PSU calculator kom ik op 400W uit, dus dat gaat wel lukken.

Laatst bewerkt:
Oh ok dan, ik dacht al het is wel veel voor alleen 1 videokaart.. Maar als ik nou een ander moederbord pak, is dat dan nog even goed als wat het eerst was?

Niet per se, de moederborden onder de 55€ i.i.g. niet. De goedkoopste heeft daarentegen wel 6 usb poorten op de achterkant.

Hmm da's nou jammer.. Dan toch maar de levertijd van meer dan 10 dagen op de andere processor.

Het kan op zich wel met die goedkoopste, maar dan heb je later het probleem dat je ,als je meer geheugen wilt hebben, 1 strip eruit moet halen. En dan kan je ook geen 2e videokaart erin doen voor crossfire (al betwijfel ik daar het nut van)

Ik lees over die andere processor weinig goeds.(die ik noemde, de fx) Denk dus dat ik gewoon de eerste neem. Jammer dat je zo weinig opties hebt met mijn lage budget.

Mag ik vragen met welke reden je deze hebt gekozen? Er zijn namelijk ook stuks van €50 die 4 ram sloten hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan